MENU
energy

Μπορούν τα ενεργειακά ποτά να ενισχύσουν πραγματικά την ενέργεια ενός ατόμου;

18 Μαΐου 2017 • Ρωτάτε - απαντάμε

Τα περισσότερα ενεργειακά ποτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, η οποία μπορεί να προσφέρει μια προσωρινή ώθηση της ενέργειας. Μερικά ενεργειακά ποτά περιέχουν ζάχαρη και άλλες ουσίες.

Η ώθηση όντως υπάρχει, όμως είναι βραχύβια και μπορεί να συνοδεύεται από άλλα προβλήματα.

Για παράδειγμα τα ενεργειακά ποτά που περιέχουν ζάχαρη μπορεί να συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους, ενώ και η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε:

*  νευρικότητα

* ευερεθιστότητα

* αϋπνία

* ταχυκαρδία

* αυξημένη αρτηριακή πίεση

Η ανάμιξη ενεργειακών ποτών με αλκοόλ, μπορεί να είναι ακόμα πιο προβληματική. Τα ενεργειακά ποτά μπορεί να αμβλύνουν το αίσθημα της δηλητηρίασης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα περισσότερο ποτό και τραυματισμούς που προέρχονται από το αλκοόλ.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η περιστασιακή κατανάλωση ενεργειακών ποτών είναι καλή, αρκεί να προσπαθήσετε να περιορίσετε την κατανάλωσή του σε 500 ml την ημέρα.

Αν είστε συνεχώς κουρασμένοι, ωστόσο, καλό είναι να εξετάσετε έναν άλλο, περισσότερο υγιεινό τρόπο για να ενισχύσετε την ενέργειά σας. Προσπαθήστε να κοιμάστε περισσότερο, να ασκείστε περισσότερο και να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή. Εάν αυτές οι στρατηγικές δεν βοηθούν, συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Μερικές φορές η κόπωση είναι σημάδι μιας υποκείμενης ιατρικής κατάστασης όπως ο υποθυρεοειδισμός και η αναιμία.

Υπάρχουν μερικές ομάδες ατόμων για τις οποίες τα ενεργειακά ποτά συνήθως δεν συνιστώνται. Εάν έχετε μια υποκείμενη κατάσταση, όπως καρδιακή νόσος ή υψηλή αρτηριακή πίεση ρωτήστε το γιατρό σας αν μπορούν τα ενεργειακά ποτά να σας προκαλέσουν επιπλοκές. Οι έγκυες γυναίκες ή οι γυναίκες που θηλάζουν μπορεί να χρειαστεί να περιορίσουν την κατανάλωση ειδικά των συγκεκριμένων ποτών.

Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ενεργειακών ποτών, πολλοί γονείς ανησυχούν για το πόση καφεΐνη παίρνουν  τα παιδιά τους. Οι έφηβοι δεν θα πρέπει να προσλαμβάνουν περισσότερα από 100 mg καφεΐνης την ημέρα. Τα μικρότερα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν καν ροφήματα με καφεΐνη σε τακτική βάση.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »