MENU

Γιατί η κετογονική διατροφή είναι κατάλληλη για εσάς

6 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Η κετογονική διατροφή είναι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, επαρκώς πρωτεϊνική και χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες.

Ο στόχος είναι να πάρετε περισσότερες θερμίδες από πρωτεΐνες και λίπη, παρά από υδατάνθρακες. Λειτουργεί εξαντλώντας το σώμα από τις αποθήκες ζάχαρης, έτσι ώστε να αρχίσει να διασπά πρωτεΐνες και λίπη για να αποκτήσει την απαιτούμενη ενέργεια, με συνέπεια την κέτωση (και την απώλεια βάρους).

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τα οφέλη της κετογονικής διατροφής:

1. Βοηθά στην απώλεια βάρους

Χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να μετατραπεί το λίπος σε ενέργεια από ό,τι χρειάζεται για να μετατραπούν οι υδατάνθρακες σε ενέργεια. Εξαιτίας αυτού, μια κετογονική διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση της απώλειας βάρους. Και δεδομένου ότι η διατροφή αυτή είναι υψηλή σε πρωτεΐνες, δεν αφήνει αυτόν που την ακολουθεί πεινασμένο, όπως κάνουν άλλες δίαιτες. Σε μια μετα-ανάλυση 13 διαφορετικών τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων δοκιμών, 5 αποτελέσματα αποκάλυψαν σημαντική απώλεια βάρους από μια κετογονική δίαιτα.

2. Μειώνει την ακμή

Υπάρχουν διάφορες αιτίες της ακμής, η οποία μπορεί να σχετίζεται με τη διατροφή και το σάκχαρο του αίματος. Η κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε επεξεργασμένους και ραφιναρισμένους υδατάνθρακες μπορεί να μεταβάλλει τα βακτήρια του εντέρου και να προκαλέσει πιο δραματικές διακυμάνσεις του σακχάρου του αίματος, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του δέρματος. Ως εκ τούτου, μειώνοντας την πρόσληψη υδατανθράκων, η κετογονική διατροφή θα μπορούσε να μειώσει ορισμένες περιπτώσεις ακμής.

3. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρκίνου

Η κετογονική διατροφή έχει εξεταστεί πρόσφατα πολύ για το πώς μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή ακόμα και τη θεραπεία ορισμένων καρκίνων. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μπορεί να είναι μια κατάλληλη συμπληρωματική θεραπεία για τη χημειοθεραπεία και την ακτινοθεραπεία σε άτομα με καρκίνο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι θα προκαλούσε περισσότερο οξειδωτικό στρες στα καρκινικά κύτταρα απ’ ό,τι σε φυσιολογικά κύτταρα. Άλλες θεωρίες υποδεικνύουν ότι επειδή η κετογονική διατροφή μειώνει το υψηλό σάκχαρο στο αίμα, μπορεί να μειώσει τις επιπλοκές της ινσουλίνης, οι οποίες μπορεί να σχετίζονται με κάποιους καρκίνους.

4. Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Όταν κάποιος ακολουθεί υγιεινή διατροφή (που θεωρεί το αβοκάντο υγιές λίπος αντί για χοιρινό κρέας), υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι η διατροφή μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς, μειώνοντας τη χοληστερόλη. Μία μελέτη διαπίστωσε ότι τα επίπεδα HDL («καλής») χοληστερόλης αυξήθηκαν σημαντικά σε εκείνα τα άτομα που ακολουθούν την κετογονική διατροφή. Παράλληλα, η χοληστερόλη LDL («κακή») μειώθηκε σημαντικά.

5. Μπορεί να προστατεύσει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η κετογονική διατροφή προσφέρει νευροπροστατευτικά οφέλη. Ετσι, μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία ή πρόληψη καταστάσεων όπως η νόσος του Πάρκινσον, του Αλτσχάιμερ και κάποιες διαταραχές του ύπνου. Μία μελέτη διαπίστωσε ακόμη ότι τα παιδιά που ακολούθησαν μια κετογονική διατροφή είχαν βελτιωμένη εγρήγορση και γνωστική λειτουργία.

6. Δυνητικά μειώνει τις επιληπτικές κρίσεις

Θεωρείται ότι ο συνδυασμός λίπους, πρωτεΐνης και υδατανθράκων αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί ενέργεια, με αποτέλεσμα την κέτωση. Η κέτωση είναι το αυξημένο επίπεδο κετονικών σωμάτων στο αίμα. Η κέτωση μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των επιληπτικών κρίσεων σε άτομα με επιληψία.

7. Βελτιώνει την υγεία των γυναικών με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών

Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών είναι μια ενδοκρινική διαταραχή που προκαλεί ωοθήκες με κύστεις. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα άτομα με αυτό το σύνδρομο. Δεν υπάρχουν πολλές κλινικές μελέτες σχετικά με την κετογονική διατροφή και το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Μια πιλοτική μελέτη που περιελάμβανε 5 γυναίκες σε περίοδο 24 εβδομάδων διαπίστωσε ότι η κετογονική διατροφή οδήγησε σε:

αυξημένη απώλεια βάρους

 ισορροπία ορμονών

βελτιωμένες αναλογίες λουτεϊνικής ορμόνης

βελτίωση της ινσουλίνης νηστείας

Κίνδυνοι και επιπλοκές

Η κετογονική διατροφή μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της γρήγορης απώλειας βάρους. Αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η παραμονή στην κετογονική διατροφή μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για την υγεία σας.

Αυτές περιλαμβάνουν αυξημένο κίνδυνο:

Σχηματισμού λίθων νεφρών

Οξέωσης (υψηλά επίπεδα οξέος στο αίμα)

Σοβαρής απώλεια βάρους ή εκφυλισμό των μυών (για μακροχρόνια χρήση)

Σε πολλές περιπτώσεις, οι άμεσες παρενέργειες της διατροφής μπορεί να περιλαμβάνουν:

Δυσκοιλιότητα

Νωθρότητα

Χαμηλό σάκχαρο στο αίμα

Αυτά τα συμπτώματα είναι ιδιαίτερα συνηθισμένα στην αρχή της δίαιτας καθώς το σώμα σας προσαρμόζεται. Όταν πρωτοξεκινάει η κέτωση στον οργανισμό, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε μια σειρά από αρνητικά συμπτώματα. Αυτά συχνά περιγράφονται ως «γρίπη των χαμηλών υδατανθράκων», ή «γρίπη κέτωσης», επειδή μοιάζουν με τα συμπτώματα της γρίπης

Η πρωτεύουσα και προτιμώμενη πηγή ενέργειας του εγκεφάλου και του σώματός μας προέρχεται από τη γλυκόζη. Εξαιτίας αυτού, μια δραστική εξάλειψη των υδατανθράκων δεν είναι συνήθως μια βιώσιμη μέθοδος για την επίτευξη βέλτιστης ευεξίας.

Συμπέρασμα

Οποιαδήποτε δραστική αλλαγή στη διατροφή σας μπορεί να έχει πιθανές συνέπειες για την υγεία σας. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει πάντα να μιλάτε στο γιατρό σας ή σε διατροφολόγο πριν ξεκινήσετε μια νέα δίαιτα.

Εάν ενδιαφέρεστε να ξεκινήσετε την κετογονική διατροφή, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί για να ελέγξετε με το γιατρό σας εάν έχετε διαβήτη, υπογλυκαιμία ή καρδιακή νόσο.

Επειδή δεν πρέπει το σώμα σας να παραμείνει σε κέτωση για πολύ καιρό (όχι διάστημα μεγαλύτερο των τριών έως έξι μηνών), θα πρέπει να συζητήσετε άλλες επιλογές για διαιτητικές αλλαγές για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η κετογονική δίαιτα ενθαρρύνει την εξάλειψη των ραφιναρισμένων και επεξεργασμένων υδατανθράκων. Ωστόσο, δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες ίδιοι. Πολλά οφέλη για την υγεία προέρχονται από μια διατροφή που περιλαμβάνει μια ποικιλία θρεπτικών ινών, ινώδεις υδατάνθρακες, φρούτα, λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες και υγιή λίπη.

Related Posts

Comments are closed.

« »