MENU
veg

Γιατί οι χορτοφάγοι μπορούν να ζήσουν περισσότερο

9 Μαρτίου 2017 • Διατροφή

Οι χορτοφάγοι μπορούν να ζήσουν περισσότερο υποστηρίζει μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Internal Medicine, παρόλο που κάποιοι έχουν τις ενστάσεις τους γι’ αυτό.

Το να είναι κανείς χορτοφάγος σημαίνει ότι είναι υγιής, αλλά μερικές φορές το να είναι κανείς χορτοφάγος από μόνο του δεν αρκεί. Αν και μία χορτοφαγική διατροφή είναι ισορροπημένη και περιέχει τα περισσότερα από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ενδέχεται να υπάρχουν κάποια συστατικά που απουσιάζουν από την κατά τ’ άλλα υγιή και ελαφριά διατροφή, όπως για παράδειγμα η βιταμίνη Β12, η βιταμίνη D, o αιμικός σίδηρος κ.λπ. Αυτό, ωστόσο, δεν αλλάζει την ουσία της υπόθεσης που διερεύνησε η συγκεκριμένη μελέτη και έχει να κάνει με το γεγονός ότι μια χορτοφαγική δίαιτα είναι πολύ καλύτερη από μια διατροφή υψηλή σε υδατάνθρακες και λιπαρά.

Διαβάστε παρακάτω μερικά από τα οφέλη μιας χορτοφαγικής δίαιτας που θα μπορούσε να βοηθήσει τον άνθρωπο να ζήσει περισσότερο:

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η αναλογία πολυακόρεστων προς κορεσμένα λιπαρά (P/S) στη διατροφή μπορεί να επηρεάσει την πίεση του αίματος. Η αύξηση της αναλογίας (P/S) σε 1 ή περισσότερο με περίπου το 25% της ενέργειας σαν λίπος έχει συσχετιστεί με χαμηλή πίεση αίματος σε υπερτασικούς ασθενείς. Αυτό το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι ανεξάρτητο από την ισορροπία του νατρίου ή του σωματικού βάρους. Αυτός ο μηχανισμός μείωσης της αρτηριακής πίεσης, θεωρείται ότι περιλαμβάνει το μεταβολισμό των προσταγλανδινών (λιπίδια στο ανθρώπινο σώμα με διαφορετική δομή και διαφορετικούς ρόλους).

Μειώνει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων

Οι δίαιτες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη μπορούν να διατηρήσουν την «καλή» χοληστερόλη (HDL) και έτσι έχουν μια δυνητικά θετική επίδραση στη μείωση του κινδύνου της στεφανιαίας νόσου. Μπορούν να μειώσουν τα λιπαρά οξέα και να καταστείλουν την παραγωγή απελευθέρωσης ορμονών σηματοδότησης από τον λιπώδη ιστό, αντιστρέφοντας τη δυσλιπιδαιμία (διαταραχή της μεταβολικής ισορροπίας των λιπιδίων) και την αντίσταση στην ινσουλίνη. Οι τροφές απορροφώνται αργά και έχουν μεταβολικά οφέλη που μειώνουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

Μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου

Τα αντιοξειδωτικά είναι χημικές ουσίες που αλληλεπιδρούν και εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, προλαμβάνοντας έτσι τον καρκίνο, αποτρέποντας τις ελεύθερες ρίζες από το να προκαλέσουν βλάβες. Τα αντιοξειδωτικά είναι επίσης γνωστά ως «σαρωτές των ελεύθερων ριζών». Φρούτα, λαχανικά και δημητριακά είναι πλούσιες πηγές διαιτητικών αντιοξειδωτικών, που περιλαμβάνουν το β-καροτένιο, το λυκοπένιο και τις βιταμίνες Α, C και Ε (α-τοκοφερόλη).

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Οι χορτοφαγικές δίαιτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες επιβραδύνουν την κένωση του στομάχου και καθυστερούν την εντερική διέλευση. Αυτό μειώνει το ρυθμό της απορρόφησης της γλυκόζης, χαμηλώνει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα και μειώνει την έκκριση γλυκόζης  στα ούρα.

Βοηθά στον έλεγχο του βάρους

Η χορτοφαγική διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, χαμηλή σε γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλή σε θερμιδική πυκνότητα, γεγονός που βοηθά να νοιώθει κανείς κορεσμό χωρίς να πεινάει. Η αύξηση της πρόσληψης των χορτοφαγικών τροφών μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της πρόσληψης θερμίδων. Λόγω του ότι ο ρυθμός πέψης και απορρόφησης από τα λεπτό έντερο γίνεται πιο αργά, οι υποδοχείς των θρεπτικών ουσιών στον γαστρο-εντερικό σωλήνα διεγείρονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα κορεσμού.

Ωστόσο, μια χορτοφαγική διατροφή δεν θα σας βοηθήσει να πάρετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα. Σύμφωνα με την διαιτητική πυραμίδα των τροφίμων, η πρόσληψη ζωικών τροφών, όπως τα αυγά, το κοτόπουλο και το ψάρι πρέπει να υπάρχει σε 2-3 μερίδες στην καθημερινή διατροφή σας, προκειμένου να αναπληρώσετε τις θρεπτικές ουσίες που στερούνται οι χορτοφαγικές δίαιτες.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »