MENU

Εξι σημάδια ότι δεν παίρνετε αρκετό μαγνήσιο

12 Μαΐου 2018 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Οταν σκέφτεστε τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεστε κάθε μέρα, το μυαλό σας πιθανώς πηγαίνει πρώτα στη βιταμίνη D, στον σίδηρο ή ακόμα και στο ασβέστιο. Ομως, ένα πολύ κρίσιμο μέταλλο είναι το μαγνήσιο.

Το μαγνήσιο συμμετέχει σε περισσότερες από 600 χημικές αντιδράσεις στο σώμα. Είναι το τέταρτο πιο άφθονο μέταλλο στον ανθρώπινο σώμα μετά από το ασβέστιο, το κάλιο και το νάτριο.

Το πρόβλημα είναι ότι ο μέσος άνθρωπος παίρνει μόνο 50-60% του μαγνησίου που χρειάζεται καθημερινά. Ο λόγος είναι πως πολλοί άνθρωποι δεν τρώνε τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα καρύδια, οι σπόροι, τα όσπρια και φορτώνουν τον οργανισμό τους με εκείνες τις τροφές, στις οποίες το μαγνήσιο έχει αφαιρεθεί μέσω της διαδικασίας της επεξεργασίας τους.

Παρόλα αυτά, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παίρνουν αρκετό μαγνήσιο, η πραγματική ανεπάρκεια μαγνησίου δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Τα νεφρά περιορίζουν την ποσότητα μαγνησίου που αποβάλλεται από το σώμα.

Ωστόσο, πέρα από τη συνεχή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών που τούς λείπει το μαγνήσιο, υπάρχουν και κάποιες καταστάσεις υγείας συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη και της κοιλιοκάκης, ο χρόνιος αλκοολισμός και η λήψη ορισμένων φαρμάκων που μπορεί να οδηγήσουν σε πραγματική ανεπάρκεια μαγνησίου.

Τα θρεπτικά συστατικά συνεργάζονται για την προώθηση της βέλτιστης υγείας και η ανεπαρκής πρόσληψη οποιουδήποτε θρεπτικού συστατικού, συμπεριλαμβανομένου του μαγνησίου, μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα, ανάλογα με την έλλειψη.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα έξι σημάδια που δείχνουν ότι δεν παίρνετε αρκετό μαγνήσιο και πώς μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψή σας.

1. Νιώθετε πραγματικά κουρασμένοι

Το μαγνήσιο σας βοηθά να είστε έτοιμοι για δράση, καθώς συνδυάζει ένζυμα μέσα στα κύτταρά σας που παράγουν ενέργεια. Δεδομένου ότι το μαγνήσιο δεν είναι εύκολο να ανιχνευθεί μέσω των αιματολογικών εξετάσεων, συχνά δεν εντοπίζονται ελλείψεις ή ανεπάρκειές του. Ως εκ τούτου, είναι πολύ δύσκολο να γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι που υποφέρουν από κόπωση μπορεί στην πραγματικότητα να μην έχουν αρκετό μαγνήσιο στα κύτταρά τους.

Πολλά είναι τα πράγματα που μπορούν να σας κάνουν να αισθάνεστε κουρασμένοι. Η έλλειψη ύπνου ή άσκησης, η διατροφή και διάφορες καταστάσεις υγείες, έχουν αυτά τα συμπτώματα, αλλά εάν η κόπωσή σας επιμένει και αντιμετωπίζετε πολλαπλά από τα παραπάνω συμπτώματα, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

2. Εχετε μυϊκούς σπασμούς ή κράμπες

Αν έχετε ξυπνήσει στη μέση της νύχτας από έναν ξαφνικό έντονο πόνο στο πόδι, γνωρίζετε ήδη πόσο επώδυνες μπορεί να είναι οι κράμπες. Ορισμένα φάρμακα, ιατρικές παθήσεις, η άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, ή η παραμονή σε συγκεκριμένη θέση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για κράμπες.

Αλλά αν έχετε αποκλείσει όλους τους παραπάνω παράγοντες και εξακολουθείτε να υποφέρετε από κράμπες, τότε θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να σας λείπουν κάποια θρεπτικά συστατικά. Το μαγνήσιο βοηθά στη ρύθμιση της μυϊκής και νευρικής λειτουργίας, μεταφέροντας κάλιο και ασβέστιο στα κύτταρα, μια διαδικασία που είναι σημαντική για τις υγιείς συσπάσεις των μυών. Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου μπορεί να ενισχύσουν τη «διέγερση» των νευρικών απολήξεων, που είναι υπεύθυνες για την τόνωση των μυών. Ετσι, όταν υπάρχει διέγερση, οι μύες δεν μπορούν να χαλαρώσουν σωστά, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συσπάσεις, σπασμοί και οδυνηρές κράμπες.

3. Η αρτηριακή πίεση είναι υψηλή

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι το μαγνήσιο έχει διάφορες επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς, συμπεριλαμβανομένης της αρτηριακής πίεσης. Ατομα που ελάμβαναν κατά μέσο όρο 368 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου ημερησίως για τρεις μήνες είδαν τις μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης να πέφτουν, σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Οι επιστήμονες δεν είναι σίγουροι για ποιο λόγο υπάρχει αυτός ο δεσμός, αλλά μπορεί να έχει σχέση με την επίδραση του μαγνησίου στη φλεγμονή.

4. Τα επίπεδα βιταμίνης D είναι επίσης χαμηλά

Το μαγνήσιο βοηθά στην ενεργοποίηση της βιταμίνης D. Ολα τα ένζυμα που επεξεργάζονται τη βιταμίνη D φαίνεται να απαιτούν μαγνήσιο, σύμφωνα με πρόσφατη επισκόπηση του επιστημονικού περιοδικού «The Journal of the American Osteopathic Association» που διαπιστώνει ότι η «φόρτωση» του οργανισμού με μαγνήσιο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανεπάρκειας βιταμίνης D.

Πρόκειται για γεγονός εξαιρετικά σημαντικό, καθώς οι έρευνες δείχνουν ακόμα και άνθρωποι που ζουν σε ηλιόλουστες χώρες, όπως είναι η Ελλάδα, συχνά δεν έχουν αρκετή βιταμίνη D («η βιταμίνη του Ηλιου», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά), η οποία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος, για την υγεία της καρδιάς και των οστών.

5. Τα οστά γίνονται πιο αδύναμα

Περίπου το 50-60% του μαγνησίου αποθηκεύεται στα οστά, οπότε ακόμα και μια ήπια ανεπάρκεια μαγνησίου μπορεί να επηρεάσει την οστική απώλεια και ως εκ τούτου την υγεία των οστών. Και αν δεν πάρετε αρκετό μαγνήσιο αυτό μπορεί να επηρεάσει και τα επίπεδα της βιταμίνης D, όπως είδαμε παραπάνω, με αποτέλεσμα η ανεπάρκεια μαγνησίου τελικά να οδηγήσει σε πλήρη οστεοπόρωση, μια ασθένεια που κάνει τα οστά εύθραυστα και πιο ευαίσθητα σε κατάγματα.

Σε μια 20ετή μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιθεώρησης Επιδημιολογίας, οι ερευνητές παρακολούθησαν περισσότερους από 2.200 άνδρες και διαπίστωσαν συσχέτιση μεταξύ χαμηλών επιπέδων μαγνησίου και αυξημένου κινδύνου καταγμάτων οστών. Οι άνδρες με χαμηλά επίπεδα μαγνησίου ήταν ιδιαίτερα επιρρεπείς σε κατάγματα του ισχίου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απειλητικές για τη ζωή επιπλοκές.

6. Συχνοί πονοκέφαλοι και ημικρανίες

Η ανεπάρκεια μαγνησίου μπορεί να δημιουργήσει θέματα με την απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών στο σώμα και τη συστολή των κυττάρων του αίματος, δυο παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους. Οι άνθρωποι που πάσχουν από ημικρανίες έχουν συνήθως χαμηλότερα επίπεδα μαγνησίου από εκείνους που δεν πάσχουν.

Το οξείδιο του μαγνησίου χρησιμοποιείται συνήθως για να αποτρέψει τα συμπτώματα ημικρανίας, όπως επίσης τον πονόλαιμο, τη ναυτία, τον εμετό και την ευαισθησία στο φως και τον ήχο. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό το μέταλλο μπορεί να βοηθήσει στην αποθάρρυνση της απελευθέρωσης χημικών ουσιών που μεταδίδουν τον πόνο και να αποτρέψει τα σήματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την αύρα -ένα σύμπλεγμα αισθητήριων αλλαγών, όπως το να βλέπει κανείς σπινθήρες και φωτεινά σημεία- σύμφωνα με το Αμερικανικό Ιδρυμα Ημικρανίας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »