MENU

Κρυφές αιτίες αύξησης βάρους

21 Ιουνίου 2018 • Διατροφή

Η αύξηση του σωματικού βάρους συμβαίνει όταν καταναλώνετε τακτικά περισσότερες θερμίδες απ’ όσες χρησιμοποιείτε μέσω φυσιολογικών σωματικών λειτουργιών και φυσικής δραστηριότητας.

Ομως, οι συνήθειες του τρόπου ζωής που προκαλούν την αύξηση του βάρους δεν είναι πάντα προφανείς. Η απώλεια βάρους σημαίνει κατανάλωση λιγότερων θερμίδων και καύση περισσότερης ενέργειας, μέσω της σωματικής δραστηριότητας.

Ακούγεται απλό, όμως μεγάλο μέρος του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού είναι άτομα υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Ο τρόπος ζωής μας έχει αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να τρώμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε και παράλληλα να μην έχουμε αρκετή σωματική δραστηριότητα.

Τροφές που χαρακτηρίζονται ως «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά»

Πολλά τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ σήμερα χαρακτηρίζονται ως «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά». Oμως, υπάρχει μια παγίδα: Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά περιέχουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορούν επίσης να περιέχουν πολλές θερμίδες και έτσι να συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Τι μπορείτε να κάνετε: Διαβάστε τις ετικέτες. Πρέπει να κοιτάξετε τη συνολική ενέργεια και τις θερμίδες. Αν και ένα τρόφιμο μπορεί να έχει μειωμένη περιεκτικότητα σε λιπαρά, μπορεί να έχει την ίδια ποσότητα θερμίδων. Ενα τρόφιμο με την ένδειξη «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» μπορεί να περιέχει ακόμη περισσότερες θερμίδες από ό,τι μια εναλλακτική λύση. Παραδείγματος χάριν, ένα μάφιν «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» μπορεί να περιέχει περισσότερες θερμίδες από ένα σταφιδόψωμο. Αναζητήστε περισσότερες υγιεινές εναλλακτικές τροφές και εναλλακτικούς τρόπους διατροφής.

Στρες

Είναι πιο εύκολο να αναζητήσετε και να καταναλώσετε ένα γλυκό όταν βρίσκεστε υπό πίεση. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, μπορεί να πάρετε κιλά.

Τι μπορείτε να κάνετε: Καταναλώστε φρούτα και λαχανικά και άλλες ανάλογες επιλογές χαμηλές σε θερμίδες, όπως το απλό ποπ κορν, κράκερς και κέικ ρυζιού. Και βεβαίως αντιμετωπίστε το άγχος σας με τρόπους που δεν θα περιλαμβάνουν φαγητό. Η άσκηση βοηθά στην προαγωγή της ψυχικής ευεξίας, μέσω της απελευθέρωσης ενδορφινών, που με τη σειρά τους βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες.

Τηλεόραση

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεοπτικών εκπομπών, μπορεί να συμβάλλει σε έναν μαλθακό τρόπο ζωής, χωρίς άσκηση και ενέργεια και επιπλέον οι ώρες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα να τρώμε ό,τι βρεθεί μπροστά μας, κυρίως πατατάκια και σοκολάτες.

Τι μπορείτε να κάνετε: Εάν ανησυχείτε για το βάρος σας, συμμετέχετε σε καθημερινή σωματική άσκηση, εάν το επιτρέπει η υγεία σας. Προσπαθήστε να περπατήσετε στην εργασία, στο σχολείο ή στα καταστήματα και να περάσετε λιγότερο χρόνο μπροστά από την τηλεόραση. Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να κάνετε μια δραστηριότητα, ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση, όπως για παράδειγμα ασκήσεις σε ένα όργανο γυμναστικής, όπως το ποδήλατο.

Τα φάρμακα

Η αύξηση του βάρους είναι μια συχνή παρενέργεια πολλών φαρμάκων. Τα πιο κοινά φάρμακα που μπορούν να προκαλέσουν αύξηση βάρους είναι μεταξύ άλλων τα στεροειδή, τα αντιψυχωσικά φάρμακα και η ινσουλίνη.

Τι μπορείτε να κάνετε: Ποτέ μην σταματήσετε να παίρνετε τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, εκτός εάν σας έχει πει ο γιατρός σας να το κάνετε. Αν ανησυχείτε για την αύξηση του σωματικού βάρους, μιλήστε στο γιατρό σας. Στο μεταξύ, βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Ξενύχτι

Μερικές έρευνες δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Τι μπορείτε να κάνετε: Είναι απλό: Κοιμηθείτε περισσότερο. Ολοι νοιώθουν υπέροχα όταν ξυπνούν μετά από έναν καλό, ποιοτικό ύπνο. Στη σύγχρονη εποχή μπορεί να θεωρούμε τον ύπνο χάσιμο χρόνου, όμως ο ύπνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διατήρηση της καλής σωματικής και ψυχικής μας υγείας. Εάν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο, συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.

Καλοί τρόποι

Σε έναν ιδανικό κόσμο, οι φίλοι και η οικογένεια θα σας ενθάρρυναν να χάσετε το επιπλέον βάρος. Στην πραγματικότητα, όμως, μερικές φορές σας πιέζουν να φάτε περισσότερα από τα τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας.

Τι μπορείτε να κάνετε: Μάθετε να λέτε «όχι, ευχαριστώ» και τηρήστε το. Καλλιεργήστε την ιδέα ότι δεν είναι αγένεια ούτε προσβολή να αφήσετε λίγο φαγητό στο πιάτο σας. Σύντομα, οι φίλοι και η οικογένεια θα σέβονται τις αποφάσεις σας.

Μέγεθος μερίδας

Τις τελευταίες δεκαετίες, το μέγεθος των μερίδων που προσφέρονται στα εστιατόρια και τα πακέτα των σουπερμάρκετ έχει αυξηθεί. Μια μελέτη του Παγκόσμιου Ταμείου Ερευνας για τον Καρκίνο (WCRF) διαπίστωσε ότι τα χάμπουργκερ, για παράδειγμα, έχουν διπλασιαστεί σε μέγεθος από το 1980.

Τι μπορείτε να κάνετε: Μασήστε το φαγητό σας αργά, ώστε να αποφύγετε την πιθανότητα να καταναλώσετε περισσότερο από το κανονικό φαγητό. Οταν βρίσκεστε στο σπίτι χρησιμοποιείτε ένα μικρότερο πιάτο, ώστε να αποφύγετε την αύξηση του βάρους σας. Παράλληλα, αποφύγετε τις υπερβολικές μερίδες στις εξόδους σας. Μπορείτε να ελέγξετε το μέγεθος της μερίδας και να εξοικονομήσετε χρήματα, μαγειρεύοντας φρέσκα, υγιεινά γεύματα στο σπίτι.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »