MENU

Μήπως σας παχαίνουν οι κοινωνικές σας συναναστροφές;

25 Μαρτίου 2014 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Σας έχει τύχει ποτέ η περίπτωση να βγείτε έξω για φαγητό με τους φίλους σας και να παραγγείλετε ό,τι και η πλειοψηφία, ακόμα και αν γνωρίζετε ότι το συγκεκριμένο φαγητό είναι ανθυγιεινό;

Σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, η πίεση που ασκείται όταν βρίσκεστε έξω με τους φίλους σας μπορεί να φταίει για την έλλειψη ελέγχου όταν παραγγέλνετε φαγητό.

Η ανθρώπινη συμπεριφορά καθοδηγείται από έναν αντιληπτό κανόνα της ομάδας, γι’ αυτό και συνήθως οι άνθρωποι κάνουν ό,τι κάνουν και οι άλλοι με τους οποίους συναναστρέφονται.

Ερευνες από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, διαπίστωσαν πως όταν ένα άτομο γίνεται παχύσαρκο οι πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι και οι φίλοι του αυξάνονται κατά 57%.

Αλλα μέλη του κοινωνικού δικτύου των ανθρώπων επηρεάζονται επίσης: Ο κίνδυνος να παχύνουν τα αδέλφια τους αυξάνονται κατά 40% και των συζύγων κατά 37%.

Το φαγητό είναι μια κοινωνική εμπειρία. Για κάποιους από εμάς είναι η μόνη δραστηριότητα που κάνουμε με τους φίλους μας. Σε κάθε ευκαιρία, όποια κι αν είναι η αιτία, θετική ή αρνητική, μια γιορτή γενεθλίων, μια απώλεια εργασίας, η υποστηρικτική σχέση μετατρέπεται σε μια κατάσταση που ωθεί τον άνθρωπο να φάει περισσότερο.

Η υπερκατανάλωση του αλκοόλ και η υπερβολική κατανάλωση φαγητού είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να αντιμετωπίσετε μια κατάσταση πίεσης.

Η παχυσαρκία είναι κοινωνικά μεταδοτική. Εξαπλώνεται μέσω της μετάδοσης της συμπεριφοράς και των κοινωνικών προτύπων. Οι άνθρωποι μέσα σε ένα κοινωνικό δίκτυο συχνά συμμετέχουν σε μια αναπόφευκτα ανθυγιεινή συμπεριφορά, όπως η συμμετοχή σε πάρτι το Σαββατοκύριακο, με πολύ κρασί, πολύ φαγητό, γεύματα σε μπουφέ από μια ποικιλία ανθυγιεινών τροφών ή ευκαιριακή άμετρη κατανάλωση οινοπνεύματος, κάτι που είναι πολύ συνηθισμένο σε τέτοιες εκδηλώσεις.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους αν γίνει συνήθεια. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι μέσα σε ένα κοινωνικό δίκτυο οι παράγοντες σύγκρισης διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο.

Αν, όμως, η ανθυγιεινή συμπεριφορά είναι μεταδοτική, το ίδιο είναι και η υγιεινή. Αντί κάθε φορά που βγαίνετε με τους φίλους σας να πηγαίνετε σε εστιατόρια για φαγητό ή σε κλαμπ για ποτό, μπορείτε να το συζητήσετε και να πάρετε το δρόμο για έναν πιο υγιή τρόπο ζωής.

Για παράδειγμα:

* Μπορείτε να γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο, να κάνετε αερόμπικ, γιόγκα, μαθήματα κολύμβησης, kickboxing ή zumba αν θέλετε να κάνετε κάτι πιο ενδιαφέρον.

* Μπορείτε να επιλέξετε δραστηριότητες όπου θα είστε σωματικά δραστήριοι, όπως βραδινές βόλτες με τα φιλαράκια σας, χορό, ή εσωτερική αναρρίχηση.

* Να καταπολεμήσετε το άγχος και την κατάθλιψη με κάθε μορφής άσκηση

* Να τρώτε αργά και να απολαμβάνετε το φαγητό σας και να παρακολουθείτε κάθε μέρα τις μερίδες σας

* Να κρατάτε τον εαυτό σας ενυδατωμένο όλη την ημέρα

* Να επιλέγετε υγιεινές επιλογές τροφίμων όταν τρώτε έξω. Δεν χρειάζεται να τρώτε πάντα ανθυγιεινά. Μπορείτε να επιλέξετε μια σαλάτα (αρκεί να μην είναι σαλάτα με ντρέσινγκ, γιατί μπορεί να σας παχύνει περισσότερο)

Το να μείνετε υγιείς και σε φόρμα είναι μια προσωπική επιλογή. Δεν είναι δυνατόν να… αλλάξετε παρέες, επειδή όταν βρίσκεστε μαζί με τους φίλους σας παρασύρεστε σε ανθυγιεινές συνήθειες. Το «στοίχημα» είναι αρχικά να διατηρείτε τον αυτοέλεγχό σας και στη συνέχεια να προσπαθήσετε να τους πείσετε πως αν αλλάξετε συνολικά τρόπο ζωής και εσείς και εκείνοι θα είναι προς όφελος της υγείας σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »