MENU
greens2

Καταναλώστε πράσινα λαχανικά για να έχετε καλή υγεία

18 Μαρτίου 2014 • Διατροφή

Οι πιθανότητες να έχει αγαπήσει τα πράσινα λαχανικά κάποιος που η μητέρα του συνήθιζε να τα μαγειρεύει πολύ συχνά και να υπάρχουν σχεδόν καθημερινά στο τραπέζι του όταν ήταν παιδί, είναι λίγες.

Τα λαχανικά δεν είναι τόσο ελκυστικά για τα παιδιά όσο είναι άλλες τροφές και καθώς δεν μπορούν να καταλάβουν την διατροφική τους αξία συχνά τα παρακάμπτουν. ΄Η μάλλον τα αγαπάνε μόνο όταν βρίσκονται μέσα σε αγαπημένα burgers, ή σάντουιτς, πνιγμένα σε σάλτσες, μαγιονέζες και κέτσαπ, ή καλυμμένα με τυρί. Εδώ, ακριβώς, όμως βρίσκεται η διαπραγμάτευση: Πρέπει, να τρώει κανείς πράσινα λαχανικά και χόρτα σε τακτική βάση και μάλιστα επιβάλλεται να τα τρώει χωρίς τα ανθυγιεινά πρόσθετα.

Γι’ αυτό θα πρέπει να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας και να αφήσετε στην άκρη δικαιολογίες όπως:

Δεν έχουν ωραία γεύση. Αν δεν έχετε κάποια σοβαρή αλλεργία, δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να μην δοκιμάσετε μια ποικιλία από χόρτα, πριν τα εξορίσετε για πάντα από το πιάτο σας. Η γεύση του καθενός, βεβαίως, διαφέρει και οι γευστικές προτιμήσεις μας μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, έτσι ώστε ένα φαγητό ή ένα τρόφιμο που μισούσατε στα 10 χρόνια σας να γίνει το νέο αγαπημένο σας πιάτο (έχει συμβεί άπειρες φορές). Γι’ αυτό δώστε στα χόρτα και γενικά στα πράσινα λαχανικά μια δεύτερη (και τρίτη και δέκατη…) ευκαιρία.

Είναι ακριβά. Ας γίνει μια διάκριση ανάμεσα στα μη βιολογικά και τα βιολογικά λαχανικά. Τα μη βιολογικά λαχανικά μπορούν να βρεθούν σε οποιοδήποτε σούπερ μάρκετ και είναι σχετικά φθηνά. Τα βιολογικά λαχανικά από την άλλη δεν είναι επικαλυμμένα με φυτοφάρμακα και χημικά λιπάσματα, αλλά είναι λίγο ακριβότερα. Δεν χρειάζεται όμως να τρώτε υποχρεωτικά βιολογικά λαχανικά. Εχουν λιγότερα υπολείμματα φυτοφαρμάκων από τα μη οργανικά; Η αλήθεια είναι πως ναι. Είναι πολύ πιο υγιεινά τα βιολογικά λαχανικά σε σύγκριση με τα μη βιολογικά; Κατηγορηματικά όχι.

Δεν γνωρίζω πώς να τα μαγειρέψω. Και ποιος μίλησε για μαγείρεμα; Σίγουρα θα είναι πιο νόστιμα (όπως και κάθε άλλη τροφή) όταν υπάρχει και κάποιο είδος λίπους, αλλά είναι εξίσου νόστιμα όταν τρώγονται ωμά σε σαλάτες ή ακόμα όταν αναμειγνύονται με κάποια φρούτα ή γιαούρτι σε ένα smoothie. Αν αισθάνεστε πως πρέπει να τα μαγειρέψετε δοκιμάστε να τα σοτάρετε σε ένα αντικολλητικό τηγάνι.

Δεν γνωρίζω ποια είναι τα οφέλη που έχουν για την υγεία. Σίγουρα ξέρετε ότι έχουν οφέλη για την υγεία. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι, το λάχανο, το σπανάκι είναι χαμηλά σε θερμίδες και είναι μια φανταστική πηγή φυτικών ινών και βιταμινών Α, C και Κ. Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε βιταμίνες A και C, καθώς επίσης και σε κάλιο.

Ναι, αλλά τα λαχανικά δημιουργούν αέρια. Τα πράσινα λαχανικά είναι καλά για την καρδιά. Δεν σημαίνει, όμως ότι όσο περισσότερα φάτε τόσο περισσότερα αέρια θα σας δημιουργήσουν. Σίγουρα κάποια λαχανικά όπως το μπρόκολο μπορεί να προκαλέσουν κάποια αέρια, αλλά δεν είναι λόγος για να τα αποφύγετε από την στιγμή που είναι τόσο πολύ θρεπτικά. Μία λύση για να αντιμετωπίσετε αυτή την «παρενέργεια» είναι να καταναλώσετε τροφές που περιέχουν προβιοτικά, όπως το γιαούρτι.

Ναι, αλλά κανείς άλλος στο σπίτι δεν πρόκειται να τα φάει. Οι πιθανότητες να ακολουθήσει η οικογένειά σας το παράδειγμά σας είναι πολλές. Αν τα μαγειρέψετε θα τα φάνε. Εκτός αν οι… συγκάτοικοί σας σκοπεύουν να μαγειρεύουν κάθε μέρα το δικό τους φαγητό ή έχουν την οικονομική πολυτέλεια να τρώνε έξω ή να παραγγέλνουν φαγητό από έξω. Απλά προσπαθήστε να τους προσφέρετε πολλές διαφορετικές επιλογές, ώστε κανείς να μην μπορεί να βαρεθεί τρώγοντας τα ίδια λαχανικά κάθε μέρα.

Το σπουδαίο με τα λαχανικά είναι πως, ενώ είναι τόσο θρεπτικά, είναι ταυτόχρονα τόσο χαμηλά σε θερμίδες που μπορείτε να φάτε όσο θέλετε, χωρίς να νοιάζεστε μήπως παχύνετε. Ισως χρειαστούν μερικές προσπάθειες για να καταλήξετε σε αυτά που μπορείτε πραγματικά να απολαύσετε, αλλά ακόμα κι αν καταλήξετε μόνο σε ένα ή δύο να θυμάστε πως πρόκειται για μία από τις πιο υγιεινές τροφές και γι’ αυτό θα πρέπει να δεσμευτείτε με τον εαυτό σας να συνεχίσετε να τις τρώτε σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »