MENU

Κοροναϊός: H βιταμίνη Α βοηθά στην επαναφορά της όσφρησης

13 Οκτωβρίου 2021 • Διατροφή

Στις βιταμίνες αναζητούν οι ερευνητές τη θεραπεία για την αποκατάσταση της όσφρησης ασθενών που έχουν αναρρώσει από την Covid-19, ωστόσο εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται από ανοσμία.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας αναζητούν αυτή τη θεραπεία στη βιταμίνη Α. H επικείμενη μελέτη διάρκειας 12 εβδομάδων όπου θα δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα ρινικών σταγόνων με το μικροθρεπτικό στοιχείο, θα ξεκινήσει τη συγκέντρωση εθελοντών τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

Βάση για το νέο και ελπιδοφόρο ερευνητικό σχέδιο που χρηματοδοτείται από το Βρετανικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Υγεία αποτέλεσε μια γερμανική μελέτη που απέδωσε πιθανές ευεργετικές ιδιότητες στη βιταμίνη και που τώρα θα διερευνηθεί αν μπορεί να προαγάγει την επιδιόρθωση των κατεστραμμένων από τον ιό ιστών στη ρινική κοιλότητα.

Εάν επαληθευτεί η υπόθεση, ανοίγει ο δρόμος για την επιστροφή της όσφρησης σε εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως που ζουν ακόμη με την επιπλοκή που άφησε η νόσος Covid-19 στη σημαντική αίσθηση, ανακουφίζοντας και από το ψυχικό βάρος που συνοδεύει το επίμονο σύμπτωμα.

Υπολογίζεται ότι το 96% των ασθενών θα ανακτήσουν την όσφρησή τους μετά τους 12 μήνες, σύμφωνα με γαλλική μελέτη τον Ιούνιο, ωστόσο άλλες έρευνες έχουν δείξει πως για μερίδα των ασθενών το χρονικό διάστημα για την επαναφορά της οσφρητικής λειτουργίας είναι πολύ μεγαλύτερο.

Η αξία της βιταμίνης Α

Η βιταμίνη Α (ρετινόλη, ρετινάλη), ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, την όραση, καθώς επίσης προφυλάσσει την υγεία του δέρματος, αλλά και του επιθηλιακού ιστού σε όργανα του σώματος, όπως η μύτη. Η βιταμίνη Α περιέχεται μόνο σε ζωικής προέλευσης τροφές, ενώ τα καροτενοειδή, που είναι μορφές προβιταμίνης Α, περιέχονται μόνο σε τροφές φυτικής προέλευση.

Καλές πηγές του μικροθρεπτικού στοιχείου είναι το τυρί, τα αυγά, τα λιπαρά ψάρια, το γάλα και το γιαούρτι, ενώ τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτένιο αποτελούν επίσης καλή επιλογή, καθώς ο οργανισμός το μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Ενδεικτικά, μπορείτε να εντάξτε στη διατροφή σας πολύχρωμα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, τα καρότα, οι γλυκοπατάτες και οι κόκκινες πιπεριές και κίτρινα φρούτα όπως μάνγκο, παπάγια και βερίκοκα.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 0,7mg για τον άνδρα και 0,6mg για τη γυναίκα για τις ηλικίες 19 έως 64 ετών.

Θα πρέπει ωστόσο να έχετε υπόψιν ότι μεγάλη πρόσληψη της βιταμίνης, δηλαδή περισσότερο από 1,5 mg την ημέρα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη για την υγεία των οστών, καθιστώντας τα πιο εύθραυστα κατά το γήρας, ισχυρίζονται ορισμένοι ερευνητές. Οι γυναίκες, λόγω της προδιάθεσής τους για οστεοπόρωση, πρέπει να είναι πιο προσεκτικές.

Παράλληλα, καθώς η υπερσυγκέντρωση της βιταμίνης μπορεί να βλάψει το έμβρυο, συστήνεται προσοχή στις εγκύους και ιδίως αναφορικά με τρόφιμα άφθονα σε ρετινόλη όπως το συκώτι.

Related Posts

Comments are closed.

« »