MENU
lecithin

Λεκιθίνη: «Τροφή» για τον εγκέφαλο

22 Οκτωβρίου 2013 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Η λεκιθίνη είναι ένα λιπίδιο που αποτελείται ως επί το πλείστον από χολίνη, αλλά περιλαμβάνει επίσης ινοσιτόλη, φώσφορο και το λινολεϊκό οξύ.

Η λεκιθίνη βοηθά στην πρόληψη της αρτηριοσκλήρυνσης, προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, βοηθά στο να κρατά το συκώτι και τα νεφρά υγιή, βοηθά στην απορρόφηση θειαμίνης και βιταμίνης Α και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην αποκατάσταση των ζημιών του ήπατος που προκαλούνται από τον αλκοολισμό. Πρόκειται δηλαδή για μια θρεπτική ουσία που είναι απαραίτητη για κάθε ζωντανό κύτταρο στο ανθρώπινο σώμα.

Η χολίνη και η ινοσιτόλη στη λεκιθίνη προστατεύουν από τη σκλήρυνση των αρτηριών και των καρδιακών παθήσεων με την προώθηση της κανονικής επεξεργασίας του λίπους και της χοληστερόλης. Η λεκιθίνη βοηθά στο να δεσμεύει τα λίπη και τη χοληστερόλη στο νερό, έτσι ώστε να μπορούν να περνούν μέσα από το σώμα αντί να προκαλούν δυνητικά επιβλαβή συσσώρευση στην καρδιά ή το ήπαρ. Οι μεμβράνες των κυττάρων, οι προστατευτικές θήκες που περιβάλλουν τον εγκέφαλο, και τα νευρικά κύτταρα περιέχουν επίσης αυτή την απαραίτητη λιπαρή ουσία.

Η χολίνη που βρίσκεται στη λεκιθίνη βοηθά το σώμα να παράγει ακετυλοχολίνη, μια ουσία που δρα ως χημικός αγγελιοφόρος σε τμήματα του νευρικού συστήματος, και είναι απαραίτητη για την λειτουργία της μνήμης. Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα που παίρνουν λεκιθίνη έχουν σημαντική βελτίωση στις βαθμολογίες των τεστ μνήμης και λιγότερα κενά μνήμης από εκείνους που πήραν το ψευδοφάρμακο. Ο Δρ Safford που πραγματοποίησε μελέτες που έδειξαν ότι η λεκιθίνη και τα συμπληρώματα χολίνης φαίνεται να ενισχύουν ουσιαστικά τη μνήμη, σημείωσε επίσης ότι τα οφέλη για την υγεία από τη λεκιθίνη φαίνονται σχεδόν αμέσως. Πρόκειται για μία από τις ουσίες, όπως το αλκοόλ, που διασχίζουν το φράγμα αίματος-εγκεφάλου και παράγουν μια άμεση αντίδραση.

Η λεκιθίνη βρίσκεται σε μια ευρεία ποικιλία τροφίμων. Καλές πηγές είναι τα αυγά, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα ρεβίθια, τα πράσινα φασόλια, οι φακές, η σόγια, το καλαμπόκι, η φάβα, το συκώτι μοσχαριού, η μαγιά ζύθου, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα ψάρια, και το φύτρο σιταριού. Είναι επίσης ένα κοινό πρόσθετο τροφίμων για παγωτό, μαργαρίνη, μαγιονέζα, και σοκολάτες.

Η λεκιθίνη είναι, εξάλλου, διαθέσιμη σε φυσικά αλλά και συνθετικά συμπληρώματα. Λαμβάνοντας μια κάψουλα 1.200 χιλιοστόγραμμων πριν από κάθε γεύμα μπορεί να βοηθήσει το σώμα να αφομοιώσει τα λίπη και τις λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη D. Τόσο η λεκιθίνη σόγιας, όσο και προϊόντα λεκιθίνης αυγών είναι διαθέσιμα. Η λεκιθίνη αυγού μπορεί να διευκολύνει τα συμπτώματα του AIDS, του έρπη, του χρόνιου σύνδρομου κόπωσης και άλλων αυτοάνοσων διαταραχών, αλλά η έρευνα σε αυτόν τον τομέα της θεραπείας με λεκιθίνη είναι ασαφής αυτή τη στιγμή.

Δεν υπάρχει Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη (ΣΗΠ) για την λεκιθίνη, αλλά οι περισσότεροι γιατροί προτείνουν δύο κουταλιές της σούπας κόκκοι λεκιθίνης να σκορπίζονται στην τροφή κάθε ημέρα (γιαούρτι, σούπες, δημητριακά, κ.λπ.). Υπερβολικές δόσεις λεκιθίνης μπορεί να προκαλέσουν ζάλη, ναυτία και εμετό. Ετσι δεν θα πρέπει να λαμβάνετε υπερβολικές δόσεις αυτού του συμπληρώματος χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με ένα γιατρό.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »