MENU

Μια απλή αλλαγή στη διατροφή αρκεί για την απώλεια βάρους

18 Φεβρουαρίου 2015 • Διατροφή

Υπάρχουν καλά νέα για εκείνους που προσπαθούν να ρίξουν μερικά κιλά, αλλά αγωνίζονται με πολύπλοκα σχέδια διατροφής και με μεγάλες λίστες σχετικά με το τι δεν πρέπει να φάνε.

Μια νέα μελέτη δείχνει πως μια απλούστερη προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά. Απλά, θα πρέπει να τρώνε περισσότερα από τα τρόφιμα μιας συγκεκριμένης ομάδας και να μην ανησυχούν τόσο πολύ για την καταμέτρηση θερμίδων.

Η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Annals of Internal Medicine, παρακολούθησε 240 παχύσαρκους ενήλικες με μεταβολικό σύνδρομο, σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα που χωρίζεται σε δύο ομάδες διατροφής:

• Τη δίαιτα-πρότυπο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας (AHA)

• Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες

Το μεταβολικό σύνδρομο είναι μια ομάδα παθήσεων, όπως η υψηλή πίεση του αίματος και τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, που αυξάνουν τον κίνδυνο ενός ατόμου για καρδιακή νόσο ή διαβήτη.

Στην ομάδα που ακολούθησε διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, δόθηκαν λεπτομερείς οδηγίες για το πώς ακριβώς πρέπει να ενισχύσει την πρόσληψη φυτικών ινών ανά 30 γραμμάρια την ημέρα: Αύξηση κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως, χωρίς στόχο για συγκεκριμένο όριο θερμίδων.

Η ομάδα που ακολούθησε τη δίαιτα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, έπρεπε να ακολουθήσει ένα πιο σύνθετο σχέδιο: Συγκεκριμένους στόχους θερμίδων, μείωση των κορεσμένων λιπαρών σε ορισμένο ποσοστό των συνολικών ημερήσιων θερμίδων, αύξηση των φυτικών ινών, καθώς και αύξηση κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.

Καμία ομάδα δεν είχε συγκεκριμένες οδηγίες για τη σωματική δραστηριότητα.

Με βάση την πρόσληψη τροφής που οι ίδιοι οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι κατανάλωναν και με παρακολούθηση του σωματικού τους βάρους με την πάροδο του χρόνου, το ποσοστό ολοκλήρωσης του προγράμματος και για τις δύο ομάδες στο τέλος του έτους ήταν πολύ υψηλό, περίπου κατά 90%.

Τα καλά νέα; Η απώλεια βάρους στον ένα χρόνο, τόσο για την δίαιτα ΑΗΑ όσο και για τη διατροφή που ήταν πλούσια σε φυτικές ίνες, ήταν παρόμοια, κατά μέσο όρο 2,6 κιλά για τις φυτικές ίνες και 3,5 κιλά για τη δίαιτα ΑΗΑ.

Η ποσότητα των κιλών που χάθηκαν όμως δεν ήταν πραγματικά αυτό που μετρούσε. Αυτό που είχε αξία ήταν πως η σχεδόν ταυτόσημη απώλεια βάρους στο τέλος του έτους επιτεύχθηκε με μια βασική αλλαγή στη διατροφή, την αύξηση των φυτικών ινών.

Η πιο περιοριστική δίαιτα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας που απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση και υπολογισμό θερμίδων, δεν οδήγησε σε σημαντικά ανώτερη απώλεια βάρους.

Η νέα μελέτη που έγινε από ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Καρδιάς, Πνευμόνων και Αίματος, υποστηρίζει πως μια απλή διαιτητική αλλαγή μπορεί να είναι πιο εύκολο να λειτουργήσει και πιο αποτελεσματική για πολλούς ανθρώπους μακροπρόθεσμα. Αντίθετα, η δίαιτα ΑΗΑ που έχει από καιρό τεκμηριωθεί ότι όντως βοηθά στην απώλεια βάρους και στη βελτιωμένη γενική υγεία, μπορεί να είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Επειδή δεν έχει τελικά σημασία ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει κανείς, καλό είναι να εστιάσει σε μικρές αλλαγές στη διατροφή του και στον τομέα της ψυχολογίας και να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα για το τι είναι απαραίτητο για να χάσει βάρος, χωρίς να το ξαναπάρει.

Δύο με τρία κιλά το χρόνο μπορεί να φαντάζουν απελπιστικά μικρός αριθμός για κάποιον που «καίγεται» να χάσει βάρος. Αν όμως σκεφτεί πως σε βάθος πενταετίας αυτή η απώλεια θα είναι σταθερή και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 15 κιλά, χαμένα με τον απόλυτα υγιεινό τρόπο, χωρίς καν να κάνει δίαιτα, αλλά μόνο μικρές αλλαγές στη διατροφή του και χωρίς στη συνέχεια να τα ξαναπάρει διπλά, αξίζει σίγουρα τον κόπο. Θα το δει όχι μόνο στην εμφάνισή του, αλλά στην γενική υγεία του.

Related Posts

Comments are closed.

« »