MENU
legumes

Καταναλώστε όσπρια για να ελέγξετε το διαβήτη

9 Ιουλίου 2014 • Διατροφή

Αν έχετε διαβήτη τύπου 2, ίσως ήδη γνωρίζετε ότι θα πρέπει να παρακολουθείτε εκ του σύνεγγυς το τι τρώτε. Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να επηρεάσουν το πόσο καλά μπορείτε να διαχειριστείτε την κατάστασή σας.

Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει πως τα άτομα με διαβήτη θα πρέπει να δοκιμάσουν να προσθέσουν περισσότερα φασόλια και φακές στη διατροφή τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση περισσότερων οσπρίων μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα και τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

Τα όσπρια περιλαμβάνουν τα φασόλια, τις φακές και τα ρεβίθια. Αυτές οι τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, δύο συστατικά που μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς. Τα όσπρια, επίσης, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ο οποίος μετρά την ποσότητα της ζάχαρης στις τροφές. Τρώγοντας τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τον διαβήτη.

«Πάντα πιστεύαμε ότι τα όσπρια κάνουν καλό στην καρδιά, όμως στην πραγματικότητα βοηθούν με τρόπους που δεν πιστεύαμε ότι θα το κάνουν. Στα άτομα με διαβήτη, όχι μόνο βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης αλλά -κι αυτό ήταν που μας εξέπληξε…- είχαν σημαντική επίδραση και στην αρτηριακή πίεση», λέει ο δρ David Jenkins, ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης του Πανεπιστημίου του Τορόντο.

Για τη μελέτη, οι ερευνητές έβαλαν 121 ανθρώπους να φάνε είτε 1 φλιτζάνι όσπρια είτε 1 φλιτζάνι τροφές ολικής αλέσεως κάθε ημέρα. Μετά από περίπου τρεις μήνες οι ερευνητές σημείωσαν πως οι δύο ομάδες είχαν μια πτώση του σακχάρου στο αίμα και στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Ομως, εκείνοι που κατανάλωναν όσπρια παρουσίασαν μεγαλύτερη βελτίωση και στα δύο επίπεδα.

Εστιάζοντας σε μια καλύτερη διατροφή

Οι ειδικοί τονίζουν ότι τα άτομα με διαβήτη θα πρέπει να επικεντρωθούν σε μια υγιεινή διατροφή. Τα όσπρια σίγουρα μπορούν να παίξουν ένα ρόλο σε αυτό, ακόμα κι αν δεν μπορούν οι άνθρωποι να τρώνε ένα φλιτζάνι απ’ αυτά κάθε μέρα. Αλλες μελέτες έχουν δείξει ότι τα όσπρια μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακές παθήσεις, ακόμη και για καρκίνο.

«Τα όσπρια κάνουν καλό στον οργανισμό. Βοηθούν να κρατήσετε χαμηλά την αρτηριακή σας πίεση και διατηρούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Μπορούν, επίσης, να σάς βοηθήσουν να κατεβάσετε πολύ τις τιμές της χοληστερόλης σας», λέει ο δρ Jenkins.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Archives of Internal Medicine.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »