MENU
food-sun

Ποιες είναι οι 7 τροφές που σας προστατεύουν από την ηλιακή ακτινοβολία

20 Ιουνίου 2016 • Διατροφή

Προφανώς ο καλύτερος τρόπος να προστατέψετε το δέρμα σας από τη βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία είναι τα αντηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας. Παρόλα αυτά σε ό,τι αφορά την υγεία πρέπει να υπάρχει… διπλό σχέδιο άμυνας.

Ενα σχέδιο που να αποτρέπει τις ακτίνες εξωτερικά και τη ζημιά εσωτερικά. Και τι είναι το καλύτερο που μπορείτε να σκεφτείτε γι’ αυτό; Ενα είδος… βρώσιμου αντηλιακού;

Φυσικά, γιατί η διατροφή είναι το κλειδί. Στην πραγματικότητα, οι μελέτες έχουν δείξει πως ειδικά η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου του δέρματος και ελαχιστοποιεί τα σημάδια της γήρανσης.

Μάθετε, λοιπόν, ποια τρόφιμα, ροφήματα και μπαχαρικά προστατεύουν το δέρμα σας από τη ζημιά του ήλιου που μπορεί να σάς κάνει να γεράσετε πριν την ώρα σας:

Ντομάτες

Οι κατακόκκινες ντομάτες -όσο πιο κόκκινες τόσο το καλύτερο- είναι φορτωμένες με λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που είναι γνωστό ότι προστατεύει το δέρμα σας από τον ήλιο. Η προσθήκη ντομάτας στη διατροφή σας έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην προστασία από τα ηλιακά εγκαύματα και τη βλάβη από τον ήλιο. Οι ντομάτες απορροφώνται καλύτερα όταν είναι μαγειρεμένες, επειδή η διαδικασία του μαγειρέματος βοηθά στην απελευθέρωση του λυκοπένιου από τα φυτικά κύτταρα.

Πράσινο ή λευκό τσάι

Την επόμενη φορά που θα σταματήσετε στην καφετέρια, παραγγείλετε τσάι αντί για καφέ. Το πράσινο και το λευκό τσάι είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, κυρίως κατεχίνες, που έχουν ανασταλτική δράση στα καρκινικά κύτταρα.

Ελαιόλαδο

Η βάση της μεσογειακής διατροφής, αποτελεί την πιο υγιεινή εναλλακτική λύση συγκριτικά με τα λιπαρά βούτυρα και τις μεταποιημένες μαργαρίνες. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Δεν μειώνει μόνο τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, αλλά αποκρούει επίσης τα σημάδια του γήρατος.

Κόκκινες πιπεριές

Η βιταμίνη C είναι το κλειδί για την οικοδόμηση ισχυρού κολλαγόνου και την καταπολέμηση των ρυτίδων. Κι ενώ ενστικτωδώς το πρώτο που σκέφτεστε είναι το πορτοκάλι, εντούτοις είναι οι κόκκινες πιπεριές που περιέχουν ακόμα περισσότερη βιταμίνη C. Επιπλέον έχουν λιγότερη ζάχαρη, η οποία ως γνωστόν προκαλεί φλεγμονή του δέρματος.

Κουρκούμη

Γνωρίζατε ότι τα ποσοστά καρκίνου του παχέος εντέρου και η νόσος Αλτσχάιμερ στην Ινδία είναι ιδιαίτερα χαμηλά; Αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται στην ποσότητα κουρκούμης (ή κουρκουμά) στη διατροφή των Ινδών, μια ένωση που προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες. Η κουρκούμη, ένα βασικό καρύκευμα σε κίτρινο κάρυ, είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών που μάχονται τις ασθένειες και προστατεύουν το δέρμα.

Σολομός

Υπάρχουν προειδοποιήσεις σχετικά με τον υδράργυρο στα ψάρια, ωστόσο ο σολομός (όταν δεν είναι κονσέρβα) είναι από τα υγιή. Παρέχει τα απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, είναι καλός για τον εγκέφαλο και για το δέρμα. Οι αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες ενεργούν ως πηγή νεότητας και μάχονται τις ασθένειες.

Δενδρολίβανο

Αυτό το βότανο με το άρωμα που θυμίζει πεύκο, καταπολεμά την φλεγμονή στο σώμα, διορθώνει τις βλάβες από τον ήλιο και τις βλαβερές περιβαλλοντικές συνιστώσες. Φασκόμηλο, βασιλικός, μαϊντανός θεωρούνται επίσης ευεργετικά βότανα, ωστόσο ειδικά το δεντρολίβανο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλές ικανότητες παγίδευσης των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας το δέρμα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »