MENU
fraoules

Φράουλες: Γευστικός πειρασμός σε κόκκινο χρώμα

20 Απριλίου 2015 • Διατροφή

Αγαπημένες φράουλες! Δεν είναι μόνο νόστιμες και πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, αλλά σύμφωνα με έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ μπορούν να προσφέρουν προστασία από τις ασθένειες της καρδιάς.

Η νέα μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν φράουλες, παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα (μέχρι και 14%) της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης, του πλέον διάσημου βιοδείκτη που προκαλεί τη φλεγμονή στα αιμοφόρα αγγεία και φέρεται πως είναι υπεύθυνη για τις καρδιοπάθειες.

1 φλιτζάνι φράουλες περιέχει:

Θερμίδες: 50 kcal

Υδατάνθρακες: 12 g

Λιπαρά: 0,5 g

Πρωτεΐνες: 1 g

Φυτικές ίνες: 3 g

Γλυκαιμικός δείκτης: Χαμηλός

Οι φράουλες είναι πλούσια πηγή βιταμίνης C. Πράγματι, 8 φράουλες παρέχουν περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι! Είναι επίσης μια καλή πηγή καλίου και βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του νατρίου. Με τη γλυκύτητα που έχουν οι φράουλες, οι φυτικές ίνες μπορεί να μην έρχονται στο μυαλό σας, ωστόσο μόλις 8 γλυκές φράουλες αρκούν για να σάς παρέχουν 3 γραμμάρια φυτικές ίνες. Με το έντονο κόκκινο χρώμα τους οι φράουλες είναι πλούσιες σε ανθοκυανίνες, μια ομάδα αντιοξειδωτικών που έχουν τη δυνατότητα να προστατεύουν από την φλεγμονή και τη βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Στις φράουλες μπορούμε, επίσης, να βρούμε κι άλλα φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά, όπως είναι οι προκυανιδίνες, η κερκετίνη, οι κατεχίνες και οι επιγαλλοκατεχίνες.

Μια μικρή μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2010 διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα φράουλας βελτιώνουν το προφίλ της χοληστερόλης στο αίμα, μειώνοντας την ολική χοληστερόλη και την «κακή» χοληστερόλη (LDL). Μια άλλη μελέτη, μεγαλύτερης κλίμακας, η οποία παρακολούθησε 27.000 γυναίκες, διαπίστωσε πως τα άτομα με την υψηλότερη πρόσληψη φράουλας ήταν πιο πιθανό να ακολουθούν μια διατροφή υγιή για την καρδιά. Και η υψηλή πρόσληψη φράουλας είναι μόλις 2 μερίδες την εβδομάδα. Κάτι που είναι ιδιαίτερα εύκολο να επιτύχει κάποιος.

Οι φράουλες είναι, επίσης, πλούσιες σε ελλαγικό οξύ, ένα είδος φωτοχημικού που έχει δείξει ελπιδοφόρα αποτελέσματα στην πρόληψη του καρκίνου, σε μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα. Ειδικότερα στον καρκίνο του πνεύμονα, του οισοφάγου, του δέρματος.

Πώς να επιλέξετε φράουλες

Οι φράουλες σταματούν να ωριμάζουν μόλις συλλεχθούν. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να επιλέξετε εντελώς κόκκινες και λαμπερές φράουλες και δεν θα πρέπει να περιμένετε να ωριμάσουν αν αγοράσετε άγουρες, γιατί αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Οι φράουλες είναι εξαιρετικά εύθραυστες γι’ αυτό θα πρέπει να αποθηκεύονται μόνο στο ψυγείο για μερικές ημέρες μετά την αγορά τους και μέσα σ’ αυτό το διάστημα θα πρέπει και να καταναλώνονται.

Οι μελέτες έχουν δείξει πως ο μέγιστος χρόνος αποθήκευσης της φράουλας χωρίς να έχει απώλειες των θρεπτικών συστατικών της είναι 2 ημέρες. Οχι ότι αν τις φάτε μετά από 2 ημέρες θα είναι ακατάλληλες. Απλά εσείς δεν θα πάρετε απ’ αυτές τα μέγιστα θρεπτικά συστατικά τους. Οι περισσότερες φράουλες πωλούνται σε ειδικά κεσεδάκια. Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι συσκευασμένα πάρα πολύ σφιχτά και ότι δεν έχουν μούχλα. Οι μικρότερες φράουλες συνήθως έχουν καλύτερη γεύση από τις μεγαλύτερες.

Πώς θα βάλετε περισσότερες φράουλες στη διατροφή σας

* Βάλτε κομμένες φράουλες σε οποιαδήποτε φρουτοσαλάτα

* Σερβίρετε κομμένες φράουλες σε κρύα επιδόρπια, ή το πρωί μαζί με τηγανίτες

* Κάντε στρώσεις με φράουλες και άλλα φρούτα καθώς και γιαούρτι φτιάχνοντας παρφέ

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »