MENU
Some fibres examples in a every day food

Διατροφή με φυτικές ίνες μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

21 Δεκεμβρίου 2013 • Διατροφή

Η αύξηση του ποσού των φυτικών ινών στη διατροφή μας, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων, διαπιστώνει νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό BMJ.

«Με τη διαμάχη που έχει προκύψει σχετικά με την αποφυγή των υδατανθράκων και των δημητριακών η συγκεκριμένη μελέτη έρχεται να καθησυχάσει σχετικά με τη σημασία των φυτικών ινών στην πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου», υποστηρίζει η δρ Suzanne Steinbaum, καρδιολόγος στο Lenox Hill της Νέας Υόρκης, που δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Στην εν λόγω μελέτη, οι ερευνητές της Σχολής Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου του Λιντς στην Αγγλία, με επικεφαλής την Diane Threapleton, ανέλυσαν στοιχεία από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, την Ευρώπη και την Ιαπωνία, προκειμένου να αξιολογήσουν διαφορετικά είδη πρόσληψης φυτικών ινών.

Η ομάδα εξέτασε συνολικά τις φυτικές ίνες: Αδιάλυτες φυτικές ίνες (όπως αυτές που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως και τις φλούδες της πατάτας), διαλυτές φυτικές ίνες (που βρίσκονται στα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τη βρώμη και το κριθάρι), δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και άλλες πηγές.

Η μελέτη εξέτασε επίσης δύο κατηγορίες καρδιακών παθήσεων. Η πρώτη ήταν σχετική με τη στεφανιαία νόσο, που αναφέρεται σε συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες της καρδιάς και μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή. Η δεύτερη ήταν ένας τύπος προβλημάτων της καρδιάς που ονομάζεται καρδιαγγειακή νόσος, ένας γενικός όρος για την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία και τις προϋποθέσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή ανεπάρκεια και άλλα προβλήματα.

Οσο περισσότερες φυτικές ίνες καταναλώνουν οι άνθρωποι συνολικά, αδιάλυτες, φρούτα και λαχανικά, τόσο χαμηλότερο κίνδυνο διατρέχουν για οποιονδήποτε από τους δύο τύπους καρδιακών παθήσεων, διαπίστωσε η μελέτη. Η αυξημένη κατανάλωση διαλυτών ινών, οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, σε σχέση με τη στεφανιαία νόσο. Στο μεταξύ, οι ίνες δημητριακών μείωσαν τον κίνδυνο της στεφανιαίας νόσου περισσότερο από ό,τι τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Για κάθε επιπλέον 7 γραμμάρια φυτικών ινών που καταναλώνονταν κάθε ημέρα, υπήρχε ένα σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό κινδύνου και για τους δύο τύπους των καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με τη μελέτη.

Τα ευρήματα έρχονται να επιβεβαιώσουν ό,τι υποστηρίζουν εδώ και χρόνια οι διατροφολόγοι, σχετικά με τη σημασία μιας διατροφής πλούσιας σε φυτικές ίνες. Το δύσκολο, βέβαια, είναι να βρει κανείς τρόπους για να πείσει τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερες φυτικές ίνες καθημερινά. Η ημερήσια σύσταση κυμαίνεται από 20 έως 38 γραμμάρια την ημέρα, αλλά για τους περισσότερους λαούς κάτι τέτοιο μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, παρόλο που δεν χρειάζεται παρά μόνο μερικές μικρές διατροφικές αλλαγές.

Η βρετανική μελέτη διαπίστωσε ότι η προσθήκη μόλις 7 γραμμαρίων φυτικών ινών την ημέρα, ενισχύει την υγεία της καρδιάς. Αυτά τα 7 γραμμάρια οι άνθρωποι μπορούν να τα πάρουν από:

* 1 ½ φλιτζάνι μαγειρεμένο πλιγούρι βρώμης (7 γραμμάρια)

* 1 ¼ φλιτζάνι τεμαχισμένα δημητριακά σιταριού (8 γραμμάρια)

* Δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως (6 έως 7 γραμμάρια)

* Ενα μεγάλο αχλάδι (8 γραμμάρια)

* 1 φλιτζάνι βατόμουρα (8 γραμμάρια)

* ½  φλιτζάνι μαύρα φασόλια (7,5 γραμμάρια)

Οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν ότι τα ευρήματά τους υποστηρίζουν τις τρέχουσες συστάσεις για αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και ότι η μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων που σχετίζεται με την κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών θα μπορούσε να βοηθήσει πολλές χιλιάδες ανθρώπους.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »