MENU
carbs

Δεν μπορούμε -και δεν πρέπει…- να ζούμε χωρίς υδατάνθρακες

19 Απριλίου 2014 • Διατροφή

Αν ζείτε κοντά σε ένα αρτοποιείο και έχετε μυρίσει το φρέσκο ζεστό ψωμί, μπορείτε να καταλάβετε για ποιο λόγο η σκέψη και μόνο να απαρνηθεί κάποιος τους υδατάνθρακες φαντάζει σαν την πιο σκληρή τιμωρία.

Υπάρχουν άνθρωποι και είναι πολλοί, εκατομμύρια, για τους οποίους δεν υπάρχει ζωή χωρίς μακαρόνια. Κι όμως οι υδατάνθρακες έχουν πολλές φορές στηθεί στο εδώλιο τα τελευταία χρόνια με τη φήμη τους να έχει σπιλωθεί επανειλημμένα, επειδή θεωρείται ότι είναι υπεύθυνοι για την αύξηση του βάρους.

Πολλοί, όμως, είναι εκείνοι που πραγματικά προσπάθησαν να περικόψουν τους υδατάνθρακες από τη διατροφή τους, για να χάσουν βάρος, αλλά τελικά δεν μπόρεσαν να ζήσουν με αυτή τη στέρηση.

Σαφώς και η μείωση των υδατανθράκων στη διατροφή έχει τα οφέλη της. Αλλά είναι μάλλον προτιμότερο να τους διατηρήσετε στη διατροφή σας με την προϋπόθεση να επιλέξετε τους σωστούς υδατάνθρακες.

Δείτε λοιπόν τους λόγους που δεν πρέπει κάποιος να τους εξορίσει από τη διατροφή του:

1. Η αλήθεια είναι, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα, πως οι υδατάνθρακες αποτελούν μια ζωτικής σημασίας πηγή θρεπτικών συστατικών. Σας κάνει εντύπωση; Κι όμως είναι αλήθεια. Οι άνθρωποι τρώνε υδατάνθρακες προτού ακόμα εφευρεθεί ο τροχός. Το σώμα ποθεί τους υδατάνθρακες για έναν λόγο που είναι αληθινά ιατρικός λόγος: Oι υδατάνθρακες είναι για το σώμα μια πηγή καυσίμου.

Πολλοί είναι αυτοί που έχουν κουραστεί ακούγοντας κάθε μέρα τα ίδια πράγματα, σχετικά με τους υδατάνθρακες, σα να είναι ένας… μπαμπούλας στο ντουλάπι της κουζίνας έτοιμος να τρομάξει και να κάνει κακό σε όλη την οικογένεια. Οι αποδοκιμασίες για εκείνους που «τολμούν» ακόμα να τρώνε υδατάνθρακες είναι τόσο μεγάλες που πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ενοχές. Είναι κατανοητό να προσπαθεί ο καθένας να κατηγορήσει τους υδατάνθρακες για την κακή κατάσταση της υγείας του, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι βέβαιο ότι αυτή η κατηγορία ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Μερικές φορές υπάρχει η αίσθηση ότι οι υδατάνθρακες «καταδικάστηκαν» ή αντιμετωπίζονται ως «μιάσματα» χωρίς καν να περάσουν από… δίκη.

2. Η μετριοπάθεια είναι βασιλιάς. Η στέρηση είναι κακή. Για το λόγο αυτό η Εθνική Ακαδημία Επιστημών των ΗΠΑ συνιστά πως το 45% έως 65% των  θερμίδων πρέπει να προέρχονται από υδατάνθρακες.

Το άμυλο και τα σάκχαρα είναι οι κύριες πηγές ενέργειας του σώματος. Θα τα χρειαστείτε για να τροφοδοτήσετε τους μύες σας. Στην πραγματικότητα, ο εγκέφαλός σας χρειάζεται 130 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα απλά και μόνο για να λειτουργήσει σωστά. Μια δίαιτα απαλλαγμένη από τους υδατάνθρακες ή μια διατροφή πολύ χαμηλή σε υδατάνθρακες μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και χαμηλή σε περιεκτικότητα θρεπτικών συστατικών. Ακόμα και η Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρεία, δεν ζητά να εγκαταλείψετε εντελώς τους υδατάνθρακες. Αυτό που συνιστά είναι να καταναλώνετε καλούς υδατάνθρακες και με μέτρο. Οι λεγόμενοι «καλοί υδατάνθρακες» προέρχονται από βιταμίνες και πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά υγιείς πηγές: Δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, φρούτα, φασόλια. Οι «κακοί» υδατάνθρακες από την άλλη πλευρά είναι αυτοί που αποτελούν εύπεπτες πηγές: λευκό ψωμί, αρτοσκευάσματα, σόδα και ιδιαίτερα τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

3. Οι υδατάνθρακες σας κάνουν να νοιώθετε καλά συναισθηματικά. Πόσοι δεν θυμούνται κάποια στοργικά απογεύματα στην κουζίνα της γιαγιάς να απολαμβάνουν τις δικές τις σπιτικές λιχουδιές;  Και πόσο εύκολο είναι να γυρίσει κανείς την πλάτη του σ’ αυτά τα αρώματα και σ’ αυτές τις γεύσεις;

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »