MENU

Διατροφή για άτομα με ταχυκαρδία

11 Φεβρουαρίου 2018 • Διατροφή

Η ταχυκαρδία ή ταχυπαλμία είναι η αυξημένη καρδιακή συχνότητα. Η καρδιά κανονικά χτυπά από 60 έως 100 φορές ανά λεπτό, όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας.

Ενας καρδιακός ρυθμός άνω των 100 παλμών ανά λεπτό, σε κατάσταση ηρεμίας, θεωρείται υπερβολικά γρήγορος και αποτελεί περίπτωση ταχυκαρδίας.

Η κατάσταση μπορεί να είναι προσωρινή και αβλαβής ή ένα πιο χρόνιο ζήτημα, που πηγάζει από καρδιακές παθήσεις ή επιλογές τρόπου ζωής. Η υγιεινή διατροφή θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος αντιμετώπισής της.

Ποτά χωρίς καφεΐνη

Η διέγερση μπορεί να αποτελέσει αιτία ταχυκαρδίας. Ορισμένα φάρμακα, τα ναρκωτικά και η  καφεΐνη είναι όλα διεγερτικά. Για να μειώσετε τα επεισόδια ταχυκαρδίας ή για να εξαλείψετε τον κίνδυνο ανάπτυξης ανωμαλιών, ενσωματώστε στη διατροφή σας μόνο τα μη αλκοολούχα ποτά και τα ποτά χωρίς καφεΐνη. Ορισμένα είδη τσαγιού και καφέ, παρόλο που αναγράφουν ότι είναι χωρίς καφεΐνη, εντούτοις μπορεί να περιέχουν ίχνη καφεΐνης σε κάποια ποσότητα, οπότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, για να καθορίσει την ποσότητα καφεΐνης που μπορείτε να καταναλώσετε με ασφάλεια.

Χαμηλά λιπαρά

Οι καρδιακές παθήσεις είναι ταυτόχρονα αιτία και παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη ταχυκαρδίας. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και η παχυσαρκία, δύο καταστάσεις που συχνά συμβαδίζουν, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και επιπλοκών, όπως η ταχυκαρδία. Ακολουθήστε μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας και να χάσετε βάρος, αν χρειάζεται. Επιλέξτε μερικά αποβουτυρωμένα τυριά, πίνετε γάλα χωρίς λιπαρά ή με μειωμένα λιπαρά αντί για πλήρες. Επίσης, το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά είναι μια καλή πηγή ασβεστίου και πρωτεϊνών, που σας βοηθά να διατηρηθείτε υγιείς. Περιορίστε τα τηγανητά τρόφιμα, τα σνακ και τα αρτοσκευάσματα που μπορεί να έχουν πολύ λίπος.

Δίαιτα DASH

Η δίαιτα DASH, η αγαπημένη γιατρών και διατροφολόγων που είναι η πλέον κατάλληλη για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, είναι επίσης κατάλληλη για τις περιπτώσεις ταχυκαρδίας. Η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να οδηγήσει σε μια ασυνήθιστα γρήγορη καρδιακή λειτουργία. Η δίαιτα DASH ενθαρρύνει την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, πρωτεϊνών και προϊόντων ολικής αλέσεως, για να διατηρήσετε την αρτηριακή σας πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα και να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Το χαμηλό νάτριο είναι το κλειδί της δίαιτας DASH. Θα πρέπει να περιορίσετε την πρόσληψή του μεταξύ 1.500 και 2.300 mg ημερησίως για να μειώσετε την υπέρταση. Μπορείτε να επιτύχετε αυτά τα χαμηλότερα επίπεδα νατρίου χρησιμοποιώντας άλλα είδη βοτάνων, για να μαγειρέψετε και να καταναλώσετε το κρέας και τα λαχανικά σας, ενώ καλό είναι να ξεπλένετε τα κονσερβοποιημένα προϊόντα, πριν τα καταναλώσετε για να αποβάλλετε το περιττό αλάτι. Μειώστε την κατανάλωση επεξεργασμένων, συσκευασμένων τροφίμων και αλμυρών σνακ για να περιορίσετε την πρόσληψη αλατιού.

Λιγότερη ζάχαρη

Αν έχετε ταχυκαρδία, θα πρέπει να παρακολουθήσετε επίσης την πρόσληψη ζάχαρης. Οταν τρώτε πολλή ζάχαρη με άδειο στομάχι, το σώμα αντιδρά με υπερπαραγωγή παγκρεατικών ενζύμων, ινσουλίνης και αδρεναλίνης. Η καρδιά μπορεί να αρχίσει να χτυπά πιο γρήγορα με την αύξηση των ορμονών που τρέχουν μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Μπορεί να μην είναι απαραίτητο να κόψετε όλη τη ζάχαρη, αλλά θα πρέπει να τρώτε γλυκά με μέτρο, για να διατηρήσετε κανονικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »