MENU
gardening

Η κηπουρική συνδέεται με τη μακροζωία

19 Ιουλίου 2016 • Τρίτη Ηλικία

Η φροντίδα του κήπου, το κλάδεμα, το φύτεμα και γενικά ό,τι έχει να κάνει με την κηπουρική, βοηθά τους ανθρώπους που είναι πάνω από 60 ετών να ζουν περισσότερο και με καλύτερη υγεία.

Αυτό αναφέρει σουηδική μελέτη που παρακολούθησε 4.232 άτομα και διαπίστωσε πως η μετάβαση των ηλικιωμένων από τον καναπέ στον κήπο λειτουργεί γι’ αυτούς ως «ναυαγοσώστης», μειώνοντας τις πιθανότητες θανάτου από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό British Journal of Sports Medicine.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Καρολίνσκα στη Σουηδία, βασίστηκαν στο γεγονός πως οι ηλικιωμένοι τείνουν να περνούν τον περισσότερο χρόνο καθισμένοι στον καναπέ και λιγότερο ασκούμενοι, συγκριτικά με άλλες ηλικιακές ομάδες. Ετσι, αποφάσισαν να εξετάσουν τα επίπεδα δραστηριότητας ανάμεσα σ’ αυτούς που κάθονται και σε αυτούς που ασκούνται, κάνοντας οτιδήποτε, είτε αυτό είναι το πλύσιμο του αυτοκινήτου, είτε οι επισκευές στο σπίτι, είτε το κόψιμο του γκαζόν.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που ήταν πιο δραστήριοι σε καθημερινή βάση είχαν χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιακή προσβολή, αλλά ακόμα και εκείνοι που ήταν απλώς ενεργοί χωρίς άσκηση, είχαν επίσης μικρότερο κίνδυνο σε σχέση με όσους δεν έκαναν την παραμικρή δραστηριότητα.

Οι ενεργοί ηλικιωμένοι μείωσαν τις πιθανότητες κινδύνου καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 27% και του θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 30% στα 12 χρόνια που διήρκεσε η μελέτη.

Η έκθεση των Σουηδών ερευνητών αναφέρει ότι: «Μια γενικά δραστήρια καθημερινότητα μπορεί να έχει σημαντικές ευεργετικές επιδράσεις στην καρδιαγγειακή υγεία και τη μακροζωία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, που είναι ανεξάρτητη από την τακτική άσκηση».

Τα ευρήματα, αναφέρουν οι ερευνητές, έχουν «υψηλή κλινική σημασία» για τους ηλικιωμένους που ξοδεύουν πολύ χρόνο στον καναπέ ή ξαπλωμένοι στο κρεβάτι. Οταν κάποιος κάθεται πολύ μειώνεται ο μεταβολικός του ρυθμός και η έλλειψη δραστηριότητας μπορεί να αλλάξει τις ορμόνες που παράγονται στον μυϊκό ιστό. Και αυτές οι επιπτώσεις μπορούν να έχουν αλυσιδωτές συνέπειες στη γενική του υγεία.

Ο Δρ Tim Chico, επίτιμος σύμβουλος καρδιολόγος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Σέφιλντ, τόνισε πως το μήνυμα που δίνει αυτή η μελέτη είναι ότι όσο πιο ενεργός είναι κάποιος ηλικιωμένος, τόσο περισσότερο μειώνει τις πιθανότητες να αναπτύξει μια καρδιακή πάθηση. Γι’ αυτό προτρέπει τους ηλικιωμένους να σηκώνονται από την καρέκλα, το κρεβάτι ή τον καναπέ και να κάνουν κάτι που τους αρέσει, ώστε να κινούνται περισσότερο.

«Δεν χρειάζεται να κάνει κανείς κάποια ιδιαίτερη γυμναστική άσκηση. Αρκεί να κάνει κάτι που θα του δημιουργήσει αίσθημα ευφορίας και χαράς. Εργασίες όπως η κηπουρική για έναν ηλικιωμένο μετράνε σαν 150 λεπτά εβδομαδιαίας δραστηριότητας μέτριας έντασης που συνιστούν οι γιατροί στους νεότερους, προκειμένου να διατηρούν τον οργανισμό του υγιή», τονίζει χαρακτηριστικά.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »