MENU

O εγκέφαλος δεν ξεχωρίζει ζάχαρη και υποκατάστατα

9 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Στο σύγχρονο τρόπο ζωής, έχει εξελιχθεί σε μανία η ανάγκη να υποκαταστήσει κανείς το κανονικό φαγητό με αυτό που είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας μόνο και μόνο για να σώσει λίγες παραπάνω θερμίδες.

Η πιο κοινή τέτοια μανία είναι η χρήση των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών αντί για την κανονική ζάχαρη, καθώς αυτές είναι χαμηλές σε θερμίδες.

Φαίνεται λογικό να αντικαταστήσει κανείς τη «φορτωμένη» με θερμίδες ζάχαρη με την χαμηλής ή μηδενικής θερμιδικής αξίας εκδοχή της, χάρη στην οποία μπορεί να χάσει άμεσα βάρος.

Ομως, σύμφωνα με πολλούς ερευνητές, έχει αποδειχθεί πως οι τροφές χωρίς ζάχαρη μπορούν πραγματικά να προσθέσουν λίπος στο σώμα, όπως ακριβώς το κάνει και  η κανονική ζάχαρη.

Ας δούμε με ποιον τρόπο οι γλυκαντικές ουσίες μπορούν να προσθέσουν λίπος στο σώμα μας.

Κατ’ αρχήν, η ζάχαρη και οι γλυκαντικές ουσίες δεν μοιάζουν χημικά μεταξύ τους. Ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες ουσιών. Τα σάκχαρα είναι απλοί υδατάνθρακες ή γλυκόζη και μεταβολίζονται εύκολα σε ενέργεια. Αλλά οι γλυκαντικές ουσίες παρασκευάζονται με σύνθετη διαδικασία και δρουν ως πρόσθετο τροφίμων για την παραγωγή του γλυκαντικού τους αποτελέσματος. Είναι χωρίς θερμίδες ή χαμηλής θερμιδικής αξίας αλλά είναι έως και 450 φορές πιο γλυκιές από την πραγματική ζάχαρη, επειδή παρασκευάζονται από ενώσεις με γλυκιά γεύση.

Οταν η ζάχαρη μεταβολίζεται από τα κύτταρα του σώματος, τα επίπεδα της ορμόνης ντοπαμίνης που είναι ένας νευροδιαβιβαστής, ανεβαίνουν και αυτό οδηγεί στο αίσθημα της ικανοποίησης και του κορεσμού. Στέλνεται έτσι ένα σήμα στον εγκέφαλο, ότι οι ενεργειακές ανάγκες του σώματος ικανοποιούνται. Αλλά όταν αυτό που καταναλώνεται δεν είναι ζάχαρη, αλλά μια τεχνητή γλυκαντική ουσία, τότε ο εγκέφαλος συνεχίζει να περιμένει τις θερμίδες να έρθουν. Αυτό προκαλεί πτώση του σακχάρου του αίματος, γεγονός που με τη σειρά του προκαλεί την πείνα και την επιθυμία για περισσότερο φαγητό. Οι άνθρωποι δεν είναι μεταβολικά ικανοποιημένοι μετά την κατανάλωση των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών.

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες είναι επίσης γνωστές για την γρήγορη τόνωση και την απελευθέρωση της ινσουλίνης και της λεπτίνης, ορμονών που εμπλέκονται στον κορεσμό και την αποθήκευση λίπους κι αυτό μπορεί να σας οδηγήσει στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Ετσι, την επόμενη φορά, σκεφτείτε το διπλά πριν καταναλώσετε μια τεχνητή γλυκαντική ουσία. Αντί γι’ αυτό, προτιμήστε την κανονική ζάχαρη, προσέχοντας βεβαίως την ποσότητα που καταναλώνετε. Αντί για δύο κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη στο τσάι σας, βάλτε μία. ΄Η στραφείτε σε πιο φυσικές πηγές, όπως τα φρούτα, για να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για ζάχαρη, χωρίς να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »