MENU

Koτόπουλο, η ιδανική επιλογή για υγιεινή διατροφή

29 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Το κοτόπουλο είναι μια εξαιρετικά υγιεινή τροφή, καθώς είναι γεμάτο από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα, ενώ μεταφέρει λιγότερες από τις ανθυγιεινές ιδιότητες που έχουν τα άλλα κρέατα.

Το στήθος κοτόπουλο είναι μια εξαιρετική τροφή, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, που μπορεί να μαγειρευτεί με ποικίλους τρόπους και ταιριάζει σε πολλές διαφορετικές κουζίνες.

Πρωτεΐνη

Τα 100 γρ. στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα παρέχουν 27 g πρωτεΐνης, που περιέχει όλα τα αμινοξέα που είναι απαραίτητα για την υγεία του ανθρώπου. Η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο όλων των μυϊκών ιστών του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των σκελετικών μυών, των καρδιακών ιστών και των μυών που βρίσκονται στα τοιχώματα των εντέρων. Οι πρωτεΐνες είναι επίσης υπεύθυνες για τη συντήρηση και την ανάπτυξη άλλων δομών του σώματος, όπως τα κύτταρα και τα οστά, ενώ συμμετέχουν σε πολλές κρίσιμες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της διάσπασης των τοξινών.

Λίπος

Το στήθος κοτόπουλου έχει σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά σε σύγκριση με πολλές εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, ιδιαίτερα όταν το δέρμα έχει αφαιρεθεί. Το κοτόπουλο είναι το ιδανικό υποκατάστατο για να περικόψετε άλλα κρέατα, υψηλότερης περιεκτικότητας σε λιπαρά, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, με τη μείωση της LDL ή αλλιώς «κακή» χοληστερόλη. Η κατανάλωση λιγότερων λιπαρών θα βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Το ψήσιμο στη σχάρα ή το βράσιμο μπορεί να κρατήσει την περιεκτικότητα σε λίπος στο ναδίρ.

Σελήνιο

Το κοτόπουλο είναι μια μεγάλη πηγή σεληνίου, ενός ιχνοστοιχείου που έχει αποδειχθεί ότι καταπολεμά τον καρκίνο. Το σελήνιο επίσης πιστεύεται ότι έχει θετική επίδραση στην αντιμετώπιση άλλων εκφυλιστικών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των φλεγμονωδών ασθενειών, των καρδιαγγειακών νοσημάτων, των νευρολογικών ασθενειών και λοιμώξεων. Το σελήνιο είναι ένα αντιοξειδωτικό και έχει θετική επίδραση στη δραστηριότητα των βιταμινών C και Ε στην ικανότητά τους να καταπολεμούν τον καρκίνο και τις ελεύθερες ρίζες. Το κοτόπουλο περιέχει 24 μικρογραμμάρια σεληνίου ανά μερίδα 100 γρ., ή 44% του σεληνίου που χρειάζεται καθημερινά ένας άνθρωπος.

Βιταμίνη Β6

Η βιταμίνη Β6, ή πυριδοξίνη, βρίσκεται στο κοτόπουλο και βοηθά στην μεταβολική διαδικασία των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων. Βοηθά, επίσης, στην παραγωγή ινσουλίνης, λευκών και ερυθρών αιμοσφαιρίων, νευροδιαβιβαστών, ενζύμων, DNA, RNA και προσταγλανδινών. Χωρίς βιταμίνη Β6, το ανοσοποιητικό σύστημα, ο μεταβολισμός και το κεντρικό νευρικό σύστημα δεν θα λειτουργήσουν σωστά. Η δραστική μορφή της βιταμίνης Β6, που ονομάζεται φωσφορική πυριδοξάλη, έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στο ανθρώπινο μεταβολισμό. Κάθε μερίδα κοτόπουλο περιέχει 40% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Β6.

Βιταμίνη Β3

Η βιταμίνη Β3, γνωστή επίσης και ως νιασίνη, βρίσκεται σε άφθονες ποσότητες στα πουλερικά και το κρέας. Η βιταμίνη Β3 είναι υπεύθυνη για τη μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια και για τη διατήρηση της υγείας των κυττάρων του σώματος. Η βιταμίνη Β3 έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική στη μείωση της χοληστερόλης και ως εκ τούτου θεωρείται ότι έχει θετική επίδραση στη μείωση του κινδύνου για καρδιακή νόσο σε όσους έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης. Το κοτόπουλο παρέχει 84% της ημερήσιας πρόσληψης νιασίνης για τις γυναίκες και 74% για τους άνδρες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »