MENU

Μια πικάντικη διαδρομή προς την καλή υγεία

15 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Εχετε σκεφτεί πώς θα ήταν οι γεύσεις μας χωρίς το κάρι, το τσίλι, τον κουρκουμά, τον κόλιανδρο; Χωρίς τη μουστάρδα και το κύμινο; Το τζίντζερ ή την κανέλα; Τα μπαχαρικά όμως δεν είναι απλά η γεύση των φαγητών μας.

Είναι πολύ παραπάνω. Χρησιμοποιήστε τα σωστά και θα αποκτήσετε μέσα στο σώμα σας μια αποθήκη θεραπευτικών ιδιοτήτων.

Αν ρωτήσετε τα μεγαλύτερα άτομα της οικογένειάς σας θα γνωρίζουν σίγουρα να σας πουν μια σειρά από φαρμακευτικές ιδιότητες για όλα τα μπαχαρικά που είναι μέρος της καθημερινής μαγειρικής. Οπως ακριβώς κάθε ένα απ’ αυτά έχει μοναδική γεύση, έχει παράλληλα και τον δικό του μοναδικό τρόπο να συμβάλλει στην καλή υγεία.

Για παράδειγμα, ο κουρκουμάς έχει ερευνηθεί για τις δυνατότητές της στην πρόληψη του καρκίνου, ο κόλιανδρος έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μελετάται η σύνδεσή του με τη μείωση της χοληστερόλης.

Το «φλεγόμενο» κόκκινο τσίλι συνδέεται με μια σειρά από σημαντικά οφέλη για την υγεία συμπεριλαμβανομένης της ανακούφισης από τον πόνο, της απώλειας βάρους και της πρόληψης του έλκους του στομάχου.

Οπως, βέβαια, λέει και το αρχαίο ελληνικό ρητό, ακόμα και αυτοί οι ωφέλιμοι μαγειρικοί «θησαυροί» θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν με μέτρο, καθώς η χρήση τους σε υπερβολικές ποσότητες μπορεί απλά να λειτουργήσει αρνητικά και να σας βλάψει.

Δείτε παρακάτω ένα «ζευγάρι» μπαχαρικών που έχει ιδιαίτερες θεραπευτικές ιδιότητες:

Σκόρδο

Ναι, μπορεί να «στοχοποιείται» για την κακή αναπνοή, αλλά αν σκεφτεί κανείς τις ιατρικές ιδιότητές του, αυτό είναι το ελάχιστο τίμημα. Εκτός από την βοήθεια που προσφέρει στη διατήρηση της χαμηλής χοληστερόλης και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης μέχρι την προστασία από τα κρυολογήματα, τις καρδιακές παθήσεις, τις λοιμώξεις, ακόμα και την ανικανότητα, το σκόρδο έχει επίσης αντιμυκητιασικές και αντιβιοτικές ιδιότητες.

Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι το σκόρδο έχει τη δυνατότητα να μειώσει το σχηματισμό καρκίνου, δημιουργώντας ενώσεις και προκαλώντας την επιβράδυνση της ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων. Βοηθά επίσης στην αύξηση της HDL («καλή» χοληστερόλη) και στην πρόληψη της LDL («κακή» χοληστερόλη) που εγκαθίσταται στα τοιχώματα των αρτηριών, μειώνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο τις πιθανότητες σχηματισμού πλάκας. Στην πραγματικότητα, αρκούν μόλις δύο σκελίδες σκόρδο την ημέρα για να μειωθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης σας μέχρι και 9%. Για εκείνους που πάσχουν από υπέρταση, το σκόρδο βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης με την αραίωση του αίματος και την εμπόδιση του σχηματισμού θρόμβων. Θυμηθείτε ότι παίρνουμε τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το σκόρδο αν το καταναλώσουμε ωμό, στην ακατέργαστη μορφή του, θρυμματισμένο ή ψιλοκομμένο. Ωστόσο, μη το παρακάνετε, γιατί μεγάλες ποσότητες σκόρδου μπορεί να ερεθίσουν το πεπτικό σύστημα.

Τζίντζερ

Εκτός από άρωμα στο πρωινό φλιτζάνι του τσαγιού σας, το τζίντζερ μπορεί να κάνει θαύματα ως θεραπεία σε ένα σωρό ασθένειες. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του αποτελούν μια φυσική θεραπεία για την καούρα. Είναι επίσης αποτελεσματικό για την ημικρανία, το κρυολόγημα και τη γρίπη, τις παθήσεις του στομάχου, ακόμα και για τις κράμπες της περιόδου. Το τζίντζερ μπορεί, ακόμα, να ερευνηθεί ως μία αποτελεσματική θεραπεία για τον καρκίνο των ωοθηκών και του παχέος εντέρου, ενώ έχει επίσης βρεθεί ότι οδηγεί σε θάνατο τα καρκινικά κύτταρα των ωοθηκών και επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του παχέος εντέρου.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »