MENU

Κάστανo: Eνας γλυκός, ωφέλιμος χειμωνιάτικος καρπός

15 Νοεμβρίου 2013 • Διατροφή

Πόσοι από μας δεν έχουν συνδέσει τα κάστανα με μια φουφού στην άκρη του δρόμου και έναν καστανά να τα σιγοψήνει μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα; Τα κάστανα θυμίζουν χειμώνα, θαλπωρή και βραδιές δίπλα στο τζάκι.

Τα κάστανα ωριμάζουν στα τέλη του φθινοπώρου και γνωρίζουν την «αποθέωσή» τους στα μέσα του Δεκέμβρη.

Είναι οι βρώσιμοι σπόροι της καστανιάς. Οι σπόροι βρίσκονται καλυμμένοι από ένα σκληρό κέλυφος, το οποίο με τη σειρά του κάθεται μέσα σε ένα εξωτερικό κέλυφος που ονομάζεται αγριάδα, η οποία ανοίγει όταν ωριμάζει το κάστανο. Τα κάστανα καταναλώνονται σε πολλά μέρη του κόσμου εδώ και πολλές χιλιάδες χρόνια.

Δέκα ψημένα κάστανα περιέχουν:

Θερμίδες: 206 kcal

Λιπαρά: 1.9 g

Υδατάνθρακες: 44,5 g

Πρωτεΐνες: 2,7 g

Φυτικές Ινες: 4,3 g

Γλυκαιμικός Δείκτης: Χαμηλή

Τα κάστανα είναι μια πολύ καλή πηγή καλίου, το οποίο είναι επωφελές για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μπορούν, επίσης, να περιέχουν μια καλή ποσότητα του χαλκού, καθώς και το μαγγάνιο και το σελήνιο, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο ως αντιοξειδωτικά του σώματος και έχουν αντι-φλεγμονώδη δράση. Επιπρόσθετα, τα κάστανα περιέχουν  βιταμίνη C, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος βιταμινών Β και φυλλικό οξύ.

Εχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, που βοηθά στη μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων και ενισχύει οστά και δόντια, μαγνήσιο που είναι γνωστό για τις αντικαταθλιπτικές του ιδιότητες και την προστασία της υγείας των μαλλιών, φώσφορο που προωθεί την καλή όραση και σίδηρο.

Αποτελούν ιδανική τροφή για όσους αναρρώνουν από διάφορες ασθένειες, όπως η έντονη διάρροια, ενώ είναι γνωστά για την προστατευτική τους δράση στο καρδιαγγειακό και τη συμβολή τους στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Εχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά και πρωτεΐνες, υψηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και λιγότερο νερό από άλλους ξηρούς καρπούς και σπόρους. Με αυτή την έννοια και καθώς το βρώσιμο τμήμα του καρπού τους είναι μαλακό και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο, μοιάζουν περισσότερο με τα δημητριακά, παρά με τους ξηρούς καρπούς. Τα κάστανα μπορεί να στεγνώσουν και να μουχλιάσουν σε λίγες μέρες αν δεν αποθηκευτούν σωστά.

Αν θελήσετε να τα καθαρίσετε πριν μαγειρευτούν θα σας πάρουν αρκετό χρόνο. Αν πάλι αποφασίσετε να τα βράσετε με το κέλυφος, θα δυσκολευτείτε αρκετά να τα καθαρίσετε στη συνέχεια. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα αποζημιωθείτε από τη νοστιμιά τους.

Τρόποι για να προσθέσετε περισσότερα κάστανα στη διατροφή σας

* Προσθέστε μαγειρεμένα κάστανα σε πίτες

* Ενσωματώστε βρασμένα κάστανα σε σούπες

* Αναμείξτε κάστανο και πατάτα σε πουρέ πατάτας

* Φτιάξτε επιδόρπια με κάστανο και γλυκό βύσσινο

* Βράστε τα και φάτε τα σκέτα σαν σνακ

* Χρησιμοποιήστε τα σε γέμιση πουλερικών, όπως η γεμιστή γαλοπούλα

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »