MENU

Xάστε βάρος τρώγοντας ντομάτες και αγγούρια

19 Μαΐου 2018 • Διατροφή

Τα φρέσκα λαχανικά είναι περισσότερο γνωστά για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες και ανόργανα άλατα, όμως ειδικά οι ντομάτες και τα αγγούρια είναι κάτι περισσότερο από διατροφικές σούπερ τροφές.

Μπορούν, επίσης, να ενισχύσουν τις προσπάθειες απώλειας βάρους αντικαθιστώντας τις υψηλότερες θερμίδες με κάτι περισσότερο υγιεινό και προσθέτοντας όγκο στα γεύματά σας.

Με μόλις 20-30 θερμίδες ανά φλιτζάνι τα ωμά αγγούρια και ντομάτες προσθέτουν φυτικές ίνες, βιταμίνη Α και βιταμίνη C στο καθημερινό σας μενού. Η ενσωμάτωση αυτών των λαχανικών σε μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει και άλλα υγιεινά τρόφιμα, μπορεί να σας βοηθήσει να ρίξετε τα ανεπιθύμητα κιλά.

Βήμα 1

Αντικαταστήστε τα σνακ υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως το τυρί, τα κράκερ και τα τσιπς με ωμές ντομάτες και αγγούρια. Η χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα λαχανικών όπως οι ντομάτες και τα αγγούρια τα καθιστούν πιο χορταστικά από τις τροφές που έχουν περισσότερο λίπος ή υδατάνθρακες. Μασουλώντας αυτά τα λαχανικά αντί για τα λιπαρά σνακ, θα αισθανθείτε χορτάτοι έχοντας καταναλώσει λιγότερες θερμίδες κι έτσι θα τρώτε λιγότερο στη διάρκεια της ημέρας. Συνδυάστε τα με άπαχες πρωτεΐνες όπως ψητό στήθος κοτόπουλου και θα έχετε ακόμα πιο πλήρες γεύμα.

Βήμα 2

Προσθέστε ντομάτες και αγγούρια στα γεύματά σας ως ένα δευτερεύον πιάτο και καταναλώστε τα πριν από το υπόλοιπο γεύμα σας. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και νερό, θα προσθέσουν όγκο με χαμηλές θερμίδες στα γεύματά σας. Ετσι θα σας χορτάσουν γρήγορα και θα λιγοστέψουν οι πιθανότητες να παραγεμίσετε το πιάτο σας.

Βήμα 3

Φάτε ντομάτες και αγγούρια μαζί με ένα ντιπάκι χαμηλό σε θερμίδες ή με ντρέσινγκ σαλάτας. Συνδυάζοντας αυτά τα δύο λαχανικά με άλλες γεύσεις θα μπορέσετε να προσθέσετε ποικιλία στο μενού σας και να μην κινδυνέψετε να τα βαρεθείτε. Χρησιμοποιήστε βότανα και αρωματικά σε διάφορες παραλλαγές, πάντα με χαμηλές θερμίδες. Με τις κατάλληλες επιλογές θα δημιουργήσετε νόστιμα πιάτα λαχανικών με λιγότερες θερμίδες, αλλά με μεγάλη ενεργειακή πρόσληψη.

Βήμα 4

Αποθηκεύστε σε ένα διάφανο δοχείο στο ψυγείο σας φέτες ντομάτες και αγγούρια και βάλτε τα σε ένα εμφανές σημείο. Ετσι, όταν πεινάτε θα το βλέπετε μπροστά στα μάτια σας και έτσι θα είναι πιο πιθανό να πιάσετε το συγκεκριμένο δοχείο, αντί θα ψάχνετε για σνακ υψηλής θερμιδικής αξίας.

Βήμα 5

Μειώστε το ποσό των υψηλής θερμιδικής αξίας τροφών που μπορεί να χρησιμοποιήσετε σε ένα σάντουιτς, όπως σαλάμι, τυρί ή μαγιονέζα και προσθέστε επιπλέον φέτες ντομάτας και αγγουριού αντί γι’ αυτά. Αυτό θα μειώσει το θερμιδικό περιεχόμενο του σάντουιτς ενώ θα σας προσφέρει γεύση και σωστή διατροφή.

Προειδοποιήσεις

Πάντα να πλένετε τις ντομάτες και τα αγγούρια πριν από την κατανάλωσή τους. Τα ωμά λαχανικά μπορεί να περιέχουν πολλούς παθογόνους παράγοντες που θα μπορούσαν να σας αρρωστήσουν.

Παρόλο που οι ντομάτες και τα αγγούρια έχουν υψηλές ποσότητες ορισμένων βιταμινών, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, απαραίτητα λιπαρά οξέα, ασβέστιο, σίδηρο και άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Μην επιχειρήσετε λοιπόν να ακολουθήσετε μια διατροφή που περιλαμβάνει μόνο ντομάτες και αγγούρια.

Συμβουλές

Κατά την επιλογή ντομάτας, αναζητήστε αυτές που είναι εντελώς κόκκινες, σταθερές και ελαφρά αρωματικές. Αποφύγετε ντομάτες που έχουν μώλωπες και έχουν πράσινα ή κίτρινα σημεία.

Τα αγγούρια έχουν καλύτερη γεύση όταν έχουν πλούσιο πράσινο χρώμα, όταν δεν έχουν μαλακά σημεία και δεν είναι διογκωμένα στο κέντρο τους.

Αν και τα συγκεκριμένα λαχανικά είναι από τη φύση τους χαμηλά σε θερμίδες και λίπος, αν τα συνδυάσετε με υψηλής περιεκτικότητας σάλτσες και λιπαρά ή άλλα ενεργειακά συστατικά μεγάλης πυκνότητας, τότε μπορεί να εξουδετερωθούν τα οφέλη της χαμηλής θερμιδικής τους αξίας.

Η άσκηση και η συνολικά ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για την επίτευξη και τη διατήρηση των στόχων για την υγεία σας. Για καλύτερα αποτελέσματα απώλειας βάρους δεν θα πρέπει να βασιστείτε μόνο στα λαχανικά.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »