MENU
antioxidants

Αντιοξειδωτικά, οι «οδοκαθαριστές» του οργανισμού

4 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Tα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες ή θρεπτικά συστατικά στις τροφές μας, που μπορούν να αποτρέψουν ή να επιβραδύνουν τις οξειδωτικές βλάβες που μπορούν να κάνουν σημαντική ζημιά στον οργανισμό μας.

Οταν τα κύτταρα του σώματός μας χρησιμοποιούν το οξυγόνο, παράγουν φυσικές ελεύθερες ρίζες (υποπροϊόντα) που μπορούν να είναι επιβλαβείς. Τα αντιοξειδωτικά λειτουργούν ως «οδοκαθαριστές» αυτών των ελεύθερων ριζών και ως εκ τούτου προλαμβάνουν και αποκαθιστούν τις ζημίες που προκαλούν αυτές οι ελεύθερες ρίζες.

Ολα τα προβλήματα υγείας, όπως καρδιοπάθειες, εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, διαβήτης, καρκίνος, συντελούν στην οξειδωτική βλάβη. Τα αντιοξειδωτικά μπορούν επίσης να ενισχύσουν την ανοσολογική άμυνα και ως εκ τούτου να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου και λοιμώξεων.

Ποια είναι τα πιο γνωστά αντιοξειδωτικά

Η βιταμίνη Α και τα καροτενοειδή: Καρότα, κολοκύθες, το μπρόκολο, γλυκοπατάτες, ντομάτες, λάχανο, λάχανα, πεπόνι, τα ροδάκινα και τα βερίκοκα  (φρούτα και λαχανικά με φωτεινά χρώματα)

Η βιταμίνη C: Τα εσπεριδοειδή, όπως τα πορτοκάλια, το λεμόνι κ.λπ., οι πράσινες πιπεριές, το μπρόκολο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι φράουλες

Η βιταμίνη Ε: Ξηροί καρποί και σπόροι, δημητριακά ολικής αλέσεως, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φυτικά έλαια και το λάδι από το συκώτι

Σελήνιο: Ψάρια και οστρακοειδή, κόκκινο κρέας, δημητριακά, αυγά, κοτόπουλο και σκόρδο

Αλλα κοινά αντιοξειδωτικά

Μερικά κοινά φυτοχημικά

Φλαβονοειδή / πολυφαινόλες

* σόγια

* κόκκινο κρασί

* μοβ σταφύλια

* ρόδι

* cranberries

* τσάι

Λυκοπένιο

* ντομάτα και υποπροϊόντα

* ροζ γκρέιπφρουτ

* καρπούζι

 Λουτεΐνη

* σκούρα πράσινα λαχανικά όπως το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο, το ακτινίδιο, το λάχανο Βρυξελλών και το σπανάκι

 Λιγνάνες

* λιναρόσπορος

* πλιγούρι βρώμης

* κριθάρι

* σίκαλη

 Αντιοξειδωτικά σαν βιταμίνες

* συνένζυμο Q10 ( CoQ10 )

* γλουταθειόνη

Αντιοξειδωτικά ένζυμα που παράγονται από τον οργανισμό

* υπεροξείδιο της δισμουτάσης ( SOD)

* καταλάση

* υπεροξειδάση της γλουταθειόνης

Συμπέρασμα

Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται άφθονα στα φασόλια, δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά. Ψάξτε για τα φρούτα με έντονο χρώμα – λουτεΐνη σε ορισμένες από τις κίτρινες χρωστικές ουσίες που βρίσκονται στο καλαμπόκι. Πορτοκαλί στο πεπόνι την κολοκύθα και το μάνγκο. Κόκκινο χρώμα από το λυκοπένιο στις ντομάτες και το καρπούζι, μοβ και μπλε στα μούρα. Απολαύστε λοιπόν μια ποικιλία των προϊόντων αυτών. Επιπλέον, ελαχιστοποιήστε την έκθεση στο οξειδωτικό στρες, όπως είναι το κάπνισμα και η ηλιακή ακτινοβολία.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »