MENU

Είναι το σκόρδο τόσο υγιεινό όσο πιστεύουμε;

9 Δεκεμβρίου 2017 • Διατροφή

Aν η αξία κάθε φυτού υπολογίζεται από την ιστορία του, τότε αυτή που συνοδεύει το σκόρδο, είναι πραγματικά τεράστια. Ο Ρωμαίος συγγραφέας Πλίνιος το περιέγραψε ως φάρμακο για 61 προβλήματα υγείας.

Το σκόρδο είναι γνωστό σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου και χρησιμοποιείται για την θεραπεία των ρευματισμών, του άσθματος, ως καθαρτικό, διουρητικό, ενώ στην Αγγλία θεωρείται και αφροδισιακό.

Δεδομένου ότι το σκόρδο είναι ενδιαφέρον από μόνο του και είναι καταγεγραμμένο σε πολλά ιστορικά αρχεία που χρονολογούνται σχεδόν από την αρχή του πολιτισμού, δεν προξενεί έκπληξη το γεγονός ότι υπόκειται σε διάφορες επιστημονικές έρευνες. Το σκόρδο έχει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη ορισμένων καταστάσεων υγείας, κάτι που σημαίνει πως η παρουσία του στην καθημερινή διατροφή βοηθά το σώμα να αντισταθεί σε ορισμένες ασθένειες και αλλαγές στο σώμα, όπως πχ. η καρδιαγγειακή νόσος, η καρδιακή προσβολή κ.λπ.

Το σκόρδο περιέχει αλλισίνη, ένα συστατικό που καταστρέφει τα βακτήρια και μερικές ασθένειες που προκαλούνται από μύκητες. Η αλλισίνη απελευθερώνεται όταν το σκόρδο θρυμματίζεται ή κόβεται, αλλά χάνει το άρωμά του. Με τον τρόπο αυτό το σκόρδο χάνει την αντιβακτηριακή λειτουργία του αν και εξακολουθεί να είναι ικανό να προσφέρει στο σώμα τα θεραπευτικά του αποτελέσματα.

Πιστεύεται ότι το σκόρδο περιέχει τουλάχιστον 15 διαφορετικά αντιοξειδωτικά που μπορούν να εξουδετερώσουν τις ουσίες που καταστρέφουν τις αρτηρίες. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το μαγειρεμένο σκόρδο είναι εξίσου αποτελεσματικό όσο το ωμό. Η ίδια μελέτη έδειξε βελτίωση της γενικής υγείας, σε μικρές ενοχλήσεις και πόνο στις αρθρώσεις, μείωση των προβλημάτων άσθματος και αύξηση της δύναμης, της όρεξης, της ενέργειας και της λίμπιντο.

Το σκόρδο βοηθά επίσης και σε θέματα αυξημένης χοληστερόλης. Αν θέλετε να μειώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης σας, φροντίστε να καταναλώνετε σκόρδο σε καθημερινή βάση. Τρεις σκελίδες σκόρδου την ημέρα μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης κατά 10-15%. Παράλληλα, το σκόρδο δρα και σε θέματα υψηλής αρτηριακής πίεσης, καθώς αυξάνει την ούρηση, η οποία επηρεάζει την ελαστικότητα των αιμοφόρων αγγείων.

Βλέπουμε, λοιπόν, πως η κατανάλωση σκόρδου συνδέεται με το καρδιαγγειακό σύστημα και δεν έχουμε ξεκινήσει καν να αναφέρουμε την επίδρασή του στο ανοσοποιητικό σύστημα, την πέψη, τους όγκους κ.λπ.

Η επίδραση του σκόρδου στο πεπτικό σύστημα είναι θετική σε γενικές γραμμές, αν και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν το αντίθετο. Το σκόρδο βοηθά στην εξομάλυνση καταστάσεων που σχετίζονται με την εντερική χλωρίδα, βοηθά με τη λοιμώδη διάρροια, προωθεί την παραγωγή και έκκριση χολής και μπορεί να αποτρέψει τη βλάβη και τα έλκη του στομάχου.

Παράλληλα, βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να γίνει πιο ισχυρό, ενώ έχει και αντικαρκινογόνα συστατικά. Εχει αποδειχθεί ότι ο καρκίνος του στομάχου κάνει πιο σπάνια την εμφάνισή του σε χώρες όπου η χρήση του σκόρδου είναι συχνή.

Οι ασθένειες μάς επιτίθενται λιγότερο αν το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι εντάξει και αν το σώμα μας είναι ισχυρό και υγιές. Το σκόρδο βοηθά προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Οπως γνωρίζουμε, ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένα πολύπλοκο σύστημα και το σκόρδο καταφέρνει να εξολοθρεύει τα βακτήρια και τους ιούς επειδή έχει την ικανότητα να ενισχύει την ανθεκτικότητα. Ετσι, αν αισθάνεστε πως σας τριγυρίζει ένα κρυολόγημα ή μια γρίπη, μπορείτε να φάτε μερικές σκελίδες σκόρδο για να προστατέψετε τον οργανισμό σας.

Υπάρχουν, ωστόσο και κάποια ακόμα σημαντικά πράγματα που αξίζει να σημειώσουμε σε ό,τι αφορά το σκόρδο. Ο οργανισμός κάποιων ανθρώπων αντιδρά άσχημα στο σκόρδο και τα συστατικά του. Περίπου το 5% των ατόμων που είχαν λάβει μέρος σε μια πρόσφατη έρευνα για το σκόρδο, εκτέθηκαν στις αρνητικές του παρενέργειες, που αφορούσαν προβλήματα στην ούρηση, αιμορραγία, αιμορροΐδες, ευερεθιστότητα κ.λπ. Σε υπερβολικές ποσότητες, το σκόρδο μπορεί να γίνει επιβλαβές για τα νεφρά και να καταστρέψει τα κύτταρα του αίματος. Τα άτομα που παίρνουν αντιπηκτικά, καθώς και όσοι έχουν αναιμία, πρέπει να ελέγχουν τις ποσότητες σκόρδου που καταναλώνουν. Καθώς το σκόρδο μπορεί να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση σε ορισμένους ανθρώπους, με αποτέλεσμα εξανθήματα, πυρετό και πονοκεφάλους, το καλύτερο είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, πριν προχωρήσετε σε πιο εντατική κατανάλωση σκόρδου.

Η αναπνοή που είναι απίστευτα έντονη μετά την κατανάλωση σκόρδου, είναι κάτι πολύ συζητήσιμο. Υπάρχουν συνταγές που βοηθούν να εξουδετερωθεί η έντονη μυρωδιά που αφήνει στην αναπνοή, όπως ο δυνατός καφές, το μέλι, το γιαούρτι, το γάλα, το μάσημα μαϊντανού, το γαρίφαλο.

Το πόσο σκόρδο είναι αποτελεσματικό και το πώς εκφράζονται οι ευεργετικές του ιδιότητες, εξαρτάται από τον τόπο όπου καλλιεργείται και από την ποιότητα του εδάφους, αλλά αν έχετε την επιλογή να καλλιεργήσετε σκόρδο στον κήπο σας, κάντε το χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό.

Ακόμα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε το σκόρδο φρέσκο αντί για μαγειρεμένο, επειδή φρέσκο έχει μεγαλύτερη δύναμη να καταπολεμήσει βακτήρια, να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να έχει αντικαρκινική δράση, σε σχέση με το μαγειρεμένο, το οποίο, ωστόσο με τη σειρά του επιδρά θετικά στο αίμα και την αναπνευστική οδό, ενώ μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Related Posts

One Response to Είναι το σκόρδο τόσο υγιεινό όσο πιστεύουμε;

  1. Ο/Η Αννα λέει:

    Επιτρεπεται στους ασθενεις με κολπικη μαρμαρυγη να κανουν αντιρευματικη αγωγη με βιολογικους παραγοντες, π.χ. SIMPONI?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »