MENU

Ανταπτογόνα, μια «ασπίδα» κατά του άγχους

21 Ιουνίου 2018 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Τα ανταπτογόνα ή προσαρμογόνα είναι βότανα που φαίνεται πως αυξάνουν την ικανότητα του σώματος να προσαρμοστεί στο άγχος και τις μεταβαλλόμενες καταστάσεις.

Οι άνθρωποι τα καταναλώνουν εδώ και χρόνια, ειδικά στην Ασία. Από τη δεκαετία του 1940 οι δυτικοί επιστήμονες άρχισαν να μελετούν αυτές τις ουσίες προκειμένου να μάθουν περισσότερα γι’ αυτές. Ο ακριβής μηχανισμός μέσω του οποίου λειτουργεί ένα προσαρμογόνο είναι μέχρι στιγμής ασαφής, καθώς φαίνεται να προκαλείται από αλληλεπίδραση πολλαπλών χημικών ενώσεων.

Πολλά καταστήματα υγιεινής διατροφής πωλούν τα βότανα αυτά σε καθαρή μορφή, μαζί με τονωτικά, βάμματα και μείγματα που περιέχουν αυτά τα ενδιαφέροντα βοτανικά συστατικά.

Για να χαρακτηριστεί προσαρμογόνο ένα βότανο θα πρέπει να έχει τρία χαρακτηριστικά. Πρέπει να είναι μη τοξικό για τον χρήστη, τουλάχιστον σε μια εύλογη ποσότητα. Θα πρέπει επίσης να μην δημιουργήσει συγκεκριμένη απόκριση, που σημαίνει ότι δεν πρέπει να στοχεύει σε συγκεκριμένη περιοχή του σώματος, αλλά να ωφελεί το σώμα ως σύνολο.

Επιπλέον, πρέπει να συμβάλλει στη δημιουργία ισορροπίας ή ομαλοποίησης του ασθενή, αποκαθιστώντας τη φυσική ομοιόσταση. Εκτός από τη βοήθεια που προσφέρουν στον οργανισμό να προσαρμοστεί στο στρες, αυτά τα βότανα είναι επίσης πολύ καλά για τους ανθρώπους εν γένει. Πολλά απ’ αυτά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση καρδιακών παθήσεων.

Εχουν χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της κόπωσης, του άγχους και του στρες για χιλιάδες χρόνια. Συμπεριελήφθησαν σε πολλά τονωτικά και ποτά πριν οι άνθρωποι αντιληφθούν πώς λειτουργούσαν. Πολλές λαϊκές θεραπείες, περιέχουν γλυκόριζα, ένα γνωστό προσαρμογόνο.

Το ginseng, το γαϊδουράγκαθο, η τσουκνίδα, ο αστράγαλος, το ginkgo biloba, το goji berry, είναι λίγα από τα βότανα που θεωρούνται ανταπτογόνα. Παράλληλα, υπάρχουν κι εκείνα που η ταυτόχρονη κατανάλωσή τους ενισχύει το αποτέλεσμα και βελτιώνει την απορρόφηση, όπως είναι ο κουρκουμάς, το κύμινο, το τζίντζερ και η κανέλα.

Οι βοτανολόγοι μπορούν να συνταγογραφήσουν τη χρήση τους ως μέρος μιας ημερήσιας θεραπευτικής αγωγής που βοηθά τον ασθενή να διατηρηθεί υγιής, σταθερός και ευτυχισμένος. Αυτά τα βότανα μπορούν επίσης να συνταγογραφηθούν για τη θεραπεία συγκεκριμένων καταστάσεων που σχετίζονται με το στρες και μπορούν να συνδυαστούν με άλλες ενώσεις για ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι φυσικές θεραπείες για την κατάθλιψη, την ένταση, το άγχος ή το στρες συχνά περιλαμβάνουν τα προσαρμογόνα, όπως μπορούν να δουν οι άνθρωποι που εξετάζουν προσεκτικά έναν κατάλογο συστατικών για πολλές παραδοσιακές θεραπείες για αυτά τα προβλήματα.

Παρόλο που τα ανταπτογόνα μπορούν να είναι ένας καλός τρόπος αντιμετώπισης των ανισορροπιών στο σώμα, δεν είναι μια θεραπεία και πρέπει επίσης να χρησιμοποιηθούν υπό την επίβλεψη ενός βοτανολόγου. Οι βοτανολόγοι έχουν μελετήσει εκτενώς το πεδίο τους και αφιερώσουν χρόνο για να μάθουν περισσότερα για τις συγκεκριμένες ανάγκες ενός ασθενούς, ώστε να δημιουργήσουν μια ιδανική συνταγή βοτάνων. Εκείνοι που αποφασίζουν να προσθέσουν τα ανταπτογόνα στη διατροφή τους θα πρέπει να τα μιλήσουν με έναν επαγγελματία υγείας, ειδικά αν παίρνουν συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »