MENU
Onion_varieties_

Κρεμμύδι: Ταπεινό αλλά θεμελιώδες και πολύτιμο

29 Νοεμβρίου 2016 • Διατροφή

Θεωρείται ένα από τα ταπεινότερα συστατικά στο ντουλάπι της κουζίνας. Κι όμως είναι το θεμέλιο της γεύσης και χρησιμοποιείται σε όλα τα είδη κουζίνας και σε όλα τα στιλ μαγειρικής είτε είστε χορτοφάγοι είτε όχι.

Σερβίρεται ωμό, τουρσί, σοταρισμένο, ψητό, καραμελωμένο, τηγανητό, σε σούπα, σε όλων των ειδών τις συνταγές, αλλά δεν θεωρείται παρά μόνο σπάνια λαχανικό από μόνο του.

Το πολύτιμο κρεμμύδι ανήκει στα Allium, την ίδια οικογένεια λαχανικών με το σκόρδο και τα πράσα, τα δύο επίσης γνωστά αρωματικά συστατικά.

Οι αριθμοί

1/2 φλιτζάνι ψιλοκομμένο κρεμμύδι πρώτων περιέχει:

Θερμίδες: 32 kcal

Λιπαρά: 0,9 g

Υδατάνθρακες: 7,5 g

Πρωτεΐνες: 0,9 g

Φυτικές ίνες: 1,4

Γλυκαιμικός Δείκτης: Χαμηλός

Tα κρεμμύδια είναι πλούσια σε κερσετίνη, ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται επίσης στα μήλα. Ωστόσο, η αντιοξειδωτική δράση της κερσετίνης φαίνεται πως είναι ισχυρότερη όταν καταναλώνει κάποιος ένα κρεμμύδι. Πληθυσμιακές μελέτες έχουν τεκμηριώσει χαμηλότερα ποσοστά των καρδιακών παθήσεων, του καρκίνου του πνεύμονα και του άσθματος ανάμεσα σε εκείνους που καταναλώνουν τακτικά τροφές πλούσιες σε κερσετίνη.

Ενα άλλο χαρακτηριστικό των λαχανικών της κατηγορίας Allium, όπου ανήκει το κρεμμύδι, είναι πως περιέχουν θείο, από το οποίο άλλωστε παίρνουν την έντονη μυρωδιά τους. Οι θειούχες ενώσεις έχουν αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα. Εξάλλου, όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες κρεμμυδιών, έχουν καλύτερη οστική πυκνότητα, γεγονός που είναι επωφελές για τη διατήρηση της συνολικής υγείας του συνδετικού ιστού μας.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι κρεμμυδιών στην αγορά και μερικές ποικιλίες έχουν πρόσθετα φυτοσυστατικά. Για παράδειγμα, το κόκκινο κρεμμύδι περιέχει επίσης το φυτοσυστατικό ανθοκυανίνη. Ανεξάρτητα από τον τύπο και το μέγεθος, επιλέξτε σφιχτούς και καλοσχηματισμένους βολβούς και βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν μαλακά σημεία ή μούχλα. Τα κρεμμύδια πρέπει να φυλάσσονται σε ξηρό, καλά αεριζόμενο χώρο μακριά από τη θερμότητα, το φως και την υπερβολική υγρασία. Εάν μπορείτε αποθηκεύστε τα μέσα σε μια τσάντα με πλέγμα που θα την κρεμάσετε ψηλά. Κρατήστε τα κρεμμύδια  μακριά από τις πατάτες, επειδή απορροφούν την υγρασία και το φυσικό αέριο αιθυλένιο που εκπέμπεται από τις πατάτες και αυτό τα κάνει να χαλάνε πιο γρήγορα. Ψιλοκομμένα ή σε φέτες, τα ωμά κρεμμύδια θα πρέπει να διατηρούνται στο ψυγείο, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν.

Πώς να βάλετε το κρεμμύδι στη διατροφή σας

* Χρησιμοποιήστε γενναιόδωρες ποσότητες ψιλοκομμένο κρεμμύδι στο μαγείρεμα. Προσθέστε το στις σούπες, στα μαγειρευτά φαγητά, στις ομελέτες σας και στις σάλτσες ζυμαρικών.

* Καθώς ο καιρός κρυώνει φτιάξτε και απολαύστε μια ωραία κρεμμυδόσουπα

* Κόψτε ένα κόκκινο κρεμμύδι σε φέτες και βάλτε το στις σαλάτες σας

* Καραμελώστε ένα κρεμμύδι και καλύψτε μ’ αυτό την επιφάνεια μιας πίτσας

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »