MENU

Μερικά πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τα αυγά

23 Οκτωβρίου 2013 • Διατροφή

Λένε ότι τα καλά πράγματα έρχονται σε μικρά πακέτα κι αν υπάρχει κάπου απόλυτη εφαρμογή της ρήσης είναι τα αυγά. Τα τόσο «παρεξηγημένα» αυγά που είναι γεμάτα από πρωτεΐνες και άλλα μέταλλα.

Ενα πρωινό χωρίς αυγά, απλά δεν αξίζει τον κόπο, λένε πολλοί έμπειροι καλοφαγάδες. Στην πραγματικότητα τα ευεργετικά συστατικά τους μας βοηθούν να περιορίσουμε την επιθυμία μας για σακχαρούχα. Οσα, όμως, γνωρίζουμε γι’ αυτό το απλό θρεπτικό φαγητό, δεν είναι αρκετά.

Υπάρχουν πολλά άγνωστα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως για τα αυγά. Παρακάτω είναι μερικά απ’ αυτά:

Πλήρης πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη μέσα σε ένα αυγό δεν πάει ποτέ χαμένη. Το σώμα μας χρησιμοποιεί κάθε κομμάτι της, καθώς είναι κατανεμημένη σε αμινοξέα και απορροφάται. Αλλα τρόφιμα οικοδόμησης μυών απαιτούν εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες για να φτάσουν το «ταπεινό» αυγό, όταν πρόκειται για την αξιοποίηση των πρωτεϊνών.

Φέρνει ευτυχία

Κι όμως, δεν είναι καθόλου υπερβολή. Ο κρόκος του αυγού περιέχει τη βιταμίνη χολίνη που με τη σειρά της διασπάται σε μπεταίνη, μια ουσία που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της μεθυλίωσης. Οι νευροδιαβιβαστές όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και είναι γνωστές ως «ορμόνες ευτυχίας».

Ζωηρός κίτρινος κρόκος

Το ζωηρό κίτρινο χρώμα του κρόκου δεν σημαίνει αυτόματα περισσότερη υγεία για εσάς. Η ένταση του χρώματος στην πραγματικότητα ποικίλλει ανάλογα με την τροφή του κοτόπουλου. Οι πετεινοί τρέφονται με μια ποικιλία σπόρων και καροτενοειδών που παράγουν μια βαθιά κίτρινη απόχρωση αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα του αυγού.

Τα ασπράδια των αυγών

Επιλέγοντας ένα αυγό από την αδιαφάνεια του λευκού μέρους του δεν είναι και πολύ σώφρον. Στην πραγματικότητα το χρώμα γίνεται πιο λευκό με την πάροδο του χρόνου και τα φρέσκα αυγά έχουν ένα γαλακτώδες ημιδιαφανές λευκό χρώμα. Αλλά και πάλι αυτό δεν επηρεάζει άμεσα τη διατροφή. Ετσι είστε ελεύθεροι να τρώτε τα διαφανή όσο και τα αδιαφανή ασπράδια.

Η ηλικία της κότας

Το ιδανικό θα ήταν να μετρήσετε την ηλικία της κότας πριν γεννήσει τα αυγά. Εχει παρατηρηθεί ότι οι πολύ μεγάλες (97 εβδομάδων) και οι πολύ νέες (28 εβδομάδων) κότες παράγουν αυγά που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε στερεά. Βέβαια, το θέμα είναι πού θα βρείτε την κότα για να μετρήσετε την ηλικία της…

Καφέ ή λευκό;

Η ηλικία της κότας είναι μια παλιά συζήτηση, το καφέ ή άσπρο αυγό, είναι ακόμα πιο παλιά υπόθεση. Το χρώμα, όμως, δεν έχει καμία σχέση με τη θρεπτική αξία του αυγού. Το χρώμα του κελύφους απεικονίζει τη φυλή του κοτόπουλου, αλλά και πάλι αυτό δεν έχει καμία σχέση με την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη του αυγού.

Μεγάλη διάρκεια ζωής

Τα αυγά μπορούν πραγματικά να αποθηκευτούν και να καταναλωθούν ακόμα και μετά από τρεις μέχρι πέντε εβδομάδες από την στιγμή της ημερομηνίας λήξης που αναγράφουν, χωρίς να υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος για τον οργανισμό.

Αυγό και χοληστερόλη

Τελικά βλάπτει το αυγό; Στο παρελθόν υπήρχε η ανησυχία πως η κατανάλωση αυγών και ειδικά του κρόκου θα μπορούσε να ανεβάσει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις  δεν επηρεάζονται τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, με εξαίρεση εκείνους που πραγματικά είναι ευαίσθητοι στις υψηλές προσλήψεις χοληστερόλης. Τα σημερινά δεδομένα συνιστούν πως η κατανάλωση αυγών ως μέρος μιας ισορροπημένης δίαιτας δεν αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα της χοληστερόλης, ενώ πρόσφατες μελέτες δεν βρήκαν σύνδεση ανάμεσα στην τακτική κατανάλωση αυγών (ακόμα και έξι την εβδομάδα) και την καρδιακή νόσο, ακόμα και σε άτομα με προϋπάρχοντα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »