MENU
coke

Τα αναψυκτικά διαίτης οδηγούν σε περισσότερο φαγητό

18 Ιανουαρίου 2014 • Διατροφή

Τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα που πίνουν αναψυκτικά διαίτης καταναλώνουν τελικά ακόμα περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνουν οι παχύσαρκοι και υπέρβαροι που πίνουν σακχαρούχα ποτά.

Αυτό αναφέρει νέα μελέτη του Johns Hopkins που επισημαίνει πως αν κάποιος θέλει να χάσει βάρος δεν θα πρέπει να βασίζεται στα αναψυκτικά διαίτης.

«Οταν κάνετε τη μετάβαση από ένα σακχαρούχο ποτό σε ένα ποτό διαίτης, να γνωρίζετε ότι συχνά δεν αλλάζουν πολλά πράγματα στη διατροφή σας», αναφέρει η επικεφαλής ερευνήτρια Sara Bleich, καθηγήτρια στο τμήμα Πολιτικής για την Υγεία στο Johns Hopkins Bloomberg School.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από την Εθνική Ερευνα Υγείας και Διατροφής των ετών 1999-2010, ανέλυσαν τι έτρωγαν και έπιναν οι συμμετέχοντες στη διάρκεια ενός 24ώρου και δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό American Journal of Public Health.

Συνολικά το ποσοστό κατανάλωσης αναψυκτικών διαίτης αυξήθηκε κατά 17% από το 1965 μέχρι σήμερα. Παρά τις θερμίδες που κόβουν πίνοντας διαιτητικά ποτά, οι ενήλικες που πίνουν αναψυκτικά διαίτης τρώνε περισσότερες θερμίδες από τα στερεά τρόφιμα, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης μας, δείχνουν ότι οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι ενήλικες που επιθυμούν να χάσουν ή να διατηρήσουν το βάρος τους, έχοντας κάνει τη μετάβαση από τα σακχαρούχα ποτά σε αυτά που είναι διαίτης, μπορεί να χρειαστεί να εξετάσουν προσεκτικά τα άλλα συστατικά της στερεάς τροφής τους, ιδιαίτερα τα γλυκά, και τα σνακς», αναφέρει η Bleich.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες που περιέχουν τα αναψυκτικά διαίτης, μπορούν να ενεργοποιήσουν περισσότερα κέντρα ανταμοιβής στον εγκέφαλο. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει την όρεξη ενός ατόμου, κάνοντας αυτούς που πίνουν αναψυκτικά διαίτης να τρώνε περισσότερο φαγητό, επειδή δεν αισθάνονται ότι παίρνουν αρκετή ζάχαρη στο κυκλοφορικό τους.

***

Διαβάστε επίσης

Ο εγκέφαλος δεν ξεχωρίζει ζάχαρη και υποκατάστατα

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »