MENU

Κολπική μαρμαρυγή και ζέστη: Συμβουλές προστασίας

22 Μαΐου 2018 • Παθολογία, Υγεία

Εάν έχετε κολπική μαρμαρυγή -καρδιακή αρρυθμία ή ακανόνιστους κτύπους καρδιάς- μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι η αλλαγή της εποχής επηρεάζει την πάθησή σας.

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 στην επιθεώρηση Journal of Epidemiology and Global Health, οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι περισσότερες περιπτώσεις κολπικής μαρμαρυγής εμφανίζονται το χειμώνα. Υπολόγισαν ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κρύο φέρνει μεγαλύτερο κίνδυνο μολύνσεων ή αναπνευστικών προβλημάτων και ο καιρός αναγκάζει τους ανθρώπους να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους, γεγονός που μπορεί να τους οδηγήσει να καπνίζουν ή να πίνουν περισσότερο απ’ ό,τι συνηθίζουν.

Υπάρχει επίσης μια θεωρία ότι οι κιρκαδικοί ρυθμοί εκείνης της εποχής του έτους μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλά επίπεδα καλίου και τα χαμηλά επίπεδα καλίου μπορούν να οδηγήσουν σε ανωμαλίες του καρδιακού παλμού.

Ωστόσο, τα άτομα που ζουν με αυτή την κατάσταση θα πρέπει να λαμβάνουν προφυλάξεις και το καλοκαίρι. Σε κάθε βαθμό αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, η καρδιά χτυπάει 10 BPM (beats per minute – κτύποι ανά λεπτό) γρηγορότερα.

Και η υπερβολική ζέστη κάνει την καρδιά να εργάζεται σκληρότερα για να αυτορυθμίζεται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει κολπική μαρμαρυγή. Μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή ανεπάρκεια. Η κύρια ανησυχία για την κολπική μαρμαρυγή σε υψηλή θερμοκρασία είναι η αφυδάτωση. Η απώλεια υγρού είναι αυτή που μπορεί να προκαλέσει αρρυθμία.

Υπάρχουν εύκολοι και απλοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε για να κρατήσετε την καρδιά σας (και τον εαυτό σας κατ’ επέκτασιν) ασφαλή τους θερμότερους μήνες.

Επειδή η εφίδρωση είναι αιτία απώλειας υγρών, δοκιμάστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό ανά ώρα. Εάν πρόκειται να ασκηθείτε, είναι καλύτερο να πίνετε ένα κύπελλο νερό περίπου 30 λεπτά πριν, στη συνέχεια ένα άλλο κύπελλο κάθε 30 λεπτά, για όσο διαρκέσει η άσκησή σας. Αποφύγετε την ύπαιθρο από το μεσημέρι μέχρι τις 3 μ.μ., όταν ο ήλιος είναι πιο ισχυρός. Αν θέλετε να γυμναστείτε έξω, περιμένετε μέχρι να πέσει ο ήλιος για πιο δροσερούς ρυθμούς. Οταν βρίσκεστε έξω, φορέστε οπωσδήποτε αντηλιακό, επειδή τα ηλιακά εγκαύματα επηρεάζουν την ικανότητα του σώματος να κρυώσει.

Προσπαθήστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε κλιματισμό αν είναι δυνατόν, επειδή το σώμα χρειάζεται δροσερό αέρα και όχι τον ανακυκλωμένο ζεστό αέρα από έναν ηλεκτρικό ανεμιστήρα, για να παραμείνετε με σταθερή θερμοκρασία σώματος και να ανακάμψετε, καθώς αν το θερμόμετρο φτάσει πάνω από τους 32 βαθμούς Κελσίου, οι ανεμιστήρες ουσιαστικά αχρηστεύονται στην πρόληψη της θερμότητας, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τη συγκεκριμένη ασθένεια.

Αν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στον κλιματισμό, ένα κρύο ντους ή παγωτά μπορούν να σας βοηθήσουν να δροσιστείτε. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα μέχρι να φθάσει το φθινόπωρο, οπότε θα μπορείτε να αναπνεύσετε λίγο πιο εύκολα με πιο ήπιο καιρό.

Διαβάστε περισσότερα για τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προστατεύσετε την υγεία της καρδιάς σας το καλοκαίρι.

1. Ενυδατωθείτε για να κρατήσετε σταθερό τον καρδιακό παλμό

Η αφυδάτωση είναι ένα γνωστό έναυσμα για την κολπική μαρμαρυγή, όπως επίσης και μια συχνή αιτία για εγκεφαλικό επεισόδιο, την πρώτη επιπλοκή της κολπικής μαρμαρυγής. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2014 στην επιθεώρηση European Journal of Neurology διαπίστωσε ότι οι ασθενείς που ήταν αφυδατωμένοι όταν έφτασαν στο νοσοκομείο μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο είχαν χειρότερα αποτελέσματα από ασθενείς που δεν ήταν αφυδατωμένοι. Για να αποφύγετε τις αρρυθμίες στη ζέστη είναι σημαντικό να συνεχίζετε να πίνετε νερό, ακόμα κι αν δεν αισθάνεστε διψασμένοι. Επίσης, μην ξεχνάτε να παίρνετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό όταν βγαίνετε έξω στη ζέστη.

2. Μείνετε σε εσωτερικούς χώρους στην ακραία ζέστη και ξεκουράστε την καρδιά σας

Ακόμα κι αν πίνετε υγρά για να προστατεύσετε την υγεία της καρδιάς, η καρδιά σας θα χρειαστεί παρόλα αυτά να εργαστεί περισσότερο όταν ο καιρός είναι ζεστός. Η αύξηση του φόρτου εργασίας της καρδιάς μπορεί να προκαλέσει κολπική μαρμαρυγή και μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο για συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια. Εκτός από το εγκεφαλικό επεισόδιο, η συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια είναι η άλλη συχνή επιπλοκή της κολπικής μαρμαρυγής. Πρόκειται για μια σταδιακή αποδυνάμωση της καρδιάς, που μπορεί να προκαλέσει τη συλλογή υγρών στους πνεύμονες και στα πόδια. Για να είστε ασφαλής πρέπει να παραμείνετε σε εσωτερικούς χώρους τις εξαιρετικά ζεστές μέρες, ώστε να αποφύγετε όσο είναι δυνατόν τη θερμότητα.

3. Αποφύγετε την άσκηση στη ζέστη για να αποφύγετε το έναυσμα για κολπική μαρμαρυγή

Για κάποιους ανθρώπους η άσκηση από μόνη της είναι το κύριο έναυσμα για την καρδιακή αρρυθμία. Η άσκηση στη ζέστη μπορεί επίσης να είναι σωματικά εξαντλητική και η σωματική εξάντληση είναι μια άλλη συχνή αιτία για την κολπική μαρμαρυγή. Το καλοκαίρι είναι η εποχή που πολλοί άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να βγουν έξω και να αθληθούν. Η άσκηση όμως, αν δεν γίνεται με ασφαλή τρόπο, μπορεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες να αποτελέσει έναυσμα για την κολπική μαρμαρυγή. Ομως, είναι πάντα πιο επικίνδυνη το καλοκαίρι με τη ζέστη. Το καλύτερο είναι να αποφύγετε την άσκηση όταν οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα υψηλές.

4. Φορέστε ελαφρά και δροσερά ρούχα για να κρατήσετε σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος

Η υψηλή θερμοκρασία του σώματος, μαζί με την αφυδάτωση, μπορεί να οδηγήσει σε θερμική εξάντληση. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ζάλη, ναυτία, λιπαρό και κολλώδες δέρμα, πονοκέφαλο, κράμπες και γρήγορο καρδιακό παλμό. Εάν έχετε καρδιακή πάθηση όπως κολπική μαρμαρυγή, είστε σε υψηλότερο κίνδυνο. Εάν πρέπει να βγείτε έξω σε ζεστό καιρό, φορέστε ελαφρά και δροσερά ρούχα και αποφύγετε την πιο ζεστή ώρα της ημέρας. Τα ελαφρά  και ανοιχτόχρωμα ρούχα είναι λιγότερο πιθανό να παγιδεύουν θερμότητα στο σώμα σας.

5. Μην στρεσάρετε την καρδιά σας με καφεΐνη και αλκοόλ

Η πάρα πολλή καφεΐνη ή αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει έναυσμα κολπικής μαρμαρυγής σε μερικούς ανθρώπους. Συμβάλλουν επίσης στην αφυδάτωση, γεγονός που τα καθιστά επικίνδυνα για την υγεία της καρδιάς. Επειδή η καφεΐνη και το αλκοόλ είναι αμφότερα διουρητικά και προκαλούν αυξημένη ούρηση, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο αφυδάτωσης, δημιουργώντας κίνδυνο για την καρδιακή υγεία το καλοκαίρι. Το αλκοόλ διαστέλλει επίσης τα αιμοφόρα αγγεία και μπορεί να στρεσάρει την καρδιά. Η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για μια αρρυθμία επειδή διεγείρει και επιταχύνει την καρδιά.

6.Φροντίστε για την ασφάλειά σας σε περίπτωση επεισοδίου κολπικής μαρμαρυγής

Εάν έχετε μια καρδιακή πάθηση όπως κολπική μαρμαρυγή ή οποιαδήποτε άλλη καρδιακή αρρυθμία, είναι καλύτερα να μην είστε μόνοι όταν η θερμοκρασία είναι εξαιρετικά υψηλή. Βεβαιωθείτε επίσης ότι το άτομο που είναι μαζί σας γνωρίζει τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση εξάντλησής σας από τη θερμότητα ή σε περίπτωση εναύσματος της κολπικής μαρμαρυγής. Αν έχετε συμπτώματα εξάντλησης από τη θερμότητα, απομακρυνθείτε από την εστία της ζέστης, αφαιρέστε ρούχα και δροσιστείτε με μια δροσερή, υγρή πετσέτα. Κάνετε συχνά διαλείμματα από την όποια δραστηριότητα πραγματοποιείτε εκείνη τη στιγμή. Κι αν εμφανίσετε συμπτώματα όπως εμετός, πόνος στο στήθος ή δύσπνοια, καλέστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

7. Ελέγχετε πάντα τη θερμοκρασία αν έχετε κολπική μαρμαρυγή

Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία εκδίδει πάντα δελτία για τα ακραία καιρικά φαινόμενα, είτε πρόκειται για κακοκαιρίες, είτε για καύσωνες. Παρακολουθείτε τις εναλλαγές της θερμοκρασίας για να είστε προετοιμασμένοι. Η υπερβολική ζέστη είναι επικίνδυνη για όλους, αλλά περισσότερο για άτομα με μια καρδιακή κατάσταση όπως κολπική μαρμαρυγή. Ενα κύμα καύσωνα, θα μπορούσε να αποβεί θανατηφόρο, αν δεν δείξετε τη δέουσα προσοχή. Εάν προβλέπεται υπερβολική ζέστη, αλλάξτε οποιαδήποτε σχέδια περιλαμβάνουν την παρουσία σας σε εξωτερικούς χώρους.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »