MENU

Είναι υγιεινό το κινέζικο φαγητό;

16 Φεβρουαρίου 2019 • Ρωτάτε - απαντάμε

Ακόμα κι αν δεν ξέρετε πώς να φτιάξετε κινέζικο φαγητό, πιθανότατα κάπου κοντά στο σπίτι σας υπάρχει κάποιο κινέζικο εστιατόριο ή κάποια υπηρεσία ντελίβερι που το προσφέρει κατ’ οίκον.

Το κινέζικο φαγητό είναι υγιεινό αν το τρώτε με μέτρο και προσέχετε τι επιλογές θα κάνετε, έτσι ώστε να περιέχει πηγές άπαχης πρωτεΐνης, διαιτητικές ίνες και μια ποικιλία άλλων απαραίτητων θρεπτικών συστατικών.

Επιλέξτε άπαχη πρωτεΐνη

Για ένα υγιεινό κινέζικο γεύμα, επιλέξτε άπαχες πηγές πρωτεϊνών, όπως γαρίδες, στήθος κοτόπουλου χωρίς δέρμα, ψάρια και τόφου. Αυτά τα τρόφιμα είναι χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά που αυξάνουν τη χοληστερόλη και παρέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Αποφύγετε τα λιπαρά κρέατα, όπως τα λιπαρά κομμάτια βοδινού ή χοιρινού και κοτόπουλου με το δέρμα, καθώς και τα τηγανητά τρόφιμα, τα οποία περιέχουν επιπλέον θερμίδες και μπορεί να έχουν ανθυγιεινά trans-λιπαρά.

Καταναλώστε υγιείς υδατάνθρακες

Τα κινέζικα τρόφιμα μπορούν να είναι υγιεινά εάν παραγγείλετε ένα γεύμα με πολλά λαχανικά. Τα λαχανικά είναι καλές πηγές διαιτητικών ινών, οι οποίες είναι ένας υγιής υδατάνθρακας που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Αλλα θρεπτικά συστατικά σε λαχανικά περιλαμβάνουν κάλιο, βιταμίνη Α και βιταμίνη C. Προτιμήστε ένα στιρ φράι πιάτο με κοτόπουλο ή γαρίδα και παραγγείλετε λαχανικά στον ατμό με το γεύμα σας. Περιορίστε την κατανάλωση ραφιναρισμένων υδατανθράκων, όπως λευκό ρύζι και ζυμαρικά. Παραγγείλετε καστανό ρύζι αντί για λευκό. Επίσης, αποφύγετε τα πιάτα με βάση τη ζυμαρικά.

Περιορίστε το νάτριο όσο είναι δυνατόν

Παρόλο που τα κινέζικα φαγητά είναι υγιή, μπορεί να είναι επίσης υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο. Οι αλατισμένες σάλτσες είναι συστατικά υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο στην κινεζική κουζίνα. Μια κουταλιά σούπας σόγια έχει 1.005 χιλιοστόγραμμα νατρίου, ενώ 1 κουταλιά σούπας τεριγιάκι έχει 690 χιλιοστόγραμμα νατρίου. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση, θέτοντάς σας σε κίνδυνο για καρδιοπάθειες και εγκεφαλικά επεισόδια. Οι υγιείς ενήλικες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου την ημέρα. Για να περιορίσετε την κατανάλωση νατρίου, ζητήστε τα γεύματά σας να έχουν λιγότερη σάλτσα.

Σύνδρομο των κινέζικων εστιατορίων

Το όξινο γλουταμινικό νάτριο είναι ένα βιομηχανικό πρόσθετο που χρησιμοποιείται ως ενισχυτής γεύσης και αποτελεί ένα σύνηθες συστατικό στην κινεζική κουζίνα. Αυτή η ουσία είναι παρόμοια με το γλουταμινικό, μια χημική ουσία στον εγκέφαλο. Το σύνδρομο των κινέζικων εστιατορίων αναφέρεται σε μια σειρά συμπτωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του θωρακικού πόνου, του πονοκέφαλου και της εφίδρωσης, που μερικοί άνθρωποι αναφέρουν μετά την κατανάλωση κινεζικών τροφών. Επίσημα το όξινο γλουταμινικό νάτριο κατατάσσεται στα ασφαλή πρόσθετα των τροφίμων και οι μελέτες απέτυχαν να επιδείξουν μια σύνδεση ανάμεσα σ’ αυτό και τα παραπάνω συμπτώματα. Ωστόσο, αν υποψιάζεστε ότι έχετε ευαισθησία στο όξινο γλουταμινικό νάτριο, ζητήστε να ετοιμάσουν το φαγητό σας χωρίς αυτό.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »