MENU
oranges

Γιατί τα πορτοκάλια είναι τόσο υγιεινά

17 Οκτωβρίου 2016 • Διατροφή

Το πορτοκάλι είναι ένα εσπεριδοειδές πολύ ευεργετικό για το σώμα, όπως άλλωστε όλα τα εσπεριδοειδή. Προσφέρει πολλές βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες με ελάχιστες, όμως, θερμίδες.

Είναι, βέβαια καλύτερα να το καταναλώνετε ολόκληρο, καθώς μπορεί ο χυμός να έχει επίσης πολλές βιταμίνες, αλλά χάνει μεγάλο μέρος από τις φυτικές ίνες. Ενα πορτοκάλι είναι ένα εξαιρετικό σνακ ανάμεσα στα γεύματα και είναι εξαιρετικά εύκολο να το μεταφέρετε παντού μαζί σας.

Η διατροφική αξία των πορτοκαλιών

Ενα μεσαίου μεγέθους πορτοκάλι έχει 80 θερμίδες, 0 g λίπους, 250 mg καλίου, 19 g υδατανθράκων (14 g ζάχαρη και 3 g διαιτητικών ινών), καθώς και 1 g πρωτεΐνης. Τα πορτοκάλια περιέχουν, επίσης, διάφορες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, όπως θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, σελήνιο και χαλκό.

Τα οφέλη της υγείας από τα πορτοκάλια

1. Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά το σχηματισμό των ελεύθερων ριζών, που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.

2. Τα πορτοκάλια περιέχουν ένα καλό ποσό καλίου, χολίνης, φυτικών ινών και βιταμίνη C, η οποία είναι επίσης καλή για την καρδιά. Η αύξηση της πρόσληψης καλίου σε συνδυασμό με τη μείωση της πρόσληψης νατρίου είναι η πιο σημαντική διατροφική αλλαγή που ένα άτομο μπορεί να κάνει, για να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

3. Είναι επίσης χρήσιμα για τους ασθενείς με αρτηριακή πίεση, γιατί η αφθονία τους σε κάλιο έχει επιπτώσεις στην αγγειοδιαστολή που βοηθά στον έλεγχο της πίεσης του αίματος στο σώμα μας.

4. Οσοι τρώνε μεγάλες ποσότητες πορτοκαλιών, επωφελούνται από μια ένωση που βρίσκεται σ’ αυτά και μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ισχαιμικού επεισοδίου, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Εκείνοι που τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες εσπεριδοειδών έχουν 19% χαμηλότερο κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

5. Είναι, επίσης, καλά για το δέρμα, λόγω της παρουσίας των αντιοξειδωτικών που μπορεί να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της γήρανσης του δέρματος και στη μείωση των ρυτίδων. Αυτό που βασικά κάνει η βιταμίνη C που περιέχουν τα πορτοκάλια είναι πως βοηθά στο σχηματισμό κολλαγόνου του δέρματος.

Για όλα τα παραπάνω, μη διστάσετε να κάνετε τα πορτοκάλια βασικό μέρος της διατροφής σας. Είναι ένα εποχιακό φρούτο, οπότε φροντίστε να τρώτε κάθε μέρα απ’ αυτά όσο είναι διαθέσιμα. Οχι μόνο θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά θα παρέχουν και οφέλη για την υγεία σας. Θα λειτουργήσουν ως μία τροφή χαμηλή σε θερμίδες που θα σάς βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »