MENU
walnut

Τα καρύδια και το καρυδέλαιο μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπαθειών

12 Σεπτεμβρίου 2013 • Διατροφή, Καρδιολογία, Υγεία

Η κατανάλωση ολόκληρων καρυδιών ή του λαδιού τους μπορεί να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο μέσω ενός μηχανισμού που δεν έχει να κάνει με την απλή μείωση της χοληστερόλης.

Αυτό αναφέρει μελέτη μιας ομάδας ερευνητών από το Ρenn State, το Tufts University και το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

«Γνωρίζουμε ήδη ότι η κατανάλωση καρυδιών σε μια υγιεινή διατροφή μπορεί να μειώσει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα», δήλωσε ο Penny Kris-Etherton, διακεκριμένος καθηγητής διατροφής στο Penn State. «Αλλά, μέχρι τώρα, δεν ξέραμε ποια συνιστώσα της καρυδιάς παρείχε αυτό το όφελος. Τώρα καταλαβαίνουμε επιπλέον τρόπους για το πώς ολόκληρα καρύδια και τα συστατικά από το λάδι τους μπορούν να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς».

Σε ένα ελεγχόμενο πείραμα, οι ερευνητές έδωσαν σε 15 συμμετέχοντες με αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα μία από τις τέσσερις θεραπείες – είτε 85 γραμμάρια ολόκληρα καρύδια, είτε 6 γραμμάρια δέρματος καρυδιού, είτε 34 γραμμάρια αποβουτυρωμένου πυρήνα καρυδιού, είτε 51 γραμμάρια λαδιού. Η ομάδα αξιολόγησε τις βιοχημικές και φυσιολογικές αποκρίσεις των συμμετεχόντων προτού οι αγωγές χορηγηθούν και πάλι 30 λεπτά, μία ώρα, δύο ώρες, τέσσερις ώρες και έξι ώρες μετά τη χορήγηση των θεραπειών. Οι ερευνητές επαναλάμβαναν αυτή τη διαδικασία για καθεμιά από τα υπόλοιπες τρεις θεραπείες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση του λαδιού των καρυδιών επηρέασε θετικά στην υγεία των αγγείων. Επιπλέον, η κατανάλωση ολόκληρων καρυδιών βοήθησε την HDL – καλή χοληστερόλη – να εκτελεί πιο αποτελεσματικά τη μεταφορά και απομάκρυνση της περίσσειας χοληστερόλης από το σώμα.

«Η μελέτη μας έδειξε ότι το λάδι που βρίσκεται στα καρύδια μπορεί να διατηρήσει την λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων μετά από ένα γεύμα, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι η ακεραιότητα των αγγείων του αίματος είναι συχνά σε κίνδυνο σε άτομα με καρδιαγγειακή νόσο», δήλωσε η Claire Berryman, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στις διατροφικές επιστήμες, στο Penn State. «Το λάδι καρυδιάς ήταν ιδιαίτερα καλό στη διατήρηση της λειτουργίας των ενδοθηλιακών κυττάρων, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην καρδιαγγειακή υγεία».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα καρύδια περιέχουν άλφα-λινολενικό οξύ, γ-τοκοφερόλη και φυτοστερόλες, τα οποία μπορούν να εξηγήσουν τις θετικές επιδράσεις της θεραπείας με καρυδέλαιο.

«Οι επιπτώσεις αυτού του ευρήματος θα μπορούσαν να φέρουν βελτιωμένες  διατροφικές στρατηγικές για την καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων. Η επιστήμη γύρω από τη λειτουργία της HDL είναι πολύ νέα, έτσι το να βλέπουμε βελτιώσεις σε αυτό το αποτέλεσμα με την κατανάλωση ολόκληρων καρυδιών είναι κάτι το πολλά υποσχόμενο και αξίζει να διερευνηθεί περισσότερο», δήλωσε η Berryman.

Περαιτέρω μελέτες απαιτούνται για να καθοριστούν οι μηχανισμοί που ευθύνονται για τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου με την κατανάλωση καρυδιών, σύμφωνα με τον Kris-Etherton.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι απλές διατροφικές αλλαγές, όπως η ενσωμάτωση καρυδιών ή / και λαδιού σε μια υγιεινή διατροφή, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων», τόνισε.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »