MENU
myrtilla

Καταναλώστε μύρτιλλα για έναν υγιή εγκέφαλο

4 Νοεμβρίου 2013 • Διατροφή

Ο εγκέφαλος είναι το πιο πολύπλοκο όργανο στο σώμα μας που περιέχει πάνω από 100 δισεκατομμύρια εξειδικευμένα κύτταρα που ελέγχουν οτιδήποτε κάνουμε, αισθανόμαστε και λέμε.

Η προστασία αυτών των κυττάρων από βλάβες είναι ιδιαίτερα σημαντική. Εδώ είναι που μπορούν να παίξουν ρόλο τα μύρτιλλα. Τα μύρτιλλα ή Vaccinium myrtillus, όπως είναι η ονομασία τους στα λατινικά, είναι ένα είδος μούρων. Είναι αντιοξειδωτικά και σίγουρα τούς αξίζει μια θέση στο καθημερινό πρόγραμμα της διατροφής σας. Προστατεύουν τον εγκέφαλο, την καλή λειτουργία των κυττάρων και των κυκλωμάτων και βοηθούν να διατηρούνται εγκεφαλικά σας κύτταρα νέα.

Για παράδειγμα:

Tα μύρτιλλα διατηρούν ζωντανά τα κύτταρα του εγκεφάλου

Οταν κάποιος υποστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, μερικά από τα εγκεφαλικά του κύτταρα πεθαίνουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αναπηρία ή ακόμα και θάνατο. Ερευνα που έγινε σε ζώα από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα έδειξε πως όταν τα μύρτιλλα συμπεριελήφθησαν στην καθημερινή διατροφή και προκαλείται εγκεφαλικό επεισόδιο, υπάρχει μια μείωση 50% στο θάνατο των κυττάρων του εγκεφάλου. Κι αυτό βεβαίως είναι αξιοσημείωτο!

Οι «νοικοκυρές» του εγκεφάλου

Εχετε ποτέ προσλάβει κάποιον να σας καθαρίσει το σπίτι; Αν τρώτε μύρτιλλα είναι σα να προσλαμβάνετε κάποιον να καθαρίσει το μυαλό σας. Με βάση μια μελέτη σχετική με τη γήρανση του πληθυσμού, τα μύρτιλλα είναι η φυσική «οικονόμος» του εγκεφάλου μας. Οταν τα τρώμε ενεργοποιούμε έναν μηχανισμό που καθαρίζει ένα είδος τοξικών συντριμμιών που μπορούν να προκαλέσουν απώλεια μνήμης και άλλων διανοητικών διαταραχών που έρχονται με την ηλικία.

Στο μυαλό σας αρέσει το μπλε

Ερευνα από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ λέει ότι η πλειοψηφία των εξουθενωτικών ασθενειών προκαλείται εν μέρει από την φτωχή δέσμευση σιδήρου στον οργανισμό που προκαλεί την παραγωγή ενός συγκεκριμένου τύπου της επιβλαβούς για τα κύτταρα ελεύθερης ρίζας. Τα καλά νέα είναι ότι τα μοβ ή μπλε φρούτα όπως τα μύρτιλλα δεν μπορούν να νικηθούν, λόγω της ικανότητάς τους να δεσμεύουν τον σίδηρο και ως εκ τούτου αποτρέπουν τις ελεύθερες ρίζες από το να σπείρουν τον όλεθρο στην υγεία σας.

Ποια μούρα είναι τα καλύτερα;

Ερευνητές του Cornell τοποθέτησαν τα μύρτιλλα στην κορυφή της λίστας των αντιοξειδωτικών. Ολα, όμως, τα μούρα είναι σούπερ αντιοξειδωτικά. Δεν έχει σημασία τι είδους μούρα τρώτε, έτσι κι αλλιώς όποια κι αν προτιμήσετε το σώμα σας θα σας φωνάξει «ευχαριστώ»! Στόχος σας πρέπει να είναι 1 φλιτζάνι φρέσκα ή κατεψυγμένα μύρτιλλα σε καθημερινή βάση.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »