MENU
brain-health

Aερόβιες ασκήσεις για έναν υγιή εγκέφαλο

28 Σεπτεμβρίου 2015 • Fitness, Ασκηση

Οι καρδιαγγειακές ασκήσεις είναι αερόβιες ασκήσεις που εκτός από την ενίσχυση του καρδιαγγειακού συστήματος και την απώλεια βάρους, κάνουν επίσης καλό στην υγεία του εγκεφάλου.

Η βελτίωση της κυκλοφορίας θα φέρει περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο και θα του παρέχει οξυγόνο και γλυκόζη, στοιχεία απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του.

Κάθε κίνηση των μυών θα αρχίσει να ενθαρρύνει την απελευθέρωση διαφόρων ορμονών που δρουν στον εγκέφαλο. Αυτές οι ορμόνες επηρεάζουν την ανάπτυξη των κυττάρων του εγκεφάλου, ρυθμίζουν τη διάθεση και τη βελτίωση της συγκέντρωσης.

Οι βασικές ορμόνες που απελευθερώνονται με τις καρδιαγγειακές ασκήσεις είναι:

* Σεροτονίνη (βελτιώνει τη διάθεση)

* Ντοπαμίνη (βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη)

* Νορεπινεφρίνη (έχει θετική επίδραση στην προσοχή, την αντίληψη, τα κίνητρα και τη σεξουαλική διέγερση)

Εάν γυμνάζεστε κάθε μέρα η απελευθέρωση ορμονών και η βελτίωση της κυκλοφορίας θα τονίσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Σε πρόσφατη μελέτη οι ερευνητές διαπίστωσαν πως μία ώρα ασκήσεων τρεις φορές την εβδομάδα σε μια περίοδο έξι μηνών ενθαρρύνει την ανάπτυξη του ιππόκαμπου, περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη μνήμη και τη μάθηση.

Σε τι θα σας ωφελήσει η άσκηση:

Παραγωγικότητα. Οι άνθρωποι που ασκούνται καθημερινά παρουσιάζουν αύξηση της παραγωγικότητας κατά 23%. Η άσκηση δρα όπως ένα φλιτζάνι καφές. Η καρδιά αρχίζει να λειτουργεί πιο γρήγορα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του σώματος και κάνει πιο καθαρή τη σκέψη. Μόνο με 30 λεπτά ποδηλασίας μπορείτε να βελτιώσετε τη συγκέντρωσή σας που θα είναι σε πιο υψηλό επίπεδο για τα επόμενα 60 λεπτά.

Μνήμη. Εάν δεν είστε καλοί στο να θυμάστε ονόματα, αφήστε τα παιχνίδια Sudoku και ξεκινήστε να ασκείτε το μυαλό σας με αερόβιες ασκήσεις. Μια μελέτη έχει δείξει ότι γυναίκες που έτρεχαν, παρουσίασαν βελτίωση στα τεστ μνήμης κατά 20%. Η ένταση της άσκησης είναι επίσης σημαντική. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει πως η μνήμη που αφορά την εμπέδωση νέων πληροφοριών βελτιώνεται κατά 20% μετά από έντονη σωματική δραστηριότητα.

Στρες. Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι η τακτική άσκηση μειώνει σημαντικά τα επίπεδα του στρες. Είκοσι λεπτά της ποδηλασίας θα βελτιώσουν τη διάθεσή σας. Το καλύτερο από όλα είναι ότι η καλή διάθεση θα διαρκέσει για τις επόμενες 12 ώρες. Κατά τη διάρκεια της άσκησης αναπτύσσονται νέα κύτταρα στον εγκέφαλο. Ο εγκέφαλός σας θα είναι σε πολύ καλύτερη φόρμα για να διαχειριστεί μια αγχωτική κατάσταση, αν γυμνάζεστε τακτικά.

Επικοινωνία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά είναι πιο εξειδικευμένοι στην καθημερινή επικοινωνία, όσον αφορά ιδιωτικά ή επιχειρηματικά σχέδια. Μετά από λίγους μήνες τακτικής άσκησης θα νοιώσετε περισσότερη αυτοπεποίθηση, που θα οδηγήσει σε επιτυχή επικοινωνία που αφορά συμβιβασμούς, διαπραγματεύσεις, σύναψη συμβάσεων κ.ά. Εκτός από την καλύτερη επικοινωνία οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά παίρνουν ταχύτερα και ευκολότερα σημαντικές αποφάσεις.

Διάθεση. Ξεχάστε τα αντικαταθλιπτικά χάπια και αρχίστε την άσκηση. Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης και την επίπτωση συναισθηματικών διαταραχών. Η σωματική δραστηριότητα θα απελευθερώσει ορμόνες που διεγείρουν την καλή διάθεση (ενδορφίνες, σεροτονίνη). Η αυτοπεποίθηση παίζει σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της διάθεσης. Με την άσκηση θα βελτιώσετε και την εμφάνισή σας και έτσι θα αισθανθείτε περισσότερη αυτοπεποίθηση, κάτι που επίσης βοηθά να είστε σε καλή διάθεση.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »