MENU

Κεράσια: Πολύ παραπάνω από ένα επιδόρπιο

22 Μαΐου 2017 • Διατροφή

Αυτά τα μικρά φωτεινά κόκκινα φρούτα που οι περισσότεροι άνθρωποι λατρεύουν είναι γνωστά ως απολαυστικά διακοσμητικά στολίδια που συνήθως τοποθετούνται στην κορυφή ενός επιδορπίου.

Από εκεί, άλλωστε προήλθε και η φράση «το κερασάκι στην τούρτα».

Στα παλιά χρόνια τα κορίτσια στόλιζαν μ’ αυτά τα αυτιά τους, φορώντας τα ως σκουλαρίκια.

Ομως, τα κεράσια, είναι πολύ παραπάνω από ένα στολίδι στα επιδόρπια, ή στα αυτιά των κοριτσιών. Είναι γεμάτα από θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν τεράστια οφέλη στην υγεία. Οι κερασιές καλλιεργούνται παντού. Βρίσκονται στην Ασία, την Αμερική, την Ευρώπη και η εύκολη πρόσβαση στους καρπούς τους επιτρέπει στην πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού να επωφεληθεί από την κατανάλωσή τους.

Ας δούμε, λοιπόν, έναν «κατάλογο» με τα οφέλη που παρέχουν τα κεράσια για την υγεία μας:

Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Αν έχετε δυσκολία να ενσωματώσετε τις φυτικές ίνες στη διατροφή σας δεν χρειάζεται πια να ψάχνετε. Απλά προσθέστε σ’ αυτήν τα κεράσια. Αρκεί μόλις ένα φλιτζάνι κεράσια για να σας δώσει 3 γραμμάρια φυτικών ινών. Ξεκινήστε με ένα μπολ από τα υπέροχα αυτά φρούτα για να δείτε το έντερό σας να λειτουργεί στην εντέλεια.

Οφέλη για την καρδιά

Τα κεράσια είναι γνωστό ότι βοηθούν τα άτομα με καρδιακές παθήσεις. Καταναλώστε μικρές ποσότητες από αυτά τα φρούτα κάθε ημέρα, για να μπορείτε να δείτε μια ελαφρά μείωση της πίεσης του αίματος και των επιπέδων της χοληστερόλης.

Αποτρέπουν τον διαβήτη

Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι τα κεράσια έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τον κίνδυνο του διαβήτη. Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν, ο κίνδυνος ανάπτυξης σακχαρώδη διαβήτη αυξάνεται. Τα κεράσια, ωστόσο, μπορούν να αναιρέσουν αυτό το αποτέλεσμα.

Ισχυρά αντιφλεγμονώδη

Οι ισχυρές εξάρσεις σε μια επίπονη άσκηση, μπορεί να θέσουν το σώμα σας σε μεγάλη πίεση, με αποτέλεσμα μια διαδικασία που ονομάζεται οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από φλεγμονή. Οι μελέτες έχουν δείξει πως τα κεράσια και ο χυμός τους μπορούν να μειώσουν την φλεγμονή και επιτρέπουν στους αθλητές αλλά και τους σωματικά δραστήριους ανθρώπους γενικότερα να έχουν γρηγορότερη αποκατάσταση από το συνηθισμένο.

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Το σώμα ωφελείται από την τακτική πρόσληψη αντιοξειδωτικών. Τα αντιοξειδωτικά έχουν την ικανότητα να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες, τα μόρια που έχουν την ικανότητα να προκαλούν κυτταρικές βλάβες. Μπορεί να έχετε πιθανώς διαβάσει για το πώς οι ελεύθερες ρίζες επηρεάζουν το δέρμα σας. Τα αντιοξειδωτικά στα κεράσια, που είναι επίσης γνωστά ως ανθοκυανίνες, μπορούν να αποτρέψουν ζημία από τις ελεύθερες ρίζες.

Ανακούφιση από την αρθρίτιδα

Καθώς ο άνθρωπος γερνάει, ιδιαίτερα μετά από τα 50 χρόνια του, η αρθρίτιδα είναι πολύ πιθανό να του… χτυπήσει την πόρτα. Τα κεράσια, όμως, μπορούν να καταστρέψουν ή να περιορίσουν την παραγωγή ορισμένων μορίων στο σώμα που προκαλούν αρθρίτιδα, ειδικότερα τα μόρια μονοξειδίου του αζώτου, ουρικού οξέος στο πλάσμα και C-αντιδρώσας πρωτεΐνης.

Βοηθούν στην απώλεια βάρους

Ενα φλιτζάνι κεράσια περιέχουν μόλις 74 θερμίδες και αυτές οι θερμίδες ως επί το πλείστον προέρχονται από υδατάνθρακες. Παρά το γεγονός ότι ένα φλιτζάνι κεράσια περιέχει επίσης 15 γραμμάρια ζάχαρη, πρόκειται για ζάχαρη φυσική που, σε αντίθεση με την επεξεργασμένη, στην πραγματικότητα «απαιτείται» και άρα είναι ευεργετκή για το σώμα μας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »