MENU

9 συνήθειες που μπορούν να βλάψουν το πεπτικό σύστημα

16 Αυγούστου 2019 • Παθολογία, Υγεία

Το πεπτικό μας σύστημα έχει μια πολύ σημαντική δουλειά. Είναι υπεύθυνο για την πέψη της τροφής και τη διάσπασή της σε πολύ μικρότερα κομμάτια, έτσι ώστε τα θρεπτικά συστατικά να απορροφηθούν.

Ομως, οι άνθρωποι δεν συνηθίζουν να δίνουν πολλή σημασία στο πεπτικό τους σύστημα. Απόδειξη είναι ότι συνηθίζουν να κάνουν κάποια πράγματα που μπορούν να το βλάψουν. Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι εννέα συνήθειες που θα μπορούσαν να βλάψουν το πεπτικό σας σύστημα.

1. Φάρμακα

Παρόλο που μια βακτηριακή λοίμωξη, που προκαλείται από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (Helicobacter pylori), είναι η πιο συνηθισμένη αιτία γαστρικών ελκών, τα φάρμακα, όπως η ασπιρίνη και τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη, μπορούν επίσης να σας θέσουν σε κίνδυνο ανάπτυξης στομαχικού έλκους. Γι’ αυτό οφείλετε να αποφύγετε την υπερβολή χρήση τους.

2. Ο χρόνος που τρώτε

Φαγητό ή σνακ πολύ κοντά στην ώρα για ύπνο μπορεί να οδηγήσει σε καούρα. Βοηθήστε το πεπτικό σας σύστημα, παίρνοντας το τελευταίο γεύμα ή το σνακ σας τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο. Εάν είστε επιρρεπείς σε καούρα, βάλτε μερικά βιβλία κάτω από το ένα άκρο του κρεβατιού, έτσι ώστε το κεφάλι σας να βρίσκεται ψηλότερα από τα πόδια σας.

3. Υπερβολική τροφή

Στόχος είναι να έχετε μικρότερα, πιο συχνά γεύματα όλη την ημέρα, τα οποία θα διευκολύνουν το σώμα σας να αφομοιώσει τις τροφές. Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού σε ένα μόνο γεύμα μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση οξέος ή φούσκωμα.

4. Καταναλώνετε πολύ λίγες φυτικές ίνες

Ενας άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει περίπου 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, για να διατηρήσει κανονικές κινήσεις του εντέρου και να αποφύγει τη δυσκοιλιότητα. Αν ψάχνετε να ενισχύσετε την ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας, τις παρακάτω τροφές: Πορτοκάλια, μήλα, μπρόκολο, καρύδια, μπανάνες, καρότα, σπανάκι, παντζάρια, πράσινα φασόλια και κουνουπίδι.

5. Τρώτε πολύ γρήγορα

Οταν τρώτε πολύ γρήγορα δεν δίνετε στο στομάχι σας αρκετό χρόνο για να διασταλεί, πράγμα που μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσφορία. Επιπλέον, τρώγοντας γρήγορα υπάρχει πιθανότητα να καταπιείτε περιττό αέρα που μπορεί να σας φουσκώσει.

6. Πίνετε υπερβολικό αλκοόλ

Το αλκοόλ μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη των ελκών ή να δυσκολέψει την επούλωσή του. Η υπερβολική ή συχνή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσφορία στο στομάχι ή ακόμη και διάρροια.

7. Μασάτε τσίχλα

Το μάσημα της τσίχλας μπορεί να οδηγήσει στην κατάποση μεγάλης ποσότητας αέρα, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα. Τα τεχνητά γλυκαντικά που υπάρχουν στην τσίχλα μπορούν επίσης να επιδεινώσουν το φούσκωμα.

8. Αναβολή μιας κολονοσκόπησης

Τις περισσότερες φορές ο καρκίνος του παχέος εντέρου παρατηρείται σε ασθενείς που δεν εμφανίζουν πόνο ή άλλα συμπτώματα. Προγραμματίστε την πρώτη κολονοσκόπηση σε ηλικία 50 ετών, εκτός εάν ο γιατρός σας συστήσει διαφορετικά.

9. Χρησιμοποιείτε καθαρτικά

Εάν τα έντερά σας είναι υγιή, θα είναι σε θέση να «καθαριστούν» από μόνα τους, ως μέρος της κανονικής διαδικασίας της πέψης. Η χρήση καθαρτικών που περιέχουν φυτικά εκχυλίσματα ή χημικά παρασκευάσματα θα κάνει τα έντερά σας να εργαστούν υπερωρίες και μπορεί να προκαλέσει διάρροια. Μια περίοδος διάρροιας θα σάς κάνει να αφυδατωθείτε και να χάσετε πολλούς από τους καλούς μικροοργανισμούς που εκτελούν σημαντικές λειτουργίες στο πεπτικό σας σύστημα. Επίσης, υπάρχει η πιθανότητα τα καθαρτικά αντί να καθαρίσουν τα έντερά σας να σας προκαλέσουν τα ίδια δυσκοιλιότητα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »