MENU
diet-soda1

Γιατί τα αναψυκτικά light μπορούν να σας βλάψουν

31 Αυγούστου 2016 • Διατροφή

Οταν κάποιος θέλει να χάσει βάρος, τα αναψυκτικά light μοιάζουν σαν μια συνειδητή επιλογή υγείας. Τον γλιτώνουν από τις 140 και πλέον θερμίδες που έχει ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό και παράλληλα ικανοποιεί και τη δίψα του.

Και όχι μόνο τη δίψα του, αλλά και την επιθυμία του για κάτι γλυκό. Και το κάνει χωρίς να καταναλώσει ζάχαρη, αλλά καταναλώνοντας τεχνητές γλυκαντικές ουσίες όπως η ασπαρτάμη, η σακχαρίνη και η σουκραλόζη.

Κι όμως! Σ’ αυτό το χημικό κοκτέιλ υπάρχει κάτι περισσότερο απ’ αυτό που μπορεί να δει το μάτι.

Ας δούμε γιατί τα αναψυκτικά light μπορεί τελικά να γυρίσουν μπούμερανγκ και αντί να ωφελήσουν, ενδέχεται να βλάψουν τον οργανισμό.

Δημιουργούν σύγχυση στο σώμα

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες έχουν πιο έντονη γεύση από την πραγματική ζάχαρη κι έτσι τα προϊόντα αυτά μπερδεύουν τις αισθήσεις μας, αφού μοιάζουν με τα φυσικά γλυκά τρόφιμα όπως είναι τα φρούτα. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι πως έχουν στο σώμα την ίδια επίδραση που έχει η ζάχαρη. Δηλαδή ενεργοποιούν την ινσουλίνη, που θέτει το σώμα σε κατάσταση αποθήκευσης λίπους και μ’ αυτόν τον τρόπο οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση σωματικού βάρους

Τα αναψυκτικά light δεν έχουν θερμίδες, αλλά δεν είναι απαραίτητα στόχος τους να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Τέξας διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια περίπου μίας δεκαετίας οι άνθρωποι που έπιναν αναψυκτικά light αύξησαν κατά 70% την περίμετρο της μέσης τους συγκριτικά μ’ αυτούς που δεν έπιναν. Και επιπλέον: Οι συμμετέχοντες που έπιναν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά την ημέρα, μπορούσαν να αυξήσουν την περίμετρο της μέσης τους σε ποσοστό 500%. Το θέμα λειτουργεί και ψυχολογικά. Οταν κάποιος γνωρίζει ότι πίνει ένα αναψυκτικό χωρίς καθόλου θερμίδες, μπορεί να θεωρήσει ότι υπάρχει περιθώριο να παραγγείλει ένα διπλό cheeseburger ή να φάει ένα επιπλέον κομμάτι πίτσα.

Σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Η κατανάλωση ενός αναψυκτικού light ημερησίως, έχει συσχετιστεί με αύξηση κατά 36% του κινδύνου μεταβολικού συνδρόμου και διαβήτη όπως αναφέρει μια έρευνα του Πανεπιστημίου της Μινεσότα. Το μεταβολικό σύνδρομο περιγράφει μια σειρά όρων στους οποίους συμπεριλαμβάνονται η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα αυξημένα επίπεδα σακχάρου, η αυξημένη χοληστερόλη και η μεγάλη περίμετρος μέσης, που θέτουν τους ανθρώπους σε υψηλό κίνδυνο για καρδιακή νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη.

Δεν έχουν καμία θρεπτική αξία

Οταν πίνετε αναψυκτικά light μπορεί να μην λαμβάνετε θερμίδες, αλλά παράλληλα, δεν κάνετε οποιοδήποτε καλό στο σώμα σας. Δεν έχουν κανένα θρεπτικό συστατικό για το οποίο αξίζει να τα πιείτε πέρα από το ότι σας δροσίζουν. Αλλά αν πραγματικά θέλετε να δροσιστείτε, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το απλό νερό. Το νερό είναι απαραίτητο για πολλές από τις διαδικασίες του σώματός μας και αντικαθιστώντας το με ένα αναψυκτικό light δεν προσφέρετε καμία υπηρεσία στον οργανισμό σας.

Οι γλυκαντικές ουσίες έχουν συνδεθεί με πονοκεφάλους

Οι πρώτες μελέτες για την ασπαρτάμη και διάφορα ανεπίσημα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η τεχνητή γλυκαντική ουσία μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους σε ορισμένους ανθρώπους.

Μπορούν να καταστρέψουν σταδιακά το χαμόγελό σας

Η υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών light μπορεί να κάνει κακό στα δόντια σας, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό General Dentistry.

Η έρευνα συνέκρινε τα στόματα ενός χρήστη κοκαΐνης, ενός χρήστη μεθαμφεταμίνης και ενός πότη αναψυκτικών light και διαπίστωσε το ίδιο επίπεδο διάβρωσης δοντιών και στους τρεις. Ο ένοχος σ’ αυτή την περίπτωση είναι το κιτρικό οξύ, που αποδυναμώνει και καταστρέφει το σμάλτο των δοντιών με την πάροδο του χρόνου.

Κάνουν πιο επικίνδυνη την κατανάλωση αλκοόλ

Η χρησιμοποίηση αναψυκτικού light σε ένα κοκτέιλ με χαμηλές θερμίδες είναι πιο επικίνδυνο να σας μεθύσει απ’ ό,τι τα ζαχαρούχα ποτά, σύμφωνα με έρευνα από το Northern Kentucky University. Οταν οι συμμετέχοντες στη μελέτη κατανάλωσαν ένα κοκτέιλ όπου αναμείχθηκε αλκοόλ με αναψυκτικά light παρουσίασαν υψηλότερη συγκέντρωση οινοπνεύματος στην αναπνοή τους από εκείνους που το ανέμειξαν με ζαχαρούχα ποτά. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή το αίμα μας μπορεί να απορροφήσει πιο γρήγορα την τεχνητή γλυκαντική ουσία απ’ ό,τι τη ζάχαρη.

Συνδέονται με την κατάθλιψη

Μια πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε στο Αμερικανικό Συνέδριο Νευρολογίας διαπίστωσε πως κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας, οι άνθρωποι που έπιναν περισσότερα από τέσσερα ποτήρια ή τέσσερα κουτιά αναψυκτικών light είχαν 30% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κατάθλιψη, από εκείνους που έπιναν κανονικά ζαχαρούχα ποτά. Ο συσχετισμός με την κατάθλιψη ίσχυε και για τις δύο περιπτώσεις, αλλά ο κίνδυνος ήταν μεγαλύτερος για εκείνους που έπιναν κατά κύριο λόγο αναψυκτικά light και fruit punch.

Μπορεί να βλάψουν τα οστά σας

Οι γυναίκες άνω των 60 βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο για οστεοπόρωση από τους άνδρες και ερευνητές του Πανεπιστημίου Tufts διαπίστωσαν πως τα αναψυκτικά light συμβάλλουν στο πρόβλημα. Ανακάλυψαν πως οι γυναίκες που έπιναν αναψυκτικά light είχαν σχεδόν 4% χαμηλότερη οστική πυκνότητα από τις γυναίκες που δεν έπιναν αναψυκτικά light. Η έρευνα έλεγξε ακόμα και το ασβέστιο των συμμετεχόντων και τη βιταμίνη D. Επιπρόσθετα, μια μελέτη του 2006 που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου κόλα (όλα τα είδη και όχι μόνο τα προϊόντα light) σχετίστηκε με χαμηλή οστική πυκνότητα στις γυναίκες.

Μπορεί να βλάψουν την καρδιά σας

Ακόμα και ένα μόλις αναψυκτικό light την ημέρα θα μπορούσε να ενισχύσει τον κίνδυνο αγγειακού συμβάντος, όπως εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή προσβολή ή αγγειακό θάνατο, σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι και το Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Η μελέτη τους βρήκε πως οι καταναλωτές αναψυκτικών light είχαν 43% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν ένα αγγειακό επεισόδιο από εκείνους που δεν έπιναν. Οι τακτικοί πότες κανονικών αναψυκτικών δεν φαίνεται να έχουν αυξημένο κίνδυνο αγγειακών επεισοδίων.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »