MENU
Magnesium-rich-food

Mαγνήσιο: Αντιγηραντικό, αγχολυτικό, θεραπευτικό και προστατευτικό

8 Ιανουαρίου 2014 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο γεμάτο με μικροθρεπτικά συστατικά, αλλά το πρόβλημα είναι πως ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού δεν παίρνει από τις τροφές την απαραίτητη συνιστώμενη ημερήσια δόση για να επωφεληθεί απ’ αυτό.

Ποια είναι τα οφέλη του μαγνησίου; Φημίζεται ότι είναι ένα μέταλλο ιδανικό για την καταπολέμηση του στρες, βοηθά στην προφύλαξη από το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, μειώνει την αρτηριακή πίεση, προλαβαίνει τις επιπλοκές που σχετίζονται με το διαβήτη, βοηθά στη διατήρηση της αντοχής των οστών και συμβάλλει στην αύξηση του προσδόκιμου της ζωής, μειώνοντας τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και περιορίζοντας τις βλαβερές συνέπειες των ελεύθερων ριζών.

Το μαγνήσιο, είναι χωρίς αμφιβολία, ένα πολύτιμο συστατικό για την αντιγήρανση, την μακροζωία και την καλή υγεία.

Είναι απαραίτητο για μια ευρεία ποικιλία διαδικασιών του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ενέργειας, το σχηματισμό πρωτεϊνών, την παραγωγή του DNA και της κινητικής αγωγιμότητας του νευρικού συστήματος. Βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων καλίου, φωσφόρου, ασβεστίου, αδρεναλίνης και ινσουλίνης σε φυσιολογικά επίπεδα και κρατά δυνατά τα κόκκαλα και υγιή την καρδιά.

Το μαγνήσιο βοηθά να χαλαρώσουν οι μύες της καρδιάς και να διατηρηθεί ένας κανονικός καρδιακός ρυθμός, αποτρέποντας έτσι αιφνίδιες μεταβολές στην αρτηριακή πίεση. Στην πραγματικότητα, το μαγνήσιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης, της στηθάγχης και της αρρυθμίας. Εάν δοθεί αμέσως μετά από μια καρδιακή προσβολή και για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να επιταχύνει την ανάρρωση, μειώνοντας τον αριθμό των επικίνδυνων αρρυθμιών.

Προστατεύει, επίσης, την καρδιά, αποθαρρύνοντας τη συσσώρευση ερυθρών αιμοσφαιρίων που μπορεί να οδηγήσουν στο σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, ενώ παράλληλα αυξάνει την HDL («καλή» χοληστερόλη).

Είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη και συντήρηση υγιών οστών. Εάν ληφθεί σε σχετικά μεγάλες ποσότητες, λειτουργεί σε συνδυασμό με το ασβέστιο και τη βιταμίνη D και βοηθά να παραμείνουν τα οστά γερά και να προληφθεί η οστεοπόρωση.

Μερικές φορές, εξάλλου, συνταγογραφείται για τη θεραπεία των ημικρανιών, του άσθματος και του διαβήτη. Τα άτομα με διαβήτη έχουν συχνά χαμηλά επίπεδα μαγνησίου και υπάρχουν ενδείξεις πως 200 με 300 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου κάθε μέρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη θεραπεία της συγκεκριμένης ασθένειας. Επίσης, θα μπορούσε να βοηθήσει σε συνδυασμό με την βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη) στη διάλυση των λίθων των νεφρών.

Το μαγνήσιο έχει χρησιμοποιηθεί ως θεραπεία για άλλες καταστάσεις όπως η νόσος του Raynaud, για σκελετικούς μυϊκούς σπασμούς από τραυματισμούς ή τραύματα, γάγγραινα, επιληψία, σπαστική κολίτιδα, ξηρό δέρμα, νευρική ευερεθιστότητα και τοξικότητα του μολύβδου.

Λόγω της αποδεδειγμένης μυοχαλαρωτικής του ικανότητας το μαγνήσιο πιστεύεται ότι αποτελεί μια αποτελεσματική θεραπεία για το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, για την ευαισθησία στο στήθος, τον πονοκέφαλο και την ευερεθιστότητα. Σε γυναίκες με σοβαρά συμπτώματα προεμμηνορροϊκού συνδρόμου συνιστάται να παίρνουν 300 έως 500mg μαγνησίου την ημέρα για τις δύο εβδομάδες πριν και μετά την έμμηνο ρύση.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για το μαγνήσιο είναι περίπου 300 χιλιοστόγραμμα, αλλά χρειάζονται τουλάχιστον διπλάσια για να δει κανείς θεραπευτικά ή προληπτικά ασθενειών οφέλη. Οι γυναίκες άνω των 50 ετών που δεν λαμβάνουν θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, χρειάζονται πιθανότατα περίπου 750mg μαγνησίου καθημερινά, ένα ποσό που είναι δύσκολο να το πάρουν μόνο μέσω της διατροφής τους.

Τα συμπληρώματα από το στόμα είναι διαθέσιμα, αλλά πιο σημαντικό είναι να ενσωματώσει κανείς στη διατροφή του τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ψάρια, το κρέας και τα θαλασσινά. Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το λάχανο, τα χόρτα, τα σέσκουλα, ο μαϊντανός, το κάρδαμο, είναι πλούσια σε μαγνήσιο.

Αλλες πηγές είναι τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα φασόλια, τα μπιζέλια, τα βερίκοκα, τα αβοκάντο, οι μπανάνες, η μελάσα, η μαγιά, η μαγιά μπύρας, το καστανό ρύζι, το πεπόνι, τα σύκα, το σκόρδο, το γκρέιπφρουτ, το κεχρί, τα ροδάκινα, το σουσάμι, η σόγια, το στάρι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Διάφορα βότανα, όπως το χαμομήλι, το πιπέρι καγιέν, ο λυκίσκος, το λεμονόχορτο, η γλυκόριζα, η τσουκνίδα, το άχυρο βρώμης, η πάπρικα, η μέντα, το φασκόμηλο, περιέχουν επίσης μαγνήσιο.

Η κατανάλωση αλκοόλ, τα διουρητικά, τα αντιβιοτικά μπορεί να παρέμβουν στην απορρόφηση μαγνησίου. Τα άτομα που παίρνουν αυτά τα φάρμακα, θα πρέπει να μιλήσουν με τον γιατρό τους σχετικά με την λήψη συμπληρωμάτων.

Αλλοι παράγοντες που μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση του μαγνησίου είναι τα αυξημένα επίπεδα φθορίου, ψευδαργύρου και βιταμίνης D, η διάρροια, η διατροφή που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και σε πρωτεΐνες, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μουρουνέλαιου και η συχνή κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε οξαλικό οξύ, όπως το κακάο, το σπανάκι και το τσάι.

Η ανεπάρκεια μαγνησίου παρεμβαίνει στη μετάδοση νευρικών ερεθισμάτων των μυών και θα μπορούσε να προκαλέσει διαβήτη, υπέρταση, καρδιακή αρρυθμία, άσθμα, χρόνια κόπωση και σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, στηθάγχη και μυϊκό σπασμό.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »