MENU
kid-healthy

7 τρόποι για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε υγιεινά

1 Ιουλίου 2014 • Παιδί - Εφηβος

Κάθε γονιός γνωρίζει πως είναι δύσκολο να ενθαρρύνει τα παιδιά να αποκτήσουν υγιείς διατροφικές συνήθειες. Συνήθως προτιμούν ό,τι είναι ανθυγιεινό. Ομως, με μερικούς πονηρούς τρόπους μπορείτε να τα βάλετε στο σωστό δρόμο.

Ως γονιός οφείλετε να τα μάθετε να τρώνε υγιεινά. Οχι μόνο επειδή θα μεγαλώσουν με υγεία, αλλά επειδή θα αποκτήσουν μια σωστή, ισορροπημένη στάση απέναντι στο φαγητό και θα διδάξουν με τη σειρά τους τα δικά τους παιδιά να τρώνε υγιεινά.

Διαβάστε παρακάτω ποιοι είναι οι τρόποι για να το καταφέρετε:

1. Μην κάνετε διάλεξη

Δεν υπάρχει για τα παιδιά τίποτα χειρότερο από τη διάλεξη τη στιγμή που «πεθαίνουν» από την πείνα, για το πόσο ανθυγιεινές είναι οι τηγανητές πατάτες που επιθυμούν να φάνε. Ενώ είναι σημαντικό να τους εξηγήσετε πως η κατανάλωση fast food και συσκευασμένων τροφίμων είναι ανθυγιεινή συνήθεια, φροντίστε να μη τους κάνετε μάθημα. Είναι απολύτως άχρηστο και θα τα ενθαρρύνει απλώς να συνδέσουν τις διαλέξεις αυτές με το άγχος για το φαγητό.

2. Δώστε το καλό παράδειγμα

Ενας από τους πιο σημαντικούς τρόπους για να κάνετε τα παιδιά σας να τρώνε υγιεινά είναι να αποτελέσετε εσείς οι ίδιοι τα καλά παραδείγματα. Ποτέ δεν θα ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να φάνε υγιεινά αν εσείς καταναλώνετε ανθυγιεινά τρόφιμα. Τρώγοντας μαζί με τα παιδιά σας υγιεινές τροφές θα τα ενθαρρύνετε να κάνουν κι εκείνα το ίδιο. Αν συχνά παραλείπετε το πρωινό σας δεν έχετε καμία τύχη να τα πείσετε πως αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Αν καταναλώνετε συσκευασμένα αγαθά όπως πατατάκια, σοκολάτες, κέικ και μπισκότα, θα δείτε πως τα παιδιά θα ακολουθήσουν το… παράδειγμά σας και θα τα καταναλώσουν κι αυτά.

3. Μαγειρέψτε μαζί

Ζητήστε από τα παιδιά σας να σας βοηθήσουν να προετοιμάσετε μαζί τα τρόφιμα για να τους δείξετε πώς να φτιάξουν υγιεινό φαγητό. Αυτός είναι ο τέλειος τρόπος για να ενδιαφερθούν για την υγιεινή διατροφή. Ζητήστε από τα παιδιά σας να τακτοποιήσουν τα τρόφιμα στο πιάτο, να μετρήσουν, να ανακατέψουν κ.λπ. ΄Η αφήστε τα να προσθέσουν τα αγαπημένα τους λαχανικά στη σαλάτα ή τα αγαπημένα τους φρούτα στη φρουτοσαλάτα. Θα τούς αρέσει πολύ!

4. Προσθέστε νέα τρόφιμα όταν πεινούν

Η εισαγωγή νέων τροφών στη διατροφή των παιδιών πολλές φορές είναι κάτι δύσκολο. Μπορεί την πρώτη φορά να γυρίσουν περιφρονητικά την πλάτη αν τους σερβίρετε μια σαλάτα σπανάκι και να μη την δοκιμάσουν καν. Την επομένη ημέρα, όμως, αν είναι πεινασμένα μπορεί να τη φάνε με ευχαρίστηση και τελικά να ανακαλύψουν ότι τους αρέσει πολύ. Μέχρι που μπορεί να γίνει το αγαπημένο τους φαγητό. Με τον τρόπο αυτό, στοχεύοντας στην πείνα των παιδιών, μπορείτε να εισάγετε στο διαιτολόγιό τους πολλές νέες υγιεινές σαλάτες. Συχνά μαγειρέψτε μαζί διάφορα λαχανικά. Αν θέλετε να εισάγετε μια νέα τροφή στο μενού του παιδιού σας, φροντίστε να το κάνετε στην αρχή του γεύματος, αφήνοντας για το τέλος τις αγαπημένες του τροφές. Αν δεν τού αρέσει το νέο φαγητό, προσπαθήστε ξανά την επόμενη ημέρα, αναμειγνύοντας διαφορετικά λαχανικά με το αγαπημένο του φαγητό. Θα δείτε ότι θα έχετε καλύτερη τύχη.

5. Υγιεινά σνακ

Υπάρχουν τόσα πολλά σακχαρούχα και αλμυρά σνακ για τα παιδιά σήμερα που μοιάζει σχεδόν αδύνατο να τα ενθαρρύνετε να φάνε υγιεινά. Αλλά όταν κρατάτε μερικά υγιεινά σνακ έτοιμα ανά πάσα στιγμή και ορισμένα φρούτα στο χέρι, τα παιδιά μπορούν να φάνε υγιεινά ανάμεσα στα βασικά γεύματα.

6. Μειώστε τη ζάχαρη

Τα παιδιά αγαπούν τη ζάχαρη αλλά τρώνε πολλά τρόφιμα με πρόσθετα σάκχαρα που μπορούν να τους προκαλέσουν προβλήματα υγείας, όπως η παχυσαρκία και η φθορά των δοντιών. Σίγουρα δεν μπορείτε να είστε με τα παιδιά σας 24 ώρες το 24ωρο και κάπου θα σας ξεφύγουν, αλλά έχουν περισσότερες πιθανότητες να οδηγηθούν σε σακχαρούχα σνακ αν δεν έχετε μεριμνήσει να τους ετοιμάσετε κάποια υγιεινά σνακ. Προσπαθήστε να ενημερώσετε τα παιδιά σας για τους κινδύνους της φθοράς των δοντιών και της παχυσαρκίας και για το τι μπορεί να πάθουν αν τρώνε πάρα πολλή ζάχαρη.

7. Κάντε την άσκηση συνήθεια

Εάν προσπαθείτε να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να οδηγηθούν σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, είναι σημαντικό να κάνετε την άσκηση συνήθεια. Και πάλι ένα καλό παράδειγμα είναι κι εδώ το κλειδί. Αρχίστε να τρώτε υγιεινά και να γυμνάζεστε μαζί τους σε τακτική βάση. Σήμερα τα παιδιά κάνουν καθιστική ζωή λόγω της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Ενθαρρύνετε τη διασκέδαση με υπαίθρια παιχνίδια και δραστηριότητες, όπου αυτό είναι δυνατό, ώστε τα παιδιά σας να μπορούν να απολαύσουν έναν δραστήριο τρόπο ζωής σε καθημερινή βάση.

Δεν είναι τελικά τόσο δύσκολο να μάθετε τα παιδιά σας να τρώνε υγιεινά αν έχετε τον… τρόπο. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και μπορείτε να κάνετε θαύματα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »