MENU
gin

Η γυναικομαστία και πώς μπορείτε να απαλλαγείτε για πάντα

9 Ιουλίου 2015 • Ανδρας

Με τόσους πολλούς άνδρες πλέον να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, η ανάπτυξη της γυναικομαστίας είναι κάτι ανησυχητικά εύκολο. Δυστυχώς, δεν είναι το ίδιο εύκολο να απαλλαγεί κάποιος άνδρας από αυτή την κατάσταση.

Κι αυτό επειδή δεν έχει να κάνει απλά με κάποιες συγκεκριμένες ασκήσεις για το στήθος, αλλά επειδή απαιτεί και την κατάλληλη διατροφή συν ένα καλά μελετημένο πρόγραμμα γυμναστικής.

Δεν πρέπει, όμως, να απελπίζεστε, καθώς με σκληρή δουλειά μπορείτε να την αντιμετωπίσετε επιτυχώς.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε:

Γιατί ορισμένοι άνδρες αναπτύσσουν γυναικομαστία;

Εάν αισθάνεστε αμήχανα εξαιτίας της γυναικομαστίας σας να ξέρετε ότι δεν είστε μόνοι στην προσπάθεια που θα κάνετε για να απαλλαγείτε από αυτή. Η γυναικομαστία είναι ένας σοβαρός λόγος αμηχανίας για πολλούς άνδρες. Υπάρχουν πολλές αιτίες, η πιο κοινή, φυσικά, είναι να είναι κάποιος υπέρβαρος. Ωστόσο, άλλοι λόγοι περιλαμβάνουν τις ορμονικές ανισορροπίες, τη λήψη φαρμάκων ή ναρκωτικών.

Πώς μπορώ να προσδιορίσω την δική μου αιτία;

Για τους περισσότερους άνδρες η αιτία είναι η συσσώρευση λίπους. Για να χαρακτηριστεί ως υγιές το σωματικό λίπος σας θα πρέπει να είναι μικρότερο από 22%, και οτιδήποτε πάνω από αυτό θα αρχίσει να συμβάλλει στη γυναικομαστία.

Για άλλους, όμως, θα μπορούσε να υπάρχει ένα πιο σοβαρό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η γυναικεία ορμόνη, το οιστρογόνο, για παράδειγμα, μερικές φορές υπερπαράγεται εντός του αρσενικού σώματος, προκαλώντας αύξηση στην περιοχή του θώρακα παρόμοια προς εκείνη των θηλυκών κατά τη διάρκεια της εφηβείας. Τα αυξημένα επίπεδα των οιστρογόνων θα μπορούσαν να προκληθούν από το υπερβολικό λίπος, αλλά θα μπορούσαν επίσης να προκληθούν από οποιοδήποτε φάρμακο παίρνετε.

Ποιο είναι το πρώτο βήμα για να απαλλαγείτε από τη γυναικομαστία;

Οπως και με κάθε στόχο για καλή φυσική κατάσταση ή για απώλεια βάρους, η αντιμετώπιση της γυναικομαστίας έχει να κάνει με τη δέσμευση και την προθυμία σας να υιοθετήσετε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής για περισσότερο από λίγες εβδομάδες.

Αν η γυναικομαστία έχει προκληθεί από κακές επιλογές τροφίμων και μικρή σωματική δραστηριότητα, τότε, θεωρητικά, θα πρέπει να είναι εύκολο να απαλλαγείτε από αυτή. Εντούτοις, το να επιμείνετε σε ένα πρόγραμμα άσκησης και υγιεινής διατροφής για αρκετούς μήνες θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο για πολλούς άνδρες που έχουν παραμελήσει τα σώματά τους για χρόνια. Οταν έρχεται η στιγμή, ένα βασικό θέμα είναι το πόσο πολύ θέλετε να απαλλαγείτε από τη γυναικομαστία. Εάν θέλετε αρκετά και είστε διατεθειμένοι να καταβάλλετε προσπάθεια, τότε θα βρείτε τη δίαιτα και το πρόγραμμα άσκησης με τα οποία θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

Ποια πρέπει να είναι η προσέγγισή μου στην άσκηση;

Η άσκηση σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι προφανώς το κλειδί για να αποκτήσετε επίπεδο στήθος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα κάνετε μόνο ασκήσεις που αφορούν το στήθος. Μη νομίσετε ότι μπορείτε να αντιμετωπίσετε τη γυναικομαστία κάνοντας πολλά press-ups ή πιέζοντας το στήθος. Αντ’ αυτού θα ήταν ωφέλιμο ένα πρόγραμμα άσκησης που συνδυάζει καρδιαγγειακή άσκηση και προπόνηση με βάρη 3-5 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 12 εβδομάδες για να διαπιστωθεί αν το βάρος σας είναι το θέμα. Μετρήστε το στήθος σας κατά την έναρξη και κάθε λίγες εβδομάδες για να παρακολουθήσετε την πρόοδό σας. Εάν η αιτία της γυναικομαστίας σας είναι το βάρος σας, τότε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα προπόνησης για 12 εβδομάδες θα πρέπει να αποφέρει αποτελέσματα και θα ξέρετε ότι είστε στο σωστό δρόμο.

Υπάρχουν ασκήσεις ιδιαίτερα καλές;

Το πρόγραμμα γυμναστικής σας πρέπει να είναι ένα μείγμα καρδιαγγειακών ασκήσεων υψηλού ρυθμού αναμεμειγμένο με βάρη για την προώθηση της ανάπτυξης των μυών.

Οι ασκήσεις για το στήθος θα είναι βασικό χαρακτηριστικό βέβαια, αλλά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η προπόνησή σας αφορά ολόκληρο το σώμα. Η οικοδόμηση ραχιαίων μυών, για παράδειγμα, θα βοηθήσει τη στάση σας και είναι εκπληκτική η διαφορά που μπορεί να δείτε στην εμφάνισή του στήθους σας.

Τα τονισμένα χέρια, οι ώμοι και το στομάχι, σε συνδυασμό με το χαμηλό ποσοστό του σώματος που θα οφείλεται σε όλες τις καύσεις λίπους που θα έχετε κάνει, θα βοηθήσει επίσης να έχετε μια γενική εικόνα κορμού, για την οποία οι περισσότεροι άνδρες θα… σκότωναν.

Τι πρέπει να κάνω σχετικά με τη διατροφή μου;

Για να πείτε αντίο στη γυναικομαστία για πάντα, η τακτική άσκηση και η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή πρέπει να γίνουν κάτι που θα τηρείτε κάθε μέρα.

Μια καλή υγιεινή διατροφή είναι ίσως πιο σημαντική από την άσκηση, όταν πρόκειται για την αποκατάσταση τυχόν ορμονικών ανισορροπιών. Τρόφιμα που θα βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων είναι μεταξύ άλλων, τα μούρα, τα σταφύλια, τα πεπόνια, ο ανανάς, το μπρόκολο, το λάχανο, το καλαμπόκι και τα πράσινα φασόλια. Ωστόσο, αν η γυναικομαστία είναι απλά ένα αποτέλεσμα των υπερβολικών κιλών, η άσκηση σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή θα λειτουργήσει καλύτερα. Η δραστική μείωση του αλκοόλ, της ζάχαρης και των επεξεργασμένων τροφίμων, θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό, καθώς και το να τρώτε περισσότερα φρέσκα φρούτα, λαχανικά και άπαχο κρέας.

Τι θα κάνω αν η γυναικομαστία δεν είναι αποτέλεσμα του βάρους μου;

Για τους περισσότερους άνδρες η απώλεια του υπερβολικού βάρους θα εξαφανίσει πιθανότατα και τη γυναικομαστία. Ακόμα κι αυτή δεν είναι η δική σας περίπτωση, έχετε ακόμα επιλογές.

Εάν έχετε ασχοληθεί σοβαρά με την προπόνηση και αυτό δεν έχει αποδώσει, τότε θα πρέπει να επισκεφθείτε τον γιατρό σας για να συζητήσετε το ενδεχόμενο μιας ορμονικής ανισορροπίας και ίσως αυξημένων επιπέδων των οιστρογόνων. Αξίζει, επίσης, να επισημάνετε στο γιατρό σας αν πρόσφατα πήρατε κάποιο φάρμακο και μετά από αυτό παρατηρήσατε τη γυναικομαστία.

Πώς μπορώ να διατηρήσω το στήθος μου επίπεδο;

Μόλις αρχίσετε να ακολουθείτε συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες και να αθλείστε, είναι σημαντικό να μην κυλήσετε πίσω στο παλιό τρόπο ζωής σας, ο οποίος θα αναιρέσει τη σκληρή δουλειά που κάνατε μέχρι τώρα.

Εάν έχετε αλλάξει τη διατροφή σας και έχετε αρχίσει ένα πρόγραμμα άσκησης που αποδίδει αποτελέσματα, τότε να το κρατήσετε. Το κλειδί είναι να δεχτείτε ότι αυτό είναι μια αλλαγή του τρόπου ζωής και όχι μια βραχυπρόθεσμη λύση, ειδικά αν δεν θέλετε να ξυπνήσετε με ένα άλλο ζευγάρι γυναικείων μαστών σε έξι μήνες από τώρα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »