MENU
colorful-peppers

Πιπεριές: Τα στολίδια των λαχανικών

18 Φεβρουαρίου 2017 • Διατροφή

O όρος «γλυκιά πιπεριά» χρησιμοποιείται συχνά για τις μεγάλες πιπεριές που έχουν σχήμα καμπάνας, ανεξάρτητα από το χρώμα τους. Είναι το μόνο μέλος της οικογένειας καψικόν (capsicum), που δεν παράγει καψαϊκίνη.

Η καψαϊκίνη είναι μία λιπόφιλη χημική ουσία που μπορεί να προκαλέσει ισχυρή αίσθηση καψίματος όταν έρχεται σε επαφή με βλεννογόνους.

Οι πιπεριές στη βοτανολογία είναι φρούτα, αλλά γενικά σε μαγειρικά πλαίσια θεωρούνται λαχανικά. Εχουν υπέροχο συνδυασμό πικάντικης γεύσης και τραγανής υφής, είναι κάτι σαν τα χριστουγεννιάτικα στολίδια του κόσμου των λαχανικών με όμορφα διαμορφωμένη γυαλιστερή όψη και ευρεία ποικιλία ζωντανών χρωμάτων.

Το χρώμα τους μπορεί να είναι πράσινο, ανοιχτό και σκούρο, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί και πιο σπάνια ακόμα και λευκό, «ουράνιο τόξο» (μεταξύ των σταδίων ωρίμανσης) και μωβ, ανάλογα με το πότε είναι η συγκομιδή και ποια είναι η συγκεκριμένη ποικιλία. Οι πράσινες πιπεριές είναι λιγότερο γλυκές και ελαφρά πιο πικρές από τις κόκκινες, τις κίτρινες ή τις πορτοκαλί πιπεριές. Οι κόκκινες πιπεριές έχουν τις περισσότερες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο σε σύγκριση με τις πράσινες πιπεριές.

Βιταμίνες – θρεπτικά συστατικά

Το επίπεδο του καροτένιου, ενός άλλου αντιοξειδωτικού, είναι εννέα φορές υψηλότερο στις κόκκινες πιπεριές. Οι κόκκινες έχουν επίσης δύο φορές την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C που έχουν οι πράσινες πιπεριές.

Οι χρωματιστές πιπεριές είτε πράσινες, είτε κόκκινες, είτε κίτρινες, είναι πλούσιες πηγές μερικών από τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν. Είναι εξαιρετικά πλούσιες σε βιταμίνη C, που δεν είναι μόνο ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του οργανισμού από τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, αλλά παράλληλα είναι σημαντικό για την υγεία των μυών, των οστών και των ούλων. Η βιταμίνη Ε που έχουν οι πιπεριές βοηθά τον οργανισμό να επουλώνει τις πληγές, τις εκδορές και τους μώλωπες. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη ορισμένων τύπων διαταραχών στους μαστούς των γυναικών.

Τα φυτοχημικά που βρίσκονται στα πιπεριές σε αφθονία έχουν ένα σημαντικό αριθμό από πιθανά οφέλη για την υγεία μας. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν τις αντικαρκινικές ιδιότητες (ιδίως όσον αφορά τον καρκίνο του πνεύμονα) διατηρώντας το δέρμα μας υγιές, την όραση οξεία, ενώ ενισχύουν και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Οι πιπεριές περιέχουν: Bιταμίνη Α (άλφα -καροτένιο, β-καροτένιο ) θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, βεταΐνη, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, φυλλικό οξύ, 11,5mg ασβεστίου, 0,7mg σιδήρου, 19,7mg μαγνησίου, 42,6mg φωσφόρου, 346mg καλίου, 0,2mcg σεληνίου, καθώς επίσης νάτριο και ψευδάργυρο.

Συμβουλές υγείας για τις γλυκές πιπεριές

Η θρεπτική αξία και τα οφέλη για την υγεία της γλυκιάς πιπεριάς την καθιστά ιδανική για:

* Διατήρηση της βέλτιστης υγείας

* Απώλεια βάρους (αν μάλιστα θέλετε να πάρετε και όχι να χάσετε βάρος, θα πρέπει να τις περιορίσετε στη διατροφή σας…)

Αν και όλες οι γλυκές πιπεριές έχουν τεράστια διατροφική αξία, οι κόκκινες πιπεριές που έχουν μείνει να ωριμάσουν βρέθηκε πως έχουν 9 φορές περισσότερο β-καροτένιο από τις πράσινες πιπεριές, καθώς και περισσότερη βιταμίνη C και βιταμίνη Ε. Αυτά τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και των εγκεφαλικών επεισοδίων και αποσκοπούν στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, καθώς και στην πρόληψη του καταρράκτη των ματιών.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »