MENU
Teenage boy studying using cell phone

Η χρήση του κινητού συνδέεται με χαμηλούς βαθμούς

9 Δεκεμβρίου 2013 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Η συχνή χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές είναι συνδεδεμένη με φτωχές μαθητικές επιδόσεις, άγχος και δυστυχία, όπως επισημαίνει μελέτη που έγινε από ερευνητές στο Οχάιο.

Η μελέτη που διεξήχθη από το Κολλέγιο Παιδείας, Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών στο Πανεπιστήμιο Kent του Οχάιο και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Computers in Human Behavior, αναλύει τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την σύγκριση των βαθμών 500 φοιτητών κολλεγίων, που χρησιμοποιούσαν κινητά τηλέφωνα, με τα αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών στις οποίες υποβλήθηκαν  για να μετρηθεί το άγχος τους και η ικανοποίηση που αντλούν από τη ζωή τους.

Χωρίς καμία διάθεση δυσφήμισης της χρησιμότητας ενός smartphone, που επιτρέπει στους φοιτητές να παραμείνουν σε επαφή με την οικογένεια και τους φίλους τους και να περιηγηθούν με ευκολία στο Ιντερνετ, όπως ξεκαθάρισαν οι ερευνητές, θεώρησαν πως οφείλουν να εξετάσουν ποιες πιθανές βλάβες μπορεί να δημιουργήσει.

Η συγκεκριμένη έρευνα είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς πρόσφατες μελέτες  σχετικά με το Διαδίκτυο προτείνουν στους φοιτητές να υιοθετήσουν την ταχύτερη τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων.

Η πλειοψηφία των μαθητών που έλαβαν μέρος στη μελέτη ήταν φοιτητές, ισομερώς κατανεμημένοι (πρωτοετείς, δευτεροετείς κ.λπ.).

Ο Andrew Lepp, αναπληρωτής καθηγητής στο Kent, πρώτος συγγραφέας της μελέτης, μαζί με τους συνεργάτες του, συγκέντρωσαν τους βαθμούς των φοιτητών, με την άδειά τους, καθώς και τον συνολικό μέσο όρο των βαθμών τους από τα επίσημα αρχεία του Πανεπιστημίου και διαπίστωσαν πως η χρήση του κινητού τηλεφώνου επηρέασε τα επίπεδα της επιτυχίας.

Η ανάλυσή τους έδειξε ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου σχετίστηκε αρνητικά με τον μέσο όρο των βαθμών τους -όσο υψηλότερη ήταν η χρήση κινητού τηλεφώνου τόσο φτωχότερες ήταν οι επιδόσεις- ενώ διαπίστωσαν επίσης πως όσο υψηλότερη ήταν η χρήση κινητού τηλεφώνου, τόσο υψηλότερο ήταν το άγχος τους.

Οσον αφορά την ευτυχία, βρήκαν πως όσο υψηλότερος ήταν ο μέσος όρος των βαθμών τους, τόσο πιο ευτυχισμένοι αισθάνονταν (κάτι που βέβαια δεν χρειαζόταν… έρευνα για να διαπιστωθεί, είναι αυτονόητο) ενώ όσο υψηλότερο άγχος είχαν, τόσο λιγότερο ευτυχισμένοι ένοιωθαν.

Το άγχος και η ευτυχία αξιολογήθηκαν με δύο γνωστά ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση της ψυχικής υγείας, το ερωτηματολόγιο άγχους του Μπεκ (Beck’s Anxiety Inventory) και τον δείκτη ικανοποίησης από τη ζωή (Satisfaction with Life index – SWL).

Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί  πως, όσο καλές κι αν είναι οι στατιστικές, η μελέτη δεν είχε σχεδιαστεί για να προσδιορίσει αιτία και αποτέλεσμα, κάτι που σημαίνει πως δεν μπορεί να αποδείξει με βεβαιότητα ότι είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου που οδηγεί στο άγχος ή στις φτωχότερες επιδόσεις, ή ότι ακόμα είναι αυτό που φταίει για το γεγονός ότι μειώνεται η ευτυχία των φοιτητών.

Αν και είναι πιθανό οι φοιτητές να δαπανούν πολύ χρόνο μιλώντας και γράφοντας μηνύματα στο κινητό τους, γεγονός που επηρεάζει τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, θα μπορούσε να υποστηριχθεί αντιστρόφως πως τα αποτελέσματα αυτά υποδεικνύουν ότι οι φοιτητές που είναι περισσότερο ανήσυχοι, έχουν λιγότερο καλές επιδόσεις στην τάξη και είναι πιο δυστυχισμένοι, πιθανώς χρησιμοποιούν περισσότερο τα κινητά τηλέφωνα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »