MENU
fitness

Fitness: Συμβουλές για να διατηρήσετε τα κίνητρά σας

13 Οκτωβρίου 2013 • Fitness, Ασκηση

Σάς έχει τύχει να ξεκινήσετε ποτέ ένα πρόγραμμα γυμναστικής όλο κέφι και διάθεση και στη συνέχεια να το αφήσετε στη μέση; Αν ναι, μπορείτε να παρηγορηθείτε στην ιδέα πως δεν είστε οι μόνοι.

Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν αλλά σταματούν όταν βαρεθούν ή όταν τα αποτελέσματα δεν έχουν τους γρήγορους ρυθμούς που οι ίδιοι επιθυμούν.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα κίνητρά σας.

Να θέσετε στόχους

Αρχίστε με απλούς στόχους και στη συνέχεια μπορείτε να βάλετε ολοένα και μεγαλύτερους. Θυμηθείτε πως πρέπει οι αρχικοί σας στόχοι να είναι ρεαλιστικοί ώστε να μπορούν να επιτευχθούν. Είναι εύκολο να απογοητευθείτε και να παραιτηθείτε από την προσπάθεια αν οι στόχοι σας είναι υπερβολικά φιλόδοξοι.

Για παράδειγμα, αν δεν έχετε ασκηθεί για κάποιο διάστημα, ένας βραχυπρόθεσμος στόχος θα μπορούσε να είναι η άσκηση για δέκα λεπτά την ημέρα, τρεις ημέρες την εβδομάδα. Ενας ενδιάμεσος στόχος θα μπορούσε να είναι ένα 30λεπτο πρόγραμμα πέντε ημερών την εβδομάδα. Ενας μακροπρόθεσμος στόχος θα μπορούσε να είναι ένας περίπατος 5 χιλιομέτρων.

Να το διασκεδάζετε

Βρείτε αθλήματα ή δραστηριότητες που σας ταιριάζουν και μπορείτε να τις απολαύσετε και στη συνέχεια κάντε ορισμένες αλλαγές στο πρόγραμμά σας για να διατηρηθείτε σε εγρήγορση. Εάν δεν απολαμβάνετε το πρόγραμμα που έχετε ξεκινήσει, δοκιμάστε κάτι διαφορετικό. Αν θέλετε περισσότερη κίνηση μπορείτε να παίξετε ένα ομαδικό σπορ. ′Η μπορείτε να πάρετε μαθήματα χορού. ′Η ακόμα να ασχοληθείτε με πολεμικές τέχνες. Ανακαλύψτε (αν δεν το ξέρετε…) τι είναι αυτό που σας ταιριάζει και, ποιος ξέρει, μπορεί ακόμα και να βγάλετε προς τα έξω ένα κρυφό σας ταλέντο. Θυμηθείτε ότι η άσκηση δεν χρειάζεται να είναι αγγαρεία και είναι πολύ πιο πιθανό να «κολλήσετε» με ένα πρόγραμμα γυμναστικής που το αισθάνεστε πραγματικά διασκεδαστικό.

Βάλτε τη σωματική άσκηση στην καθημερινή σας ρουτίνα

Αν είναι δύσκολο να βρείτε χρόνο ή άσκηση (στην εποχή μας εκτός από δύσκολο, κοστίζει κιόλας…) μην καταφύγετε σε δικαιολογίες. Προγραμματίστε τη γυμναστική σας σα να επρόκειτο για οποιαδήποτε άλλη σημαντική δραστηριότητά σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κάποια «τρυκ» για να έχετε φυσική δραστηριότητα όλη την ημέρα. Αντί για τις σκάλες, ανεβείτε με το ασανσέρ. Περπατήστε πάνω-κάτω όση ώρα βρίσκεστε σε ένα χώρο όπου επιβλέπετε τα παιδιά σας για τη δική τους άσκηση. Αγοράστε, αν είναι εύκολο, ένα στατικό ποδήλατο στο σπίτι ή κάντε ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, το βράδυ, την ώρα που παρακολουθείτε τηλεόραση.

Γράψτε τα στο χαρτί

Ελπίζετε να χάσετε βάρος; Να ενισχύσετε την ενέργειά σας; Να κοιμηθείτε καλύτερα; Να διαχειριστείτε μια χρόνια κατάσταση; Γράψτε τα σε ένα χαρτί. Βλέποντας τα οφέλη της τακτικής άσκησης σε ένα χαρτί μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας να διατηρήσει τα αρχικά του κίνητρα.

Μπορείτε, επίσης, να κρατήσετε ένα ημερολόγιο ασκήσεων. Καταγράψτε τι κάνατε στη διάρκεια του κάθε προγράμματος, πόση ώρα γυμναστήκατε και πώς αισθανθήκατε μετά. Καταγράψτε τις προσπάθειές σας κι αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να εργαστείτε προς την κατεύθυνση των στόχων σας και να σας υπενθυμίσει ότι έχετε κάνει πρόοδο. Μπορεί να μοιάζει απλοϊκό, βαρετό ή «σχολικό», αλλά βοηθάει πολύ σε ψυχολογικό επίπεδο.

Ενώστε τις δυνάμεις σας με φίλους ή γείτονες

Προσκαλέστε τους φίλους ή τους συναδέλφους σας να ασκηθείτε μαζί. Ασκηθείτε επίσης με τον/την σύντροφό σας ή άλλα αγαπημένα πρόσωπα. Παίξτε ποδόσφαιρο με τα παιδιά σας. Η άσκηση είναι πολύ πιο ευχάριστη αν έχει κανείς παρέα.

Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Μετά το τέλος κάθε προπόνησης, αφιερώστε λίγα λεπτά για να απολαύσετε τα καλά συναισθήματα που σας δίνει η άσκηση. Αυτό το είδος της εσωτερικής ανταμοιβής μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση για την τακτική άσκηση. Και τα εξωτερικά οφέλη μπορούν να βοηθήσουν επίσης. Οταν για παράδειγμα φτάσετε τον πρώτο σας στόχο κάντε δώρο στον εαυτό σας μια νέα φόρμα, μπλουζάκι ή αθλητικά παπούτσια για να αισθάνεστε ακόμα καλύτερα όταν γυμνάζεστε.

Δείξτε ευελιξία

Εάν είστε πάρα πολύ απασχολημένοι για να ασκηθείτε ή απλά δεν αισθάνεστε ότι έχετε διάθεση, πάρτε δύο μέρες… ρεπό. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας αν έχει ανάγκη ένα διάλειμμα. Το σημαντικό είναι να πάρετε και πάλι μπροστά το συντομότερο δυνατόν. Μόλις ανακτήσετε και πάλι τον ενθουσιασμό σας, δραστηριοποιηθείτε ξανά. Βάλτε νέους στόχους, διασκεδάστε και θυμηθείτε ότι η σωματική δραστηριότητα γίνεται για την ίδια σας τη ζωή.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »