MENU
diabetes

Αποτελεσματικά τα δύο γεύματα για τη διαχείριση διαβήτη τύπου 2

16 Μαΐου 2014 • Διατροφή

Μόλις δύο γεύματα, το πρωινό και το μεσημεριανό, μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά στη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2 απ’ ό,τι η κατανάλωση μικρότερων και πιο τακτικών γευμάτων, λένε οι επιστήμονες.

Ερευνητές από την Πράγα παρακολούθησαν δύο ομάδες των 27 ατόμων που έπαιρναν τις ίδιες θερμίδες από μια δίαιτα που για τους μεν ήταν χωρισμένη σε 2 και για τους δε σε 6 γεύματα την ημέρα.

Στο τέλος της έρευνας διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές που έτρωγαν δύο γεύματα την ημέρα, έχασαν περισσότερο βάρος από εκείνους που κατανάλωναν έξι και τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους μειώθηκαν.

Οι εμπειρογνώμονες ανέφεραν πως η μελέτη υποστηρίζει ότι υπάρχουν αποδείξεις πως λιγότερα και μεγαλύτερα γεύματα είναι ο δρόμος της προόδου. Μέχρι τώρα πιστευόταν πως ειδικά οι διαβητικοί πρέπει να καταναλώνουν το φαγητό τους σε τρία βασικά γεύματα και δύο με τρία ενδιάμεσα σνακ, προκειμένου να αποφεύγουν τις αυξομειώσεις των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα τους.

Είναι σημαντικό το χρονοδιάγραμμα;

Ο διαβήτης τύπου 2 εμφανίζεται όταν το σώμα δεν παράγει επαρκή ποσότητα της ορμόνης ινσουλίνης, που ελέγχει την ποσότητα του σακχάρου στο αίμα, γεγονός που σημαίνει πως τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα γίνονται πολύ υψηλά.

Αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο, νευρική βλάβη, φωτοευαίσθητα μάτια και νεφρική νόσο.

Οι επιστήμονες στο Ινστιτούτο Κλινικής και Πειραματικής Ιατρικής στην Πράγα, χώρισαν μια ομάδα 54 εθελοντών ηλικίας 30 έως 70 ετών με διαβήτη τύπου 2 σε δύο ομάδες των 27 ατόμων. Στη συνέχεια έδωσαν στη μία ομάδα (Α6) μια δίαιτα έξι γευμάτων την ημέρα για χρονικό διάστημα 12 εβδομάδων και στην άλλη ομάδα (Β2) μια δίαιτα δύο γευμάτων την ημέρα για το ίδιο χρονικό διάστημα. Κάθε δίαιτα παρείχε κατά μέσο όρο 1.700 θερμίδες την ημέρα.

«Πολύ ευχάριστο» αποτέλεσμα

Η ομάδα Β2 έτρωγε πρωινό από τις 6:00 μέχρι τις 10:00 και στη συνέχεια μεσημεριανό από τις 12:00 μέχρι τις 16:00 και η ομάδα A6 έτρωγε το φαγητό της χωρίς συγκεκριμένες ώρες, διάσπαρτα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η απώλεια βάρους για την ομάδα Β2 ήταν κατά μέσο όρο 1,4 κιλά παραπάνω απ’ ό,τι για την ομάδα Α6, ενώ οι συμμετέχοντες της ομάδας Β2 έχασαν και περίπου 4 εκατοστά περισσότερα, από την περίμετρο της μέσης.

Η επικεφαλής επιστήμονας στο Ινστιτούτο Κλινικής και Πειραματικής Ιατρικής δρ Hana Kahleova, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα ήταν «πολύ ευχάριστα».

«Οι ασθενείς πραγματικά φοβήθηκαν ότι θα πεινάσουν το βράδυ, όμως το αίσθημα της πείνας ήταν χαμηλότερο, καθώς στο βασικό τους γεύμα έτρωγαν μέχρις ότου νοιώσουν ικανοποίηση. Αντίθετα, εκείνοι που έτρωγαν έξι φορές την ημέρα δεν αισθάνονταν ικανοποιημένοι κι αυτό ήταν αρκετά περίεργο», επισήμανε.

«Απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες»

Ο δρ Richard Elliott, αξιωματούχος επικοινωνιακής έρευνας στην βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση Diabetes UK, που κάνει εκστρατείες ευαισθητοποίησης για τη νόσο, τόνισε πως η μελέτη προστέθηκε στις αποδείξεις που υπήρχαν μέχρι τώρα, ότι η κατανάλωση λιγότερων και μεγαλύτερων γευμάτων την ημέρα, θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική απ’ ό,τι τα μικρότερα και συχνά γεύματα για τα άτομα με διαβήτη, καθώς τα βοηθούν να διαχειριστούν καλύτερα την κατάστασή τους.

«Ωστόσο, θα χρειαστούν μεγαλύτερες μελέτες για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους, ώστε να δημιουργηθούν αντίγραφα ασφαλείας αυτών των ευρημάτων, πριν ξεκινήσουν οι αλλαγές στη διατροφικές συμβουλές που δίνονται σήμερα στους ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2», τόνισε.

Ο δρ Elliot είπε πως μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή συνδυασμένη με σωματική δραστηριότητα για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, παράλληλα με τη λήψη των απαιτούμενων φαρμάκων, είναι «ζωτικής σημασίας» για την αποτελεσματική διαχείριση της κατάστασης.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »