MENU
salmon1

Eπτά τροφές που καταπολεμούν τη φλεγμονή

25 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Οταν καταναλώνονται σε τακτική βάση οι τροφές με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής, προλαμβάνοντας τις μακροπρόθεσμες συνέπειές της για την υγεία.

Εννοείται, βέβαια, ότι αυτό θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με την εξάλειψη των τροφών που προκαλούν την φλεγμονή.

Οταν η φλεγμονή είναι υπό έλεγχο, όχι μόνο θα έχετε περισσότερη ενέργεια και θα αισθάνεστε καλύτερα, αλλά θα διαπιστώσετε επίσης ότι η απώλεια βάρους και η μείωση του λίπους, ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς θα γίνει πιο εύκολη.

Δοκιμάστε να προσθέσετε αντιφλεγμονώδεις τροφές στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα. Οσο πιο συχνά τρώτε αυτές τις τροφές, τόσο λιγότερη φλεγμονή θα είναι παρούσα στο σώμα σας.

Τα παρακάτω τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή:

1. Φρούτα και λαχανικά

Ολα τα φρούτα και τα λαχανικά, λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς τους σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, βοηθούν στην καταπολέμηση της χρόνιας φλεγμονής, οπότε φροντίστε να περιλαμβάνετε επαρκείς ποσότητες από αυτά στο καθημερινό σας μενού. Ορισμένοι τύποι των νωπών προϊόντων, ωστόσο, είναι ακόμη πιο ισχυροί από τους άλλους.

Μερικά καταπληκτικά αντιφλεγμονώδη φρούτα και λαχανικά για να συμπεριλάβετε στο σχέδιο των γευμάτων σας είναι τα μήλα, τα μούρα, το μπρόκολο, τα μανιτάρια, ο ανανάς και το σπανάκι.

2. Πράσινο τσάι

Αυτό το ήπιο ρόφημα μπορεί να είναι μεγάλη βοήθεια στην προσπάθειά σας να συρρικνώσετε την περίμετρο της μέσης σας, καθώς επίσης και να μειώσετε τη φλεγμονή. Τα φλαβονοειδή σε αυτό το τσάι έχουν φυσικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Και η ένωση EGCG (επιγαλλοκατεχίνη) στο πράσινο τσάι έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού λίπους.

3. Μονοακόρεστα λίπη

Αυτά τα υγιή για την καρδιά λίπη, συμβάλλουν στην αύξηση των υγιών επιπέδων «καλής» χοληστερόλης (HDL) και στη μείωση της συνολικής φλεγμονής. Μεγάλες πηγές μονοακόρεστων λιπαρών περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα και το αβοκάντο.

4. Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Η έρευνα έχει δείξει ότι μια δίαιτα με υψηλό ποσοστό σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και ένα χαμηλό ποσοστό σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα έχει συνδεθεί με μειωμένη φλεγμονή. Τροφές που αποτελούν πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι τα καρύδια, ο λιναρόσπορος και τα ψάρια όπως ο σολομός.

5. Μπαχαρικά

Ορισμένα μπαχαρικά, συμπεριλαμβανομένων του σκόρδου, της κουρκούμης, της κανέλας, του τζίντζερ και των πιπεριών τσίλι, έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, γι’ αυτό φροντίστε να τα συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας όσο το δυνατόν περισσότερο.

6. Νερό

Το να παραμένετε ενυδατωμένοι είναι απαραίτητο για την εξάλειψη της φλεγμονής που προκαλούν οι τοξίνες στο σώμα σας. Στόχος τα 8 ποτήρια νερού στην ημέρα. Θυμηθείτε να προσθέσετε ένα επιπλέον ποτήρι νερό για κάθε 30 λεπτά καθημερινής άσκησης.

7. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Πλούσια σε φυτικές ίνες τα δημητριακά ολικής αλέσεως, βοηθούν στον έλεγχο της απόκρισης της ινσουλίνης στο σώμα. Η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β των δημητριακών ολικής αλέσεως, βοηθά στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »