MENU
successful-diet

Εξι μυστικά για μία επιτυχημένη και αποτελεσματική δίαιτα

5 Ιανουαρίου 2015 • Διατροφή

Είναι λογικό ότι όποιος υποβάλλεται σε μια δίαιτα θέλει να δει γρήγορα αποτελέσματα. Να χάσει κιλά, να χάσει πόντους, να κατεβεί ένα τουλάχιστον νούμερο στα ρούχα που φοράει από τις πρώτες κιόλας ημέρες της προσπάθειάς του.

Και είναι γεγονός ότι στα αρχικά τουλάχιστον στάδια μιας δίαιτας μπορεί να χαθούν γρήγορα κάποια κιλά. Ομως, ούτε οι διατροφολόγοι, ούτε οι διαιτολόγοι είναι υπέρ μιας επαναστατικής δίαιτας.

Στη βιασύνη σας να μπείτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στο φουστάνι που έχετε αγοράσει για έναν επερχόμενο γάμο, ή για να βγείτε το καλοκαίρι στην παραλία είναι πολύ πιθανό να πέσετε σε… λακκούβες που δεν γνωρίζετε πόσο βαθιές είναι. Οι ειδικοί λένε ότι μια γρήγορη διαιτητική επανάσταση μπορεί να είναι επιβλαβής ακόμη και αν πρόκειται για μια απλή μετάβαση από το πρόχειρο φαγητό σε μια πλούσια χορτοφαγική κουζίνα. Η μετάβαση από μια ανθυγιεινή διατροφή σε μια περισσότερο υγιεινή πάρα πολύ γρήγορα, μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το να εισάγετε στον οργανισμό σας τοξίνες.

Μερικές από τις συνιστώσες της νέας σας διατροφής μπορεί να μην αναγνωριστούν από το σώμα σας, αν αυτή η διαδικασία συμβεί πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα το σώμα να αντιδράσει αμυντικά με ναυτίες, απώλεια μαλλιών, φαγούρα, ή και με ακόμα χειρότερες καταστάσεις.

Οι δίαιτες που διαφημίζονται ως «οι καλύτερες για την απώλεια βάρους», συχνά υπερεκτιμούν το βάρος και υποτιμούν την υγεία. Το να κόψει κανείς απότομα τις θερμίδες που προσλαμβάνει, μπορεί να τού προκαλέσει υποσιτισμό, άγχος, μεταβολές στη διάθεση, πονοκεφάλους και άλλα ανεπιθύμητα συμπτώματα. Η λανθασμένη διατροφή μπορεί να σας οδηγήσει σε ένα επικίνδυνο «ταξίδι», όχι μόνο σωματικά, αλλά και ψυχικά.

Υπάρχουν έξι στρατηγικές, τις οποίες συνιστούν οι ειδικοί, για να υιοθετήσετε νέες διατροφικές συνήθειες:

1. Κάντε τη μετάβασή σας ακολουθώντας έναν σταθερό ρυθμό. Να θυμάστε πάντα πως οι άνθρωποι που νοιάζονται για σας, ανησυχούν και για την ψυχική σας διάθεση, το ίδιο (συνήθως μάλιστα περισσότερο…) με την εξωτερική σας εμφάνιση. Το να είστε πιο λεπτοί, είναι ένας στόχος, δεν είναι «εκ των ων ουκ άνευ».

2. Εάν έχετε υιοθετήσει μια δίαιτα, να επιμείνετε σ’ αυτήν. Οι δίαιτες «γιο-γιο», η διαδικασία του να κάνετε δίαιτα για να χάσετε βάρος με σκοπό να έχετε περιθώριο να το πάρετε και πάλι, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος που είναι επιφορτισμένα να καταπολεμούν τους ιούς και την ανάπτυξη καρκίνου.

3. Μην περάσετε σε κανένα μεταβατικό στάδιο, είτε γρήγορα, είτε σε πιο αργούς ρυθμούς, αν προηγουμένως δεν είναι ψυχικά προετοιμασμένοι για να κάνετε δίαιτα. Οι δίαιτες κάποιες φορές μπορούν να πάρουν απροσδόκητες στροφές. Προβλέψτε τις και θα μειώσετε τις πιθανότητες να έχετε ατυχείς συναισθηματικές αντιδράσεις.

4. Προσέξτε τα διαιτητικά χάπια, τις δόσεις τους και το πού τα αγοράζετε όταν είναι μη συνταγογραφούμενα. Πρέπει να ξέρετε πού τα παραγγέλνετε και φροντίστε να μάθετε αν η εταιρία που τα προμηθεύει είναι αξιόπιστη. Πολλά χάπια διατροφής δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια γρήγορη λύση φορτωμένη με καφεΐνη και διουρητικά που μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και ηλεκτρολυτικές διαταραχές. Το γεγονός ότι ένα προϊόν διαφημίζεται ως «φυσικό» δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές και κατάλληλο για εσάς.

5. Το να περικόψετε τις θερμίδες και να επιτρέπετε στον εαυτό σας περιστασιακές απολαύσεις, είναι ένα από τα σχέδια της βιομηχανίας διατροφής για να σας ελκύσει, αλλά δεν είναι καθόλου καλό για τον οργανισμό σας. Αν συγχαρείτε τον εαυτό σας για τα αποτελέσματα που έχει φέρει ως τώρα, τρώγοντας ένα cheeseburger μετά από μία εβδομάδα λάχανο ή μαρούλι, μπορεί να προκαλέσετε όλεθρο στο πεπτικό σας σύστημα, εκτός του ότι θα σας αφήσει εξαντλημένους και πεινασμένους. Μπισκότα, κέικ και τηγανιτές πατάτες είναι τροφές από τις οποίες τα θρεπτικά συστατικά απουσιάζουν σχεδόν ολοκληρωτικά.

6. Προτιμήστε τα οργανικά τρόφιμα στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς σας. Κατά μέσο όρο τα βιολογικά προϊόντα περιέχουν υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών και ευεργετικά φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως πολυφαινόλες και φλαβονοειδή απ’ ό,τι τα συμβατικά τρόφιμα. Τα βιολογικά τρόφιμα συμβάλλουν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης, ενώ μειώνουν την έκθεσή σας σε τοξικά φυτοφάρμακα. Μπορεί να κοστίζουν περισσότερο, αλλά σκεφτείτε πόσα θα σάς γλυτώσουν από συνταγές και ιατρικούς λογαριασμούς!

Η δίαιτα είναι από μόνη της μια σκληρή δουλειά. Μη την κάνετε πιο δύσκολη απ’ ό,τι είναι ήδη. Οι παραπάνω στρατηγικές μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακριά σας…

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »