MENU
sokolata

9 λόγοι να βάλετε την μαύρη σοκολάτα στη διατροφή σας

20 Αυγούστου 2016 • Διατροφή

Μήπως αποφεύγετε τελευταία τη σοκολάτα, λόγω μιας επιθυμίας να ακολουθήσετε μια πιο υγιεινή διατροφή απ’ ό,τι στο παρελθόν ή επειδή προσπαθείτε να χάσετε κάποια κιλά και θεωρείτε ότι δεν ταιριάζει στη δίαιτά σας;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως κάποιες μορφές σοκολάτας είναι πλούσιες σε θερμίδες, αλλά αν επιλέξετε προσεκτικά, μπορείτε να απολαύσετε αυτή τη γλυκιά γεύση και παράλληλα μια σειρά οφέλη για την υγεία.

9 λόγοι για να δοκιμάσετε μια μικρή μαύρη σοκολάτα

Τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ότι η μαύρη σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 60% στερεά κακάο έχει αντιοξειδωτικές ουσίες που προάγουν την υγεία, κάτι που είναι καλό για εσάς με πολλούς τρόπους.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα οφέλη της μαύρης σοκολάτας για τον οργανισμό σας:

1. Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων. Μια σειρά από μελέτες έχουν δείξει πως η κατανάλωση της μαύρης σοκολάτας μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της καρδιάς. Μια μελέτη του 2011, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι τα υψηλά επίπεδα κατανάλωσης σοκολάτας σχετίζονται με μείωση κατά το 1/3 του κινδύνου εμφάνισης καρδιακής νόσου. Μια άλλη μελέτη το 2012 διαπίστωσε πως η ημερήσια κατανάλωση μαύρης σοκολάτας μπορεί να μειώσει τις καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο γι’ αυτές τις συνθήκες. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

2. Μπορεί να βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα της LDL («κακή» χοληστερόλη). Μια μελέτη του 2012 διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν 50 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας για 15 ημέρες, είχαν χαμηλότερα επίπεδα «κακής» χοληστερόλης και υψηλότερα επίπεδα «καλής» χοληστερόλης (HDL). Μια άλλη μελέτη του 2010 διαπίστωσε, επίσης, ότι η κατανάλωση σε μέτριες ποσότητες κακάο συσχετίστηκε με μείωση της κακής χοληστερόλης.

3. Μπορεί να βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν σοκολάτα, είχαν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η μαύρη (αλλά όχι και η λευκή) σοκολάτα βελτίωσε την ευαισθησία στην ινσουλίνη, βοηθώντας στον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα.

4. Μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσει κάποιος κοφτερό μυαλό στην τρίτη ηλικία. Μια μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι η σοκολάτα μπορεί να βοηθήσει να βελτιωθεί η υγεία του εγκεφάλου και οι γνωστικές δεξιότητες των ηλικιωμένων. Οι άνθρωποι που αρχικά είχαν καλές επιδόσεις σε τεστ μνήμης και λογικής, βελτιώθηκαν μετά την κατανάλωση δύο φλιτζανιών κακάο κάθε μέρα για ένα μήνα.

5. Μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το λίπος της καρδιάς. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2013 στο Nutrition διαπίστωσε ότι οι έφηβοι που κατανάλωναν μαύρη σοκολάτα είχαν χαμηλότερα επίπεδα ολικού και κοιλιακού λίπους. Οι ερευνητές εξέτασαν περίπου 1.500 εφήβους και βρήκαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν περισσότερη σοκολάτα, είχαν χαμηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους, δείκτη μάζας σώματος και περίμετρο μέσης. Μια προηγούμενη μελέτη του 2013 έδειξε ότι τα άτομα που κατανάλωναν σοκολάτα πιο συχνά, είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος από εκείνους που κατανάλωναν λιγότερο συχνά. Μια μελέτη του 2008 έδειξε επίσης ότι η μαύρη σοκολάτα ήταν πιο χορταστική από τη σοκολάτα γάλακτος και μείωσε την επιθυμία για γλυκά, αλμυρά και λιπαρά τρόφιμα με τους ερευνητές να εικάζουν πως μπορεί να είναι ένας τρόπος για να κρατήσει κανείς το βάρος του υπό έλεγχο.

6. Μπορεί να σας κάνει πιο έξυπνους! Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2012 στο περιοδικό  New England Journal of Medicine βρήκε ότι οι χώρες με περισσότερους καταναλωτές  μαύρης σοκολάτας, βγάζουν σημαντικά περισσότερους Νομπελίστες, ενδεχομένως λόγω ενισχυμένης αντίληψης. Μια προηγούμενη μελέτη του 2009 διαπίστωσε ότι οι εθελοντές στους οποίους δόθηκαν μεγάλες ποσότητες των ενώσεων που υπάρχουν στις σοκολάτες (φλαβονόλες) σε ένα ζεστό ρόφημα κακάο ήταν σε θέση να εκτελέσουν αριθμητικές πράξεις καλύτερα από εκείνους που δεν ήπιαν και ήταν επίσης λιγότερο πιθανό να αισθανθούν κουρασμένοι ή διανοητικά «αποστραγγισμένοι».

7. Μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση του δέρματός σας. Μια μελέτη του 2006 διαπίστωσε ότι η μακροχρόνια κατανάλωση του κακάο σε σκόνη, βοήθησε το δέρμα να προστατεύεται καλύτερα από την επικίνδυνη υπεριώδη ακτινοβολία και βελτίωσε επίσης την πυκνότητα και την ενυδάτωση του δέρματος. Μια μεταγενέστερη μελέτη του 2009 έδειξε επίσης ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν 20 γραμμάρια μαύρη σοκολάτα την ημέρα, αύξησαν την ικανότητα του δέρματός τους να προστατεύεται από την ηλιακή ακτινοβολία.

8. Μπορεί να βοηθήσει στο βήχα. Το κακάο περιέχει μια ένωση που ονομάζεται θεοβρωμίνη που μπορεί να καταστείλει το πνευμονογαστρικό νεύρο, το τμήμα του εγκεφάλου που προκαλεί τον έντονο βήχα. Μια μελέτη από τη Μεγάλη Βρετανία διαπίστωσε πως η θεοβρωμίνη μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό φάρμακο για το βήχα από τις πιο παραδοσιακές θεραπείες. Οι συμμετέχοντες που πήραν δισκία που περιείχαν θεοβρωμίνη, ήταν λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν βήχα και επίσης δεν παρουσίασαν ανεπιθύμητες ενέργειες, σε αντίθεση με τους συμμετέχοντες που έλαβαν κωδεΐνη, ένα κοινό αντιβηχικό που συχνά προκαλεί υπνηλία.

9. Μπορεί να βελτιώσει την όρασή σας. Μια μελέτη του 2011 διαπίστωσε πως η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας μπορεί να βελτιώσει την οπτική λειτουργία, τουλάχιστον προσωρινά. Η οπτική ευαισθησία ενισχύθηκε μέχρι και δύο ώρες αργότερα σε άτομα που έτρωγαν μαύρη σοκολάτα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »