MENU

Επτά μύθοι για την πέψη καταρρίπτονται

25 Ιουλίου 2018 • Διατροφή

Υπάρχει ένας σοβαρός λόγος για τον οποίο καλούμε το γαστρεντερικό σύστημα «δεύτερο εγκέφαλο». Υπάρχει ένας ισχυρός δεσμός ανάμεσα στο έντερό μας και τα συναισθήματα μας.

Ό,τι σκεφτόμαστε και ό,τι αισθανόμαστε έχει αντίκτυπο στο γαστρεντερικό μας σύστημα και τη λειτουργία του. Ωστόσο, είναι σημαντικό να είμαστε σε θέση να ξεχωρίζουμε ανάμεσα στο μύθο και την πραγματικότητα, σχετικά με τις αθρόες πληροφορίες που έρχονται σε μας για ό,τι αφορά την πέψη.

Διαβάστε παρακάτω ποιοι είναι οι πιο συχνοί μύθοι που αφορούν την πέψη, οι οποίοι απομυθοποιούνται:

1. Τα μαγειρεμένα φαγητά είναι πιο εύπεπτα

Πρόκειται για έναν μύθο που δικαιολογημένα τρελαίνει τους υποστηρικτές των τροφών που τρώγονται ωμές. Η πέψη είναι μια διαδικασία στη διάρκεια της οποίας διασπώνται τα μακρομόρια σε μικρομόρια προκειμένου ο οργανισμός να αποκτήσει πρόσβαση σε θερμιδική αξία, θερμιδικό περιεχόμενο, βιταμίνες και μέταλλα. Αυτό που πραγματικά ισχύει είναι πως το πεπτικό σας σύστημα είναι σε θέση να το κάνει αυτό, είτε του παρέχετε ωμή, είτε μαγειρεμένη τροφή. Η μαγειρεμένη τροφή μερικές φορές παρέχει ευκολότερη πρόσβαση σε θρεπτικά συστατικά, ωστόσο με το μαγείρεμα μπορεί να καταστραφούν κάποια απ’ αυτά σε σημαντικό βαθμό. Μάθετε πώς είναι καλύτερα να τρώτε κάποια από τα τρόφιμα που μαγειρεύετε, πώς είναι καλύτερα να τα μαγειρέψετε ώστε να διατηρήσουν τα θρεπτικά τους συστατικά, καθώς και ποιες τροφές είναι καλύτερα να τις τρώτε ωμές και ποιες μαγειρεμένες.

2. Οσο περισσότερες φυτικές ίνες, τόσο το καλύτερο

Οι ειδικοί συστήνουν την πρόσληψη 25 γραμμαρίων φυτικών ινών σε καθημερινή βάση, πώς λοιπόν να πάρει κανείς παραπάνω, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταφέρνουν να πιάσουν ούτε καν αυτό το στόχο; Δεν χρειάζονται περισσότερα από 25 γραμμάρια φυτικών ινών, συνιστούν οι ειδικοί, ιδιαίτερα μάλιστα αν έχετε μια πεπτική κατάσταση όπως είναι το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, οπότε θα πρέπει να δώσετε ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στο είδος των φυτικών ινών που καταναλώνετε. Μία μελέτη που έγινε σε 275 ασθενείς με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal έδειξε ότι οι διαλυτές φυτικές ίνες, όπως αυτές που περιέχει το ψύλλιο, αντί για τις αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως αυτές που περιέχει το πίτουρο, μεταφράζονται σε πιο ήπια συμπτώματα του συνδρόμου (ευερέθιστου εντέρου).

3. Πρέπει να πίνετε άφθονο νερό με τα γεύματα

Από τη στιγμή που μπορείτε να μείνετε καλά ενυδατωμένοι όλη την ημέρα, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να κουβαλήσετε το μπουκάλι με το νερό στα γεύματά σας για να σας βοηθήσει στην πέψη. Για την ακρίβεια, μάλιστα, αν έχετε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η περικοπή των υγρών με το γεύμα σας, μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματά σας. Για άλλους πάλι, αν βρίσκονται σε δίαιτα, το να πίνουν ένα γεμάτο ποτήρι νερό πριν από το φαγητό μπορεί να τους βοηθήσει να μειώσουν την κατανάλωση των θερμίδων τους. Έτσι, λοιπόν, ο καθένας θα επιλέξει τη στρατηγική που λειτουργεί για τον ίδιο και θα αγνοήσει αυτόν τον πεπτικό μύθο.

4. Το στρες προκαλεί έλκη

Σκέφτεστε πως αν μπορούσατε να διαχειριστείτε το άγχος σας, θα μπορούσατε να ρυθμίσετε καλύτερα το έλκος σας; Λοιπόν, μπορείτε να χαλαρώσετε τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την πηγή του έλκους. Η αιτία του έλκους είναι πιθανό να βρίσκεται στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, ένα βακτήριο που έχει σχέση… χιλιετιών με το ανθρώπινο είδος. Σίγουρα δεν είστε οι μόνοι που μπορεί να έχετε το συγκεκριμένο βακτήριο, το έχει περίπου ο μισός πληθυσμός του πλανήτη. Αποτελεί μια κύρια αιτία των ελκών, καθώς και ορισμένων μορφών καρκίνου. Υπάρχουν όμως καλά νέα, καθώς το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού μπορεί να αντιμετωπιστεί με αντιβιοτικά.

5. Ο καθαρισμός του παχέος εντέρου το αποτοξινώνει

Είτε είναι ο καλύτερός σας φίλος είναι το διαβάσατε ή το ακούσατε κάπου, ότι θα αισθάνεστε ελαφρύτεροι μετά από έναν καθαρισμό του εντέρου σας, μη το πιστέψετε. Το σώμα σας κάνει πολύ καλή δουλειά από μόνο του. Μιλήστε με το γιατρό σας προτού δοκιμάσετε μια τέτοια λύση, γιατί μόνο έτσι θα αποφύγετε ανεπιθύμητες συνέπειες, όπως είναι η αφυδάτωση.

6. Το κρέας παραμένει στο στομάχι περισσότερο από τα λαχανικά

Η διαίσθησή σας μπορεί να σας λέει αυτό είναι ένα πραγματικό γεγονός σε ό,τι αφορά την πέψη. Αλλωστε, αν μη τι άλλο, το κρέας είναι πιο βαρύ και έχει πιο πολλά λιπαρά απ’ ό,τι τα λαχανικά, έτσι δεν είναι; Όμως, ενώ είναι γεγονός ότι το λίπος μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης, το κρέας και τα λαχανικά παραμένουν περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα μέσα στον πεπτικό σας σωλήνα. Ωστόσο, αν έχετε κάποια πεπτικά προβλήματα ή αλλεργίες σε κάποια τρόφιμα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι συγκεκριμένες τροφές προκαλούν συγκεκριμένα συμπτώματα.

7. Πάντα πάμε για ύπνο με άδειο στομάχι

Η διαχείριση του βάρους έχει περισσότερο να κάνει με το πόσες θερμίδες τρώτε κατά τη διάρκεια όλου του 24ώρου και όχι από τις ώρες που τα τρώτε. Ωστόσο, αν έχετε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι πραγματικά μια καλή ιδέα να μην φάτε τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο, ώστε να μειωθούν τα συμπτώματα. Και στην περίπτωση που αναρωτιέστε, ένας ακόμα μύθος καταρρίπτεται: Αν φάτε πριν πέσετε για ύπνο, όχι, δεν πρόκειται να έχετε εφιάλτες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »