MENU
reduce_anxiety

Φυσικές θεραπείες για την καταπολέμηση του άγχους

17 Δεκεμβρίου 2013 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Σύμφωνα με διάφορες μελέτες που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το άγχος είναι η κορυφαία επιπλοκή της ψυχικής υγείας. Είναι μόλις δεύτερη μετά την κατάχρηση ναρκωτικών και αλκοόλ.

Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα που αποτελεί παράλληλα την αιτία της δαπάνης δισεκατομμυρίων ευρώ για τη θεραπεία του, αλλά και τη θεραπεία των πολλών επιπλοκών που οφείλονται σε αυτό. Ενα ποσοστό, μάλιστα, αυτών των δαπανών διοχετεύεται σε φυσικές θεραπείες για το άγχος, αφού έχουν δείξει πολύ θετικά αποτελέσματα.

Κίνδυνοι για την υγεία από το άγχος

Πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν το άγχος ελαφρά τη καρδία, αλλά πρόκειται για μια σοβαρή κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε πολλές άλλες συνθήκες για την υγεία που είναι δυνητικά θανατηφόρες. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από άγχος πρέπει να επισκεφθούν 5 διαφορετικούς γιατρούς, κατά μέσο όρο, προκειμένου να πάρουν σωστή διάγνωση. Πρόκειται για μια απαράδεκτη στατιστική. Επιπρόσθετα, όταν λάβουν τη διάγνωση, ακολουθεί μια πλειάδα φαρμάκων. Αυτά τα επιβλαβή φάρμακα έχουν μια σειρά από παρενέργειες και μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω προβλήματα υγείας. Η ανάγκη για εναλλακτική θεραπεία είναι τεράστια και πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι οι παραδοσιακές θεραπείες είναι απλά πάρα πολύ επικίνδυνες.

Ωστόσο, έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι πραγματικά το άγχος; Αυτό είναι σημαντικό γιατί αν πρέπει να θεραπεύσετε το άγχος, θα πρέπει να ξεκινήσετε πρώτα να κατανοήσετε το τι πραγματικά είναι, καθώς και το τι το προκαλεί. Το άγχος είναι μια κατάσταση που προκαλεί σε ένα άτομο υπερβολική ανησυχία καθημερινά. Οι πάσχοντες από άγχος συνήθως δίνουν πάρα πολλή προσοχή, περισσότερη απ’ όση είναι απαραίτητη, σε κατά τα άλλα ανούσια πράγματα, προκαλώντας περιττό άγχος στον εαυτό τους.

Οι επαγγελματίες της υγείας υποστηρίζουν ότι όλοι υποφέρουν από άγχος. Απλά κάποιοι έχουν περισσότερο και κάποιοι λιγότερο. Λένε ότι οι πάσχοντες από άγχος συνήθως διατηρούν τις ανησυχίες τους, αντί να τις απελευθερώνουν.

Ως εκ τούτου, η όποια θεραπεία για την πάθηση αυτή, συμπεριλαμβανομένων των φυσικών θεραπειών για το άγχος, θα πρέπει να βοηθούν τους πάσχοντες, στην απελευθέρωση ή τουλάχιστον τη μείωση των ανησυχιών τους.

Τρεις φυσικές θεραπείες για το άγχος

Εξοπλίζοντας τον εαυτό σας με τα απαραίτητα για την καταπολέμηση του άγχους εργαλεία θα μπορέσετε να το ξεπεράσετε εντελώς. Ενώ οι φυσικές θεραπείες που παρατίθενται παρακάτω φαίνονται «εύκολες», είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο δύσκολο να τις κατακτήσουν οι περισσότεροι άνθρωποι απ’ όσο πιστεύουν. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να προσπαθήσετε, όμως, να ασκείστε τακτικά και προτού να το καταλάβετε τα συναισθήματα άγχους θα εξαφανιστούν.

Βαθιά αναπνοή

Κατά τη διάρκεια ιδιαίτερα αγχωτικών επεισοδίων ή περιπτώσεων κατά τις οποίες κάποιος αισθάνεται υπερβολικό άγχος, η αναπνοή του γίνεται ακανόνιστη, ρηχή και μπορεί ακόμη και να σταματήσει εντελώς. Η κακή αναπνοή προκαλεί ανισορροπίες του διοξειδίου του άνθρακα και του οξυγόνου στο σώμα, που μπορεί να σας προκαλέσει ζάλη και να επηρεάσει τη γνωστική λειτουργία. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζετε κάποιες ασκήσεις αναπνοής για να εξασκηθείτε σε περιόδους ακραίου άγχους. Η ρυθμική αναπνοή συνήθως συνιστάται. Αναπνεύστε από το διάφραγμά σας, όχι από το στήθος σας. Κατά την άσκηση, θα πρέπει να ψάξετε  κάπου που θα καθίσετε άνετα και με ίσια την πλάτη. Χαλαρώστε τα χέρια σας. Πάρτε μια αργή, βαθιά αναπνοή για όχι λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια, κρατήστε τον αέρα και αφήστε τον αργά από το στόμα σας. Σιγουρευτείτε να χαλαρώσετε τους ώμους σας. Κάντε ένα διάλειμμα μερικών δευτερολέπτων και επαναλάβετε.

Μουσικοθεραπεία

Η απαλή μουσική είναι επίσης γνωστό ότι απαλλάσσει κάποιον από το άγχος θα μπορούσε να έχει. Αυτό επιτυγχάνεται βοηθώντας το άτομο να χαλαρώσει. Ως εκ τούτου, όταν αισθάνεστε ανήσυχοι, απλά βάλτε τη μουσική που σας αρέσει. Επιλέξτε καλύτερα μουσική που θα έχει μια κατευναστική επίδραση, κάτι που μπορείτε πραγματικά να απολαύσετε και που θα έχει ένα θετικό «vibe».

Ενσυνειδητότητα (mindfulness)

Ο όρος ενσυνειδητότητα σημαίνει κάποιος να έχει στραμμένη την προσοχή του στο «τώρα» και να αναγνωρίζει τι συμβαίνει την παρούσα στιγμή χωρίς κριτική. Στην Ανατολή, η ενσυνειδητότητα αναπτύχθηκε από τους βουδιστές και τους Ταοϊστές και είναι ένα από τα στοιχεία της yoga αλλά και του διαλογισμού.

Δώστε έμφαση στην αναπνοή σας, την αίσθηση του αέρα στο δέρμα σας και τον ήχο του αέρα που φυσά μέσα από τα δέντρα. Ενα είστε έμπειροι σε αυτό το είδος του διαλογισμού μπορείτε να καθαρίσετε το μυαλό σας από όλο το άγχος στη ζωή σας για λίγα λεπτά, τοποθετώντας το σύνολο της προσοχής σας στη στιγμή μέσα στην οποία βρίσκεστε. Ακόμη και για λίγα λεπτά κάθε μέρα θα έχετε σημαντικά οφέλη.

Δοκιμάστε αυτές τις φυσικές θεραπείες για το άγχος, και θα μείνετε έκπληκτοι από το πόσο αποτελεσματικές θα σας φανούν. Πολλοί επαγγελματίες της εναλλακτικής υγείας μπορούν να σας καθοδηγήσουν κατάλληλα. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αντιμετώπιση του άγχους είναι να μην το αφήσουμε να πάρει θέση στη ζωή μας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »