MENU
methionine1

Μεθειονίνη: Δυνατά στη μάχη για την καύση του λίπους

23 Μαρτίου 2017 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Η μεθειονίνη είναι ένα απαραίτητο αμινοξύ που βοηθά το σώμα να επεξεργαστεί και να εξαλείψει το λίπος. Περιέχει θείο, μια ουσία που απαιτείται για την παραγωγή του πιο άφθονου φυσικού αντιοξειδωτικού του σώματος, της γλουταθειόνης.

Το σώμα χρειάζεται επίσης την αφθονία της μεθειονίνης για να παράγει δύο άλλα θειούχα αμινοξέα, την κυστεΐνη και την ταυρίνη, που βοηθούν το σώμα να αποβάλλει τις τοξίνες, να οικοδομεί υγιείς ιστούς και να προωθεί την καρδιαγγειακή υγεία.

Η μεθειονίνη είναι μια λιποτροπική  ή χημική ουσία που βοηθά το ήπαρ να επεξεργάζεται τα λιπίδια. Αλλες λιποτροπικές ουσίες είναι η χολίνη, η ινοσιτόλη και η βεταΐνη (τριμεθυλγλυκίνη), οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη της συσσώρευσης λίπους στο ήπαρ και έτσι εξασφαλίζεται η κανονική λειτουργία του, η οποία είναι απαραίτητη για την εξάλειψη των τοξινών από το σώμα. Η μεθειονίνη υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία του ήπατος με τη ρύθμιση των προμηθειών γλουταθειόνης. Η γλουαθειόνη είναι απαραίτητη για να βοηθά στην εξουδετέρωση των τοξινών στο συκώτι.

Η μεθειονίνη είναι απαραίτητη για τη δημιουργία της κρεατίνης, μιας θρεπτικής ουσίας που βρίσκεται με φυσικό τρόπο κυρίως στο μυϊκό ιστό που παρέχει την ενέργεια που χρειάζονται οι μύες για να μπορούμε να κινηθούμε και έχει βρεθεί ότι ενισχύει την αθλητική απόδοση σε σύντομες και έντονες προπονήσεις. Η κρεατίνη είναι απαραίτητη για όλη τη μυϊκή λειτουργία και συνεπώς υποστηρίζει την κανονική λειτουργία του συστήματος της καρδιάς και του κυκλοφορικού.

H μεθειονίνη είναι απαραίτητη για το σχηματισμό υγιούς κολλαγόνου που χρησιμοποιείται για τη διαμόρφωση του δέρματος, των νυχιών και του συνδετικού ιστού και βοηθά στη μείωση του επιπέδου των φλεγμονωδών ισταμινών στο σώμα. Οι άνθρωποι με καταστάσεις που συνδέονται με την υπερβολική παραγωγή ισταμίνης, όπως η αρθρίτιδα και οι χρόνιες αλλεργίες, μπορούν να επωφεληθούν από τα συμπληρώματα μεθειονίνης.

Τα άτομα με AIDS έχουν χαμηλά επίπεδα μεθειονίνης. Αν και η έρευνα στον τομέα αυτό είναι προκαταρκτική, ορισμένοι ερευνητές πιστεύουν ότι η ανεπάρκεια μεθειονίνης μπορεί να συνδέεται με ορισμένες πτυχές της διαδικασίας της νόσου, όπως η επιδείνωση που εμφανίζεται στο νευρικό σύστημα που μπορεί να προκαλέσει άνοια. Μια μελέτη ανέφερε ότι η λήψη μόνο 6 γραμμαρίων μεθειονίνης κάθε ημέρα μπορεί να βελτιώσει την ανάκληση της μνήμης σε άτομα με AIDS.

Ερευνα σε αρχικό στάδιο δείχνει ότι η μεθειονίνη μπορεί επίσης να βοηθήσει τη θεραπεία των συμπτωμάτων της παγκρεατίτιδας και της νόσου Πάρκινσον. Επίσης, έχει βρεθεί να είναι χρήσιμη για τη θεραπεία των λοιμώξεων του ουροποιητικού. Οπως το βακκίνιο (κράνμπερι – είδος μούρου), η μεθειονίνη βοηθά στο να αποτρέπει τα βακτηρίδια από το να κολλάνε και να συσσωρεύονται στα τοιχώματα του ουροποιητικού συστήματος.

Πρόσφατα μια μορφή συμπληρώματος μεθειονίνης που ονομάζεται SAMe (S-αδενοσυλομεθειονίνη) έχει καταστεί διαθέσιμη. Η έρευνα έχει δείξει ότι η SAMe είναι αποτελεσματική για τη θεραπεία της αρθρίτιδας και κάποιων μορφών κατάθλιψης. Η μέση δόση είναι 400 χιλιοστόγραμμα τρεις φορές ημερησίως και λειτουργεί καλύτερα όταν λαμβάνεται με ένα σύμπλεγμα βιταμινών Β. Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε SAMe σε οποιοδήποτε τοπικό φαρμακείο ή κατάστημα με είδη υγιεινής διατροφής.

Η μεθειονίνη είναι απαραίτητη βιταμίνη, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνεται μέσω διαιτητικών πηγών. Εχει βρεθεί σε μια ποικιλία από φυσικές πηγές τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των φασολιών, των αυγών, των ψαριών, του σκόρδου, των φακών, του κρέατος, των κρεμμυδιών, της σόγιας, των σπόρων και του γιαουρτιού. Είναι επίσης διαθέσιμη σε καταστήματα υγιεινής διατροφής και από online διανομείς σε κάψουλες και σε σκόνη.

Οι ενήλικες μέσου μεγέθους χρειάζονται περίπου 800 έως 1.000 χιλιοστόγραμμα της μεθειονίνης ανά ημέρα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η υπερβολική πρόσληψη μεθειονίνης, σε συνδυασμό με ανεπαρκή πρόσληψη φολικού οξέος, βιταμίνης Β6 και βιταμίνης Β12, μπορούν να αυξήσουν την μετατροπή της μεθειονίνης σε ομοκυστεΐνη, μια ουσία που συνδέεται με καρδιαγγειακή νόσο. Εντούτοις, η συμπλήρωση έως 2 γραμμαρίων ημερησίως μεθειονίνης για μεγάλες χρονικές περιόδους δεν έχει αναφερθεί ότι προκαλεί σοβαρές παρενέργειες.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »